Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

fagend

Lid
Probeer eens de bas in te stellen met de lage tonen in de gewone instellingen op "individueel" en vervolgens de subwoofer opdraaien als achtergrond ondersteuning voor de bas. Je zult zien dat dan de volheid en punch toenemen. Ik maakte ook de fout in het begin om op de subwoofer de volle bas proberen te krijgen, maar zo werkt dat niet. Probeer ook eens de instellingen waarbij alleen voor of alleen de bestuurder als centraal punt wordt genomen. Dat scheelt ook erg in klank. Overigens heb ik de subwoofer wel op 7 of 8 staan maar nooit voluit, omdat dat te veel is. Het is een kwestie van instellen.
Probeer eens "Wanted to" van het album "Army of Mushrooms" van Infected Mushroom. Daar zitten ook mooie hogere klanken in om het bredere spectrum van de Canton te beleven. (je moet wel van de muziek houden)

Ik had enkel die presets gezien, nog niet langs het menu Individueel gepasseerd. Direct geprobeerd maar gaf geen verschil. De subwoofer instelling wordt echter terug op 0 gezet wanneer je daar voor de eerste keer iets aanpast. Ik heb zowel de bassen van de equalizer als de subwoofer nu op ongeveer 3/4 gezet en het is al een pak beter! Nog niet de punch van de Volvo maar voor €450 is de Canton eigenlijk een no-brainer wat mij betreft.
 

Tjariet

Nieuw lid
Ik heb 18 maart een Octavia 1,4 TSI ambition business besteld, die in week 22 gebouwd zou worden. Dat gaat inmiddels niet meer lukken. De datum is nog steeds niet definitief, maar voorlopig is hij naar productieweek 31 verschoven. Dan zou de levering twee weken later zijn, wat de totale levertijd op vijf maanden brengt.

Ik ben in augustus echter op vakantie, dus ik kan hem dan pas in september in gebruik nemen. Jammer, want ik had graag met de nieuwe Octavia op vakantie willen gaan (Portugal). Nu 'moet' ik waarschijnlijk in m'n huidige auto, een Octavia II FL 1,4 TSI Ambition businessline, die ik nieuw gekocht heb in oktober 2009. Met inmiddels 166.000 km op de teller, met nog altijd de originele distributieketting en geen olieverbruik. Handgeschakeld. Enige onkosten buiten het normale onderhoud tot nu toe een nieuwe waterpomp (bij km 78.000), maar dat is bijna standaard bij een VAG-auto.

Mijn nieuwe Octavia wordt dus een 1,4 TSI, weer handgeschakeld, cappuccino beige, net als mijn huidige, en met als opties:
-hill hold control
-verwarmde voorruit
-volledige LED-verlichting
-tech-pakket: kleuren Maxidot/halfleren bekleding/chroom rond de raamlijsten/sunset/stoelverwarming voor/multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
-parking distance control voor en achter
-17 inch Trius velgen
-DAB radio-ontvangst
-reservewiel

Het is me een totaal raadsel waarom de productie voorlopig negen weken is uitgesteld. Heb ik soms opties die moeilijk leverbaar zijn? Hebben leasemaatschappijen veel auto's besteld en gaan die voor, omdat het grote klanten zijn?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik had enkel die presets gezien, nog niet langs het menu Individueel gepasseerd. Direct geprobeerd maar gaf geen verschil. De subwoofer instelling wordt echter terug op 0 gezet wanneer je daar voor de eerste keer iets aanpast. Ik heb zowel de bassen van de equalizer als de subwoofer nu op ongeveer 3/4 gezet en het is al een pak beter! Nog niet de punch van de Volvo maar voor €450 is de Canton eigenlijk een no-brainer wat mij betreft.
Ik heb in individueel de hoge tonen op 80% in het vlak rechts van het midden, de middentonen op 65% en de lage tonen op 55% in dat rechter vlak, de subwoofer op 7 en dan heb ik voldoende bas. Het is ook alle waarde naar zijn geld natuurlijk, zou het een Burmeister systeem zijn in een Mercedes, dan was mijn verwachtingspatroon anders geweest.
Volvo is echter vrijwel onovertroffen op het gebied van de stoelen en de standaard geluidsinstallatie, aan de andere kant hebben ze ook mindere zaken, zoals elk merk.
 

vinom

Actief lid
En is dat een voorlopige productiedatum of definitieve ?:) Wel goed nieuws! Blijkt wel dat ze iets aan het inlopen zijn daar, aangezien die van mij ook aangepast is.
 
