Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

redfoxert

Senior Member
Zie ik daar nu een beetje jaloezie?

Absoluut niet :) Ik rij alweer bijna 2 weken rond in mijn supermooie race blauwe O3FL Combi :)

Ik bedoel meer te zeggen dat van de Octavia nauwelijks HB's besteld lijken te worden. Ik zie er ook heel erg weinig van rondrijden in vergelijking met de Combi. De Superb is dan weer een heel ander verhaal. Daar vind ik de HB persoonlijk (veel) mooier dan de Combi.
 

brunifumi

Nieuw lid
Leveruitstel blijkt in autobranche normaal te zijn.
Een beige combi 1.0 ambition business zonder opties.
4 april, besteld, bevestiging week 26
Update 3 weken geleden, week 30
Update deze week, week 34.
Ben benieuwd wanneer hij echt komt
 

leon-cupra

Forumguru
Gisteren de RS gaan halen! Nog maar 'n 60km mee gereden nu, maar wat 'n verschil met de Fabia van m'n vrouw.
Voorlopig nog veel zoeken en instellen, maar volgend zondag naar de Ardennen, dan zal ik meer tijd hebben om alles te ontdekken in de wagen.
Bekijk bijlage 59746 Bekijk bijlage 59747 Bekijk bijlage 59745
begin toch wel een beetje jaloers te worden op de FL als je dergelijke pics zit. ;)
Die alcantara stoelen, pfiiieeeeuuwww, zeer knap en geeft het interieur een zeer sportieve look:dankje::thumbsup:
 

Tjariet

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia 1,4 TSI Combi Ambition Business besteld op 18 maart en toen werd als productieweek week 22 opgegeven. Dit is later op week 31 gezet en het dreigde zelfs week 34 te worden.

Net contact gehad met de dealer, en het blijkt dat er een leveringsprobleem is met de LED-achterlichten van de Ambition Business. Om te voorkomen dat mijn auto nog veel later wordt geleverd dan week 31, zetten ze er de luxe variant LED-achterlichten in, plus LED kentekenplaatverlichting, voor mij zonder meerprijs. Dit wordt betaald door de Nederlandse importeur.

Jammer dat de auto dan in m'n vakantie in Nederland komt, zodat ik nog in m'n huidige Octavia II FL Combi op vakantie 'moet'.

Een nieuwe Octavia bestellen en die dan pas een half jaar na de besteldatum mogen ontvangen... Bijzonder.
 

Frozen

Nieuw lid
Interessant, ik wil ook wel de "luxe" variant achterlichtjes en een eerdere leveringsdatum;)

Off topic: iemand een duidelijk plaatje van het verschil tussen beide typen achterlichten?
 

draquilla

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia 1,4 TSI Combi Ambition Business besteld op 18 maart en toen werd als productieweek week 22 opgegeven. Dit is later op week 31 gezet en het dreigde zelfs week 34 te worden.

Net contact gehad met de dealer, en het blijkt dat er een leveringsprobleem is met de LED-achterlichten van de Ambition Business. Om te voorkomen dat mijn auto nog veel later wordt geleverd dan week 31, zetten ze er de luxe variant LED-achterlichten in, plus LED kentekenplaatverlichting, voor mij zonder meerprijs. Dit wordt betaald door de Nederlandse importeur.

Jammer dat de auto dan in m'n vakantie in Nederland komt, zodat ik nog in m'n huidige Octavia II FL Combi op vakantie 'moet'.

Een nieuwe Octavia bestellen en die dan pas een half jaar na de besteldatum mogen ontvangen... Bijzonder.

Ik was mij er niet eens van bewust dat de LED-achterlichten van de Ambition Business afwijken van die van de Style Business.. Kwam er laatst ook pas achter dat de LED DRL voor anders is voor de Ambition Business
 

mister9

Actief lid
Klopt het dat pacific blue niet metallic is? Zo jammer zou dat zijn, want ik wil echt donkerblauw hebben eigenlijk. En de standaard bekleding is Crinkel Stof Zwart toch? Is dat een beetje fraai?
Ik ga vandaag bestellen!
 

vinom

Actief lid
Pacific Blue is geen metallic lak, maar een unilak. Opzich niks mis mee toch? Mijn 02 is ook een candy white unilak en die ziet er erg fraai uit. Hij glimt wellicht iets minder dan een metallic lak.

Met betrekking tot het achterlichten verschil. Ik heb de configurator er even bij gepakt en op de Style ziet het erg echt veel beter uit :) Heb je meer die C-shape vorm.
 
Laatst bewerkt:

mister9

Actief lid
Is er een real-life foto van de nieuwe octavia combi met Pacific blue? Ik zie alleen oude modellen en ben gang dat het net weer een andere kleur is.
 
Is er een real-life foto van de nieuwe octavia combi met Pacific blue? Ik zie alleen oude modellen en ben gang dat het net weer een andere kleur is.

Kleuren zijn voor zover ik het weet hetzelfde. De namen veranderen wel 'ns, maar de kleurcode is dan nog 'tzelfde.
 

Tjariet

Nieuw lid
Pacific Blue is geen metallic lak, maar een unilak. Opzich niks mis mee toch? Mijn 02 is ook een candy white unilak en die ziet er erg fraai uit. Hij glimt wellicht iets minder dan een metallic lak.

Met betrekking tot het achterlichten verschil. Ik heb de configurator er even bij gepakt en op de Style ziet het erg echt veel beter uit :) Heb je meer die C-shape vorm.

Dat ziet er inderdaad beter uit. Toen ik m'n auto bestelde, overigens exact in deze kleur, was ik me er niet zo van bewust. Leuk dat de importeur nu die mooiere achterlichten erin laat zetten en ze ook betaalt, maar ik had mijn auto toch liever wat eerder gekregen.
 

Mark748R1

Nieuw lid
En toen kwam er weer een telefoontje, productie datum staat nu vast (jaja) op week 30, levering uiterlijk week 34 waarschijnlijk 33. Dat zijn goede berichten om het weekend mee in te gaan!! Can't wait!!!:dankje:
 
Bovenaan Onderaan