Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

redfoxert

Senior Member
Hm zonde. Heb niet echt hele goede ervaring met Turanza's, maar misschien is dit een beter type. Vind ze vaak erg lawaaiig en weinig grip.

Ik vind ze tot nu toe stiller dan de Conti's die ik onder mn vorige Octavia had liggen. Magoed, dat is ook lastig vergelijken tov een O2 van 5 jaar oud, die nog op winterbanden stond toen ik hem inleverde :tongue:
 
Vorige week is de bestelling de deur uit gegaan. Danwel geen combi, maar voor de HB kon ik geen draadje vinden.
Besteld;
Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech 150pk DSG-7 Style Business


Ruitenwisser achter
DAB (digitale radio ontvangst)
Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Stoffen bekleding Crinkel
Interieur: Zwart - Rood
Dynamic pakket met schakelpaddles
Metallic lak: Metal Grey
Dynamic Chassis Control (Comfort, Normaal of Sport) inclusief;
Driving Mode Select en 3 sleutels
Travel pakket
Reservewiel (thuiskomer)
Sunset
Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
Geen motor/ typeaanduiding op de achterzijde
Luxe kentekenplaten
Vaste trekhaak octavia met 13/polige aansluiting

Verwachte levering: week 37 (11-15 september)
 

Cees33

Forumguru
Hey @Jacknobbe ,

Er was wel een draadje over de levertijden van de HB maar die is niet zo populair als deze ;)
Ik heb vorige week ook een 2.0 TDI DSG besteld en mij is idd ook verteld dat er vanaf productieweek 25 de nieuwe DSG7 (DQ381) onder de HB komt. Idd niet erg, al hoop ik dat hier de kinderziektes wel uit zijn!

Mooie config heb je. Waarom geen techpakket?
 

Bertuz

Lid

Dat heb jij wel goed! :jaja:

Na 3 jaar Octavia word mijn Golf variant Highline Business R in augustus geleverd! Ik vind de FL Octavia geen duidelijke verbetering t.o.v. mijn huidige Octavia, vandaar de overstap naar de Golf.

Zo word hij: (1.6 TDI DSG, Oryx White parelmoer, panorama dak, 18 inch Sebring velgen. full LED koplampen) op de onderstaande foto's betreft het een pure White unilak. De Oryx White is wat mij betreft een bizar mooie kleur!:D:jaja:
M7mMbyg.jpg


WAwkmtq.jpg
 

Joh@n

Forumguru
Begrijpelijk dat je iets anders neemt hoor wanneer je dit model al 3 jaar rijdt. Het verschil zit hem vooral in het dashboard qua tellers (Active Info Display). Maar verder vind ik het (persoonlijk) niet een mooier model qua lijn zoals eerder genoemd :cheers:
 
Hey @Jacknobbe ,

Er was wel een draadje over de levertijden van de HB maar die is niet zo populair als deze ;)
Ik heb vorige week ook een 2.0 TDI DSG besteld en mij is idd ook verteld dat er vanaf productieweek 25 de nieuwe DSG7 (DQ381) onder de HB komt. Idd niet erg, al hoop ik dat hier de kinderziektes wel uit zijn!

Mooie config heb je. Waarom geen techpakket?

Leuk! Welke config heb jij? Ook een HB? Wat is de verwachte levertijd?
Ik ben niet kapot van dat alcantara leder wat erbij zou zitten. Vandaar dat de sportstoelen en de DCC mij leuke opties leken.
 
Laatst bewerkt:

Cees33

Forumguru
Jack,

ik heb een cappucino beige 2.0 TDI DSG HB met techpakket, achterwisser, Drive Mode Selectie en een thuiskomer. Luxe mattenset, RVS dorpelbeschermers en luxe kentekenplaten. Omdat ik de auto privé rijdt en toch een 2.0 wilde, heb ik maar wat minder opties genomen. Je moet ergens een grens trekken en daar zit ik al een fractie overheen ;) was bij mij de keuze uit meer opties en dan een 1.6, of iets minder en een 2.0. ik rijd nu ook een 2.0 (handgeschakeld) en was bang dat ik motorisch toch teveel ging inleveren, vandaar de keuze. Ik heb de mijne 30 mei besteld en verwachte leverdatum is eind augustus.
 
Jack,

ik heb een cappucino beige 2.0 TDI DSG HB met techpakket, achterwisser, Drive Mode Selectie en een thuiskomer. Luxe mattenset, RVS dorpelbeschermers en luxe kentekenplaten. Omdat ik de auto privé rijdt en toch een 2.0 wilde, heb ik maar wat minder opties genomen. Je moet ergens een grens trekken en daar zit ik al een fractie overheen ;) was bij mij de keuze uit meer opties en dan een 1.6, of iets minder en een 2.0. ik rijd nu ook een 2.0 (handgeschakeld) en was bang dat ik motorisch toch teveel ging inleveren, vandaar de keuze. Ik heb de mijne 30 mei besteld en verwachte leverdatum is eind augustus.

Klinkt goed! Welke uitvoering?
Gek dat er toch weken tussen de verschillende levertijden zitten hè.
De mijne is 26 mei besteld en verwacht in week 37 pffft...
De combi waarin ik nu rijd, was er in 7 weken.
 

Cees33

Forumguru
De style business. De levertijden zijn in het begin een indicatie. Ik lees best vaak dat de levering toch veel eerder is dan de eerder gegeven indicatie. Maar ik reken er maar niet op.
 
Die uitvoering is al erg compleet hè, met de verlichting, Columbus enzo. Prima bak man!
Ik hoopte hem voor de vakantie te hebben, maar deze ballon was snel stukgeprikt
Ach ja, even geduld hebben maar hè.
 

Cees33

Forumguru
Bij mij is het misschien net voor de vakantie. Heb net een topic geopend of het verstandig is om dan meteen 3500 km te gaan rijden waarvan 90% snelweg. Maar misschien is het erna en dan heb ik nog iets leuks tegoed als ik terugkom. We gaan het zien....

Ben er idd erg blij mee. Verheug me vooral op de DSG. heb er nu twee keer mee proefgereden en het voelt zo heerlijk. Een keer met de O3 1.6 en de andere keer met de Kodiaq 2.0 TDI. Rijdt helemaal top......
 
Een auto is gemaakt om mee te rijden! De motoren worden uitvoerig getest en kunnen wel wat verdragen. Dat voorzichtige gedoe van eerst 10.000km rustig inrijden...
Zou gaaf zijn als je hem voor je vakantie kunt rijden, maar is het erna is het een mooie thuiskomer
 
Bovenaan Onderaan