En is dat een voorlopige productiedatum of definitieve ?:) Wel goed nieuws! Blijkt wel dat ze iets aan het inlopen zijn daar, aangezien die van mij ook aangepast is.

Voorlopig. Het kan nog wat inlopen, maar later dan dit zou 't niet worden. Geen idee hoeveel waarde ik daar aan moet hechten, maar 't klinkt mooi :-)
 

fagend

Lid
De mijne is ook aangekomen. Heb hem vandaag op de plein gezien bij de dealer. Nu is het nog een kleine 2 weken wachten wegens leasing en omdat de auto er al was maar de papieren nog niet. 1 kleine opmerking we hadden de SOS knop besteld maar dit is dus in België nog niet geleverd op geen een octavia volgens de dealer.

Heeft iemand die SOS knop eigenlijk in de FL? Ik al niet op een Belgische wagen. Ik heb die niet specifiek besteld, dat zou gewoon standaard moeten zijn.
Care Connect krijg ik niet aan de praat, maar ik begin te vermoeden dat dat er ook niet op zit. Je zou een sticker hierover op de voorruit moeten hebben maar niets te zien.

Verder hebben ze het in de manual over de Skoda One app met als link http://go.skoda.eu/skodaoneapp maar da's een redirect naar de homepage.
 

Ohgy

Nieuw lid
gisteren ook nieuws van de dealer ontvangen. 18 april een plekje gereserveerd voor een voorraadbestelling.
Nog kunnen aanpassen naar wens.
Octavia Combi 1.0 handbak, ambition business, met techpakket (voor comfort stoelen), dab+, zilveren dakrails. Kleur Race Blue

Productie week #22,
Ophalen ergens tussen 5 en 16 juni
Productiestatus definitief!
 
gisteren ook nieuws van de dealer ontvangen. 18 april een plekje gereserveerd voor een voorraadbestelling.
Nog kunnen aanpassen naar wens.
Octavia Combi 1.0 handbak, ambition business, met techpakket (voor comfort stoelen), dab+, zilveren dakrails. Kleur Race Blue

Productie week #22,
Ophalen ergens tussen 5 en 16 juni
Productiestatus definitief!
Dat is even geluk hebben! Goed werk, kan je eerder genieten van je auto :-).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ohgy

vinom

Actief lid
gisteren ook nieuws van de dealer ontvangen. 18 april een plekje gereserveerd voor een voorraadbestelling.
Nog kunnen aanpassen naar wens.
Octavia Combi 1.0 handbak, ambition business, met techpakket (voor comfort stoelen), dab+, zilveren dakrails. Kleur Race Blue

Productie week #22,
Ophalen ergens tussen 5 en 16 juni
Productiestatus definitief!
Mooi mooi! Goed nieuws dat het ook al definitief is en wat meer hoop voor mij :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ohgy
Ik krijg mijn auto vandaag en had de SOS knop besteld. En ook de Care connect. Nu ik heb de auto al gezien en er is geen SOS knop. Deze is tot nu toe volgens de dealer op nog geen een nieuwe Octavia geleverd bij hun. De kodiaq hebben deze dus wel. Nu maar goed dat het geen betalende optie is. Want anders mocht ik de wagen niet in ontvangst nemen. Want het is een leasing wagen.
 

sg1987

Lid
Hier wat foto's van de mijne:
Die led achterlichten zijn super vet trouwens.
Ik heb ook een megane rs staan, maar voor de meeste ritten zal ik toch kiezen voor de octavia. Ik rij ook enorm graag met een automaat zoo relaxed en tegelijk ben je altijd snel weg zelf als je wil.
 

Bijlagen

  • 20170513_130244.jpg
    20170513_130244.jpg
    530,8 KB · Weergaven: 261
  • 20170513_125906.jpg
    20170513_125906.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 271
  • 20170513_130100.jpg
    20170513_130100.jpg
    289,2 KB · Weergaven: 269
  • 20170513_130200.jpg
    20170513_130200.jpg
    339,9 KB · Weergaven: 264
  • 20170513_125857.jpg
    20170513_125857.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 261
  • 20170513_125840.jpg
    20170513_125840.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 264
  • 20170513_125922.jpg
    20170513_125922.jpg
    1.009,4 KB · Weergaven: 221
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan