Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

B.Stuurder

Forumguru
Dát dan toch net weer niet: heel lang geleden (1984 of zo) stond ik met mijn toenmalige dienst-Ascona bij de Opeldealer toen een meneer glimmend van trots zijn net afgeleverde Senator de showroom uit zou rijden. Hij stond stil met de achterkant nog niet over de drempel en de neus net op de rijbaan toen het al mis ging: er kwam een brommer de hoek om zeilen en die dook vol in het voorspatbord. Vrij smalle straatjes in dat deel van Vlaardingen...

Evengoed wel sneu natuurlijk. Sterkte met de afhandeling.
@hurmpie en dan maak ik me druk over vogelpoep op de zijkant. Balen zeg!
@Canon-Eye was dat Vd Kooij en waar zat hij toen dan?
 

Canon-Eye

Forumguru
was dat Vd Kooij en waar zat hij toen dan?
Klopt - een soort zij-uitgang aan het Burg. Bordesplein.
Ik meen dat ze aan die kant toen ook de benzinepomp hadden, maar heb het niet meer helemaal scherp.
Vanaf mijn 10e in de buurt gewoond en veel rondgestept/gefietst, maar ben daar alweer een tijdje weg... :jaja:

Mijn toenmalige directeur was heel dikke vrienden met Piet vd Kooij, daarom reed (bijna) iedereen met een auto van de zaak in een Opel.
De directiefamilie niet trouwens - hijzelf was BMW-fanaat, de broers in het bedrijf reden allemaal Mercedes en een zwager had een Volvo. :D
Nou ja, het was oorspronkelijk hun toko, dus zij mochten zelf kiezen... (ik later ook trouwens, hoor - mocht na enig aandringen overstappen op een Audi 80).
 

hurmpie

Actief lid
De gehele rechterzijde is beschadigd. Baal enorm want net zoals @B.Stuurder maak ik me ook altijd druk om de vogelpoep...

de tijdelijke Passat heelt de wonden een beetje...
 

B.Stuurder

Forumguru
Klopt - een soort zij-uitgang aan het Burg. Bordesplein.
Ik meen dat ze aan die kant toen ook de benzinepomp hadden, maar heb het niet meer helemaal scherp.
Vanaf mijn 10e in de buurt gewoond en veel rondgestept/gefietst, maar ben daar alweer een tijdje weg... :jaja:

Mijn toenmalige directeur was heel dikke vrienden met Piet vd Kooij, daarom reed (bijna) iedereen met een auto van de zaak in een Opel.
De directiefamilie niet trouwens - hijzelf was BMW-fanaat, de broers in het bedrijf reden allemaal Mercedes en een zwager had een Volvo. :D
Nou ja, het was oorspronkelijk hun toko, dus zij mochten zelf kiezen... (ik later ook trouwens, hoor - mocht na enig aandringen overstappen op een Audi 80).
Grappig, ik ben vanaf mijn 8e opgegroeid in de Oranjebuurt, Julianalaan. Daar vlak achter dus. Alleen in een ander tijdperk denk ik. Vd Kooij had vroeger een petroleumvat aan de achterkant van de garage, tegenover de (oude) Jan Ligthartschool (waar ik op zat), daar haalden we dan stiekem wat petroleum om fikkie mee te stoken. Inderdaad hadden ze ook een benzinepomp aan de voorkant. Later is vd Kooij in de oude Vissersschool getrokken met het kantoor, naast het pand, aan de andere kant van de Kethelweg, die school stond toen nog leeg. Daarnaast hebben ze toen de showroom gemaakt. Nadat de oude vd Kooij was overleden, is het bedrijf teloor gegaan.
 

octavia-gek

Actief lid
Klopt - een soort zij-uitgang aan het Burg. Bordesplein.
Ik meen dat ze aan die kant toen ook de benzinepomp hadden, maar heb het niet meer helemaal scherp.
Vanaf mijn 10e in de buurt gewoond en veel rondgestept/gefietst, maar ben daar alweer een tijdje weg... :jaja:

