Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Mark748R1

Nieuw lid
Zojuist een ander bericht ontvangen over een mogelijke oorzaak van vertragingen.

"Dit komt door een restrictie op de Ambition business waardoor de auto een vertraging heeft in productie.
Restrictie heeft betrekking op de LED achterlichten welke standaard zijn in de Ambition Business en Style Business"

Er zit verschil tussen de ambition en style.
Dealer vertelde mij dat er alleen problemen zijn met de ambition achterlichten.
 

Cees33

Forumguru
Maar Jacknobbe heeft een style business besteld, dus dan snap ik niet waarom zeggen dat de vertraging bij zijn O3 daaraan ligt.
Zo dus alleen betrekking moeten hebben op de ambition.
 
Er zit verschil tussen de ambition en style.
Dealer vertelde mij dat er alleen problemen zijn met de ambition achterlichten.
Die vraag heb ik ook gesteld en dit was het antwoord;

"Klopt, u heeft de Style business, qua restrictie maakt dat in dit geval geen verschil."

Ik maak hieruit op, dat de Business uitvoeringen de LED achterlichten er standaard in hebben zitten.
 

Cees33

Forumguru
Ambition Business is LED achterlicht, Style Bussiness is LED achterlicht luxe variant (incl led kentekenverlichting). Zo staat in de de configurator.
Ik weet niet wat het verschil is buiten de kentekenverlichting uiteraard.
 
Ambition Business is LED achterlicht, Style Bussiness is LED achterlicht luxe variant (incl led kentekenverlichting). Zo staat in de de configurator.
Ik weet niet wat het verschil is buiten de kentekenverlichting uiteraard.
Hmmm. Apart verhaal van de dealer in dit geval. We zullen wel zien wat de tijd ons brengt. Eerst de bevestiging van de importeur afwachten en dan post ik mijn aangepaste configuratie pas weer :lezen:
 

Cees33

Forumguru
Dat plaatje had ik idd al gezien, maar daar gaat het hier niet om. Dealer zