Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

mister9

Actief lid
Heeft iemand al ervaring met de 1.6 tdi 116 PK (met dsg)
Ik ga binnenkort m'n leaseauto bestellen en dat wordt een Octavia en een diesel. En ik twijfel of de 1.6 genoeg is of dat het de 2.0 TDI moet worden (die eigenlijk wat te duur is in de lease...
 

Joh@n

Forumguru
Waar blijven die nieuwe Octavia's jongens :D
Die van mij is zaterdag afgeleverd :yeehaa:





Beide plaatjes zijn klikbaar voor groter

Teller staat inmiddels op een kleine 600km en hij bevalt prima. Nog niet echt het gaspedaal diep ingetrapt, maar dat zal ergens later deze week wel een keertje gebeuren. Hij trekt in ieder geval lekker door, de ruimte is logischerwijs meer dan in orde en de automaat geeft lekker rust aan boord. Wel vind ik hem echt vroeg schakelen soms dus misschien volgt er nog een DSG kuurtje. Ook start/stop icm DSG vind ik geen succes eigenlijk, geeft veel meer onrust in de auto dan nodig. De stoelen zitten fijn, lekker stroef alcantara en goede verstellingsmogelijkheden door de elektrische verstelbaarheid.
2 kleine dingetjes wel; er zit al een kras op de dakrails (vanaf nieuw, zonde :() en er rammelt/ratelt iets linksvoor bij de A-stijl volgens mij maar voor beide dingen ga ik nog even terug.



Overigens wat betreft het "afleveringspakket" wat gekke dingen (in mijn ogen). Wel een paraplu, tablethouder en 2 life hammers, maar geen verbanddoos of veiligheidshestjes..
 

vinom

Actief lid
Mooi geheel zo. Je telefoon past volgens mij ook maar net in het houdertje :tongue: Tablet houder zat er standaard bij? Ik zie was wisselende berichten daarover. Voor de rest zie ik, techpakket erop , electrische stoelen en wat nog meer? Motorisering?
Wel raar van die kras trouwens, hopelijk krijg je dat nog gefixed. Straks gaan ze nog zeggen dat jij het hebt gedaan omdat je er zelf al 600KM mee gereden hebt.

En zo lees ik wel meer dingen over beschadigingen bij aflevering, dus ik ga die van mij eerst goed bekijken voordat ik hem in ontvangst neem. Zeker omdat PON nog die module gaat inbouwen vooraf.
 

Joh@n

Forumguru
@vinom alle opties staan ook in mijn signature, maar hierbij nogmaals ;)

Skoda Octavia 3 FL 1.6 TDI DSG Style Business / Brilliant Silver Metallic / DAB+ / Tech pakket / 18" Alaris / Elek. verstelb. stoelen

Heb de kras en rammel gisteren al gemeld, moet er even voor langs komen en dan gaan ze er naar kijken. Die tablet houder zit er standaard bij ja, net als de paraplu, die houders voor op vloer van de kofferbakmat, een omdraaibare kofferbakmat en de zaklamp. Telefoon past inderdaad net, maar dat is ook een Nexus 6P dus niet de kleinste :) Dit is de v2.0 van het bakje, in de oude paste alleen een iPhone 4 :D
 

Joh@n

Forumguru
Same here, bij mij kwam hij op de snelweg bij 130 regelmatig aan de 105/106 graden. Heb dat met mijn Golf eigenlijk nooit gezien, die kwam maximaal op 100/102 uit eigenlijk.

Ben trouwens (tot nu toe) tevreden over de banden onder de Octavia FL, PremiumContact 6. Nieuw type en goede reviews, hopelijk ook geen cuppende banden over 20000km :)
 

dirkie996

Forumguru
@Joh@n: mooie combinatie buitenkleur met interieur.
Ik zie dat je elektrische zetels hebt, heb je dan ook de 3 programmeerbare sleutels( memory voor zetel, rijmode, spiegels, ...)?
De olietemperatuur kan wel nog enige graden zakken, wanneer er meer kilometers op de teller staan ( minder wrijving v/d motor).
 

sg1987

Lid
Ik heb wel dms en elektrische zetels. Wat bedoel je met programeerbare sleutels?
Als ik auto start vraagt hij wel altijd wel of ik bestuurder 1 ben.
Trouwens iemand een idee hoe uw stuur verwarmd wordt of gebeurd dat automatisch alst koud is?

Ik zag hier vraag of de 1.6 tdi voldoende vlot is. Wel, met de dsg is die zeker vlot genoeg, enkel op hoge snelheden duurt het allemaal wat langer.
Het enigste wat me tot nu toe stoort is het lawaai dat de motor maakt bij 130 kmh. Precies een toerental waar wat resonantie op zit. Bij 140kmh heeft die daar geen last meer van. Maarja dan is het weer risico op boetes
 

Patron

Senior Member
@sg1987 je hebt als het goed is 3 sleutels. Je kunt per sleutel een ander profiel maken en als je dan die sleutel gebruikt wordt je herkend. Zo hebben de vrouw en ik allebei een eigen sleutel met andere instellingen voor o.a. drive mode
 

vinom

Actief lid
Tech pakket is iets wat veel mensen gekozen hebben, en logisch natuurlijk ook wat je ervoor krijgt. In verband met het leasebudget wat te hoog werd ermee heb ik het helaas moeten laten vallen. Zoals de Style Business standaard eruit ziet is nog steeds prima, en daarom heb ik gekozen voor wat meer functies zoals ACC, Travel pakket en DAB. Maar het blijft er strak uitzien met het tech pakket.
 
Bovenaan Onderaan