Mijn toenmalige directeur was heel dikke vrienden met Piet vd Kooij, daarom reed (bijna) iedereen met een auto van de zaak in een Opel.
De directiefamilie niet trouwens - hijzelf was BMW-fanaat, de broers in het bedrijf reden allemaal Mercedes en een zwager had een Volvo. :D
Nou ja, het was oorspronkelijk hun toko, dus zij mochten zelf kiezen... (ik later ook trouwens, hoor - mocht na enig aandringen overstappen op een Audi 80).
Kethelweg
ik heb jaren voor P.A. van der Kooij gewerkt
 

Canon-Eye

Forumguru
Kethelweg
ik heb jaren voor P.A. van der Kooij gewerkt
Ja, officieel was het Kethelweg, maar er was (toen ook) een uitrit aan het Burg. De Bordesplein. Dat ligt achter het oude pand, maar het verbindingsstraatje naar de Kethelweg het ook zo. Ze hadden op enig moment ook een pand aan de overkant (noordkant) van de Kethelweg. Ook hadden ze het oude pand van Bos Transport verderop aan de Kethelweg gekocht toen die naar Dordrecht waren verhuisd (en daar heb ik dan weer gewerkt...).
Maar genoeg jeugdsentiment!
 

Tuulster

Forumguru
Afgelopen vrijdag mijn Skoda octavia FL kunnen ophalen. En jullie geloven het niet maar na 150 meter rijd er een auto van de naastgelegen garage er achteruit bij mij in de zijkant. Rij je zoveel duizenden km's gebeurd je dit....

volgens mij eentje voor het Guinness book.

Ik zal jullie de foto's besparen....
Bizarre pech.......:mad::cry::mad::cry::mad::cry::mad::cry:

Sterkte met de verwerking! :troost: :thumbsup:
 

DeeDee

Nieuw lid
Vandaag met de dealer de leveringsafspraak gemaakt:

Kreeg vandaag een update van de dealer.

Historie:
  • Besteld: 12 april
  • Levering oorspronkelijk in de week van 14 juli
  • Update 1: Auto wordt eind mei "in Nederland" verwacht
  • Update 2: Auto komt in de week van 5 juni binnen
  • Nieuwe Update: Auto wordt op 7 juni voor de deur afgeleverd (bij werkgever)
Nu is het er bijna maar duurt het toch nog lang... :cry:
 

Marco013

Nieuw lid
Zal me even voorstellen

Voorheen 2x skoda gehad
1x fabia combi
1x octavia 1 combi
naar wat andere merken te hebben gehad nu via het werk een nieuwe lease wagen mogen uitzoeken,
En uitgekomen bij het volgende

Octavia combi 1.6 TDI. 7 versn DSG. Style business.

Cappuccino beige metallic.

Opties
  • Verwarmbare voorruit.
  • Reservewiel icm 18 inch
  • Dab digitale radio ontvanger.
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Tech pakket
  • Stoelbekleding leder/Alcatara
  • Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel met schakelpadels
  • Sunset
  • 18 inch Alaris
Besteld via LM bij Autowaalgroep op 17-mei
Verwachten leverdatum week van 19-september

Nog even rustig afwachten dus ...
 

vinom

Actief lid
Mooi hoor! Ik heb zo ontzettend getwijfeld tussen die kleur en Cappuccino Beige. Uiteindelijk is het beige geworden, omdat mijn vrouw rood niet mooi vond :tongue:

Wat heb je voor de rest aan opties? Motorisering?
 

Jorg1504

Actief lid
Na eindelijk vanuit de werkgever akkoord te hebben gekregen (Maart bestelling geplaatst, vandaag "al" bevestiging) is de te verwachten productie in week 36.....ivm zomervakantie en een productielijn die kennelijk aardig volgepropt is....
Dan toch maar met de Volvo V40 op vakantie....op zich geen straf, maar dan mag vrouwlief geen 4 koffers, maar slechts een handtas meenemen :D

Wat wordt/is er besteld?
OIII Combi-FL 2017 -Style Business 1.6TDI-DSG7-115PK-Blackmagic Mica-zwart interieur-DAB-Techpakket-Alaris 18"- elek. openen & sluiten achterklep - verwarmbare voorruit - vaste trekhaak - De hele standaard waslijst
 
Bovenaan Onderaan