Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

redfoxert

Senior Member
Afgelopen dinsdag eindelijk mn nieuwe auto in ontvangst genomen. Ik had hem al kunnen rijden maar mijn vakantie naar Kreta zat in de weg ;) Helaas was de type-aanduiding niet verwijdert, maar dat werd ter plekke netjes geregeld. Ik kreeg zelfs de letters mee naar huis :)

Inmiddels heb ik ook al Sonniboys achter de ramen gemonteerd om de kids te beschermen tegen de felle zon.

Volledige specs voor de volledigheid:

1.4 TSI 150PK handgeschakeld
Race Blue
Driving Mode Select
Tech pakket: Sunset, 18" Alaris, 3 spaaks sportstuur, Alcantara/lederen bekleding
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, Bagagenettenset, 230V socket achter in de midden console
Optical Parking Assistant
DAB
Voorruitverwarming


Hierbij de fotoos:
IMG_6303 modified.jpg IMG_6304 modified.jpg IMG_6305 modified.jpg
 

dirkie996

Forumguru
Afgelopen dinsdag eindelijk mn nieuwe auto in ontvangst genomen. Ik had hem al kunnen rijden maar mijn vakantie naar Kreta zat in de weg ;) Helaas was de type-aanduiding niet verwijdert, maar dat werd ter plekke netjes geregeld. Ik kreeg zelfs de letters mee naar huis :)

Inmiddels heb ik ook al Sonniboys achter de ramen gemonteerd om de kids te beschermen tegen de felle zon.

Volledige specs voor de volledigheid:

1.4 TSI 150PK handgeschakeld
Race Blue
Driving Mode Select
Tech pakket: Sunset, 18" Alaris, 3 spaaks sportstuur, Alcantara/lederen bekleding
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, Bagagenettenset, 230V socket achter in de midden console
Optical Parking Assistant
DAB
Voorruitverwarming


Hierbij de fotoos:
Bekijk bijlage 59618 Bekijk bijlage 59619 Bekijk bijlage 59620
En in de juiste kleur;):thumbsup:
 

a.vanhorssen

Nieuw lid
@vinom Er zit een 1.6 TDI in, is prima te doen... nu moet ik zeggen dat ik geen kenner ben, van de zomer naar Oostenrijk,, kan niet wachten.. persoonlijk vind ik de rode kleur goed te doen, alleen de rode achterlichten vallen wat minder op.
 

hurmpie

Actief lid
Daar staat hij dan eindelijk.... poging 2 om hem mee te nemen. Morgen zal ik een aantal foto's delen met jullie. Echter deze kon ik jullie vast niet onthouden. Op de voorgrond de standaard rijhoogte, achterin de mijne met eibach verlaging..
 

Bijlagen

  • IMG_5306.JPG
    IMG_5306.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 120
Het is toch vreselijk.... Ik was zeker dat ik voor de 2e keer een Octavia zou gaan leasen. Komt Volkswagen met een golf variant Highline Business R..... Ook echt een mooie wagen! Ik ben dus bang dat Ik van Forum moet gaan wisselen.... Of mag ik toch gezellig blijven?? ;)
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Het is toch vreselijk.... Ik was zeker dat ik voor de 2e keer een Octavia zou gaan leasen. Komt Volkswagen met een golf variant Highline Business R..... Ook echt een mooie wagen! Ik ben dus bang dat Ik van Forum moet gaan wisselen.... Of mag ik toch gezellig blijven?? ;)
Volkswagen.......zelfde techniek, maar alleen n stuk duurder :arghh:
 

sg1987

Lid
ik vind een octavia (break) in het verkeer mooier dan een golf. Zeker de variant vind ik niet geslaagd.
Maar tis allemaal persoonlijk hé.
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Over smaak valt inderdaad niet te twisten, ik heb het puur over " waar voor je geld", persoonlijk zie ik geen meerwaarde in de VW producten, de meer " premium" afwerking :)
 
Ik zit heel erg hard te twijfelen tussen 2 motoren: de 1.6 85kw TDI DSG7 of de 2.0 110kw TDI DSG6. Ik rij nu met een Skoda Superd 1.6 TDI met een manuele 5bak maar dit mist toch de nodige pit.
Indien ik de 1.6 zou kiezen heb ik natuurlijk meer budget voor andere opties.
Wat zijn jullie ervaringen?
 

vinom

Actief lid
Wat heb je liever, iets minder pit en snelheid maar meer luxe en comfort of andersom? Ik kies zelf voor meer luxe, snelheid dat went wel en een 1.6 TDI is prima voor het Nederlandse verkeer imo.
 

Cees33

Forumguru
Ik zit heel erg hard te twijfelen tussen 2 motoren: de 1.6 85kw TDI DSG7 of de 2.0 110kw TDI DSG6. Ik rij nu met een Skoda Superd 1.6 TDI met een manuele 5bak maar dit mist toch de nodige pit.
Indien ik de 1.6 zou kiezen heb ik natuurlijk meer budget voor andere opties.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb gekozen voor de 2.0 ipv de 1.6. Is persoonlijk maar ik vind de 1.6 "niet veel over hebben" . In de stad prima, op de snelweg rijdt de 2.0 echt fijner. Als je bij 150 accelereert gebeurd er ook echt nog wat. Dat is bij de 1.6 wat minder. Als je ff wacht met je bestelling krijg je bij de 2.0 TDI ook de nieuwe 7 DSG met natte platen (DQ 381)Bij de HB die ik besteld heb gaat er die vanaf week 25 onder. Combi wat later. En de style business is al rijk uitgerust dus behelpen is het niet. Ik heb techpakket, DMS, reservewiel en achterwisser als enige opties.
 
Bovenaan Onderaan