Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

hurmpie

Actief lid
Morgen sta ik voor de tweede keer bij de pomp met m'n nieuwe 1.6 TDI facelift.
Echter moet ik helaas concluderen dat ik met m'n vorige auto, de o3 1.6 TDI greenline, 300 km verder had gereden. Kortom ik kan ca 150 km minder ver rijden per tank.

Wat is jullie ervaring?
 
Na heel wat onderhandelingen over een nieuwe autoregeling waar mijn werkgever ineens mee op de proppen kwam (deze ging van een simpele 4 pagina's naar 15 vol met vreemde en m.i. onredelijke regels).
Is dan toch dit jaar nog gelukt overeenstemming te bereiken en er een handtekening onder te zetten.

Mijn O3FL Combi is op 24-5 in bestelling gezet door de LM, deze verwacht de auto af te leveren in week 39
 

MadDog2K

Actief lid
Morgen sta ik voor de tweede keer bij de pomp met m'n nieuwe 1.6 TDI facelift.
Echter moet ik helaas concluderen dat ik met m'n vorige auto, de o3 1.6 TDI greenline, 300 km verder had gereden. Kortom ik kan ca 150 km minder ver rijden per tank.

Wat is jullie ervaring?

Ik haal denk ik zo'n 700 (wellicht nog 750) op een tank
 

hurmpie

Actief lid
Op papier een 50 liter tank. Maar in de praktijk tank je 42 tot 48 liter.
Tov de Greenline zie ik een beduidend verschil in verbruik.
 

dirkie996

Forumguru
Toen ik m'n RS afhaalde, vermeldde de auto dat er nog 0 km rijbereik was. Bij de eerste pomp tankte ik toen 50,7 liter.
Dit was op 2km van de dealer:mad:
 

Joh@n

Forumguru
Voor een 1.6 TDI?? Mijn Octa 1.6 TDI staat in bestelling, maar ik rij nu nog in een Megane estate 1.5 dci en daarmee rij ik zeer regelmatig 1000 km op een tank... Hoeveel liter heeft de octavia dan?
Jep, het is een onhandig kleine tank. Ik kon laatst nog 25 km en er ging (jaja) 42 liter in. Wat een drama. Ik kom uit een V40 en daarmee haalde ik met zover leeg rijden 1100-1200 km. Nu haal ik krap 800. Best een achteruitgang en bij de eerstvolgende keer dat ik bij de dealer ben ga ik dit wel melden. 50 liter is al weinig, als er dan ook nog eens 8 verdwenen zijn blijft er helemaal niets meer over.
 

Dimocash

Nieuw lid
Bij mijn huidige auto (Lexus CT200h) is de reservetank ongeveer 12 liter. De tank hoort 45 liter te zijn.
Wellicht is de tank in de Octavia 50 liter maar bestaat de reservetank uit 8 liter?
 

Joh@n

Forumguru
Maar die 8 liter kun je toch gewoon oprrijden? Dat is toch gewoon je reserve-tank?
We gaan wel een beetje offtopic, maar die 8 liter zou toch ook mee moeten tellen met de actieradius? Wanneer die nog op 25km staat en er is nog 8 liter reserve terwijl ik ~ 1:17 rij, dan zou ik toch nog makkelijk 100km moeten kunnen rijden? Het klopt gewoon niet.
 
Ik weet niet hoor, rij nu nog zon Megane die 1000km op een tank rijd. Maar ik kijk altijd naar het ouderwetse wijzertje in het dashboard om te zien of de tank bijna leeg is. Zou je dat bij de Skoda niet ook gewoon moeten doen?
 

Joh@n

Forumguru
@Blauwe Octa ; ik rij daar ook op hoor, no worries. Ik heb 10 km later getankt, toen stond de actieradius nog op 25km:

full.jpg

Zoals je ziet staat de wijzer toch al behoorlijk laag...
 

leon-cupra

Forumguru
Is allemaal gewichtsbesparing. En uiteindelijk, of je nu 3 keer of 4 keer per maand moet tanken, wat maakt het uit? Het is nu niet dat tanken een half uur tijd in beslag neemt.
 

dirkie996

Forumguru
Is allemaal gewichtsbesparing. En uiteindelijk, of je nu 3 keer of 4 keer per maand moet tanken, wat maakt het uit? Het is nu niet dat tanken een half uur tijd in beslag neemt.
Maar indien de reservoir 60 liter was geweest, was dit toch aangenamer.
Ik ging van 60 l( Audi A4) naar 55 L ( Ovtavia II fl) en nu maar 50 liter, is toch 'n beetje weinig, zeker voor tsi motoren.
 
Voordat ons bedrijf overschakelde naar de Volkswagen groep, had ik een Megane Estate welke gemakkelijk 1200km op 1 tank kon afleggen, dat was toch wel heerlijk hoor. Ook al kost tanken niet veel tijd, gaat het toch vervelen als je het elke 2 dagen moet doen met een O3 Greenline...
Hopelijk heeft de facelift variant wat meer uithoudingsvermogen.
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , waarom is dat weinig? Je rijdt toch quasi nooit 500, 600km aan 1 stuk? Dat een tfsi motor teveel verbruikt, dat is een probleem. Maar of je nu 45 of 55liter kan tanken, dat maakt net maar 100km uit op een tfsi motor bij een volle tank. Toch niet zo overkommelijk.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 , waarom is dat weinig? Je rijdt toch quasi nooit 500, 600km aan 1 stuk? Dat een tfsi motor teveel verbruikt, dat is een probleem. Maar of je nu 45 of 55liter kan tanken, dat maakt net maar 100km uit op een tfsi motor bij een volle tank. Toch niet zo overkommelijk.
Is inderdaad geen drama, maar als ik deze zomer naar m'n zus rijd ( Oliva, Spanje, 1800km) maakt dit wel iets uit.
Met de Audi A4 geraakte ik quasi in Andorra zonder tanken( lekker goedkoop daar). Met de Octi II fl moest ik 'n beetje diesel bijtanken om Andorra te bereiken, en nu met de RS, ...ach, niet aan denken.
Misschien heb ik nu een hekel aan tanken, omdat ik 13 jaar een tankstation gehad heb?:maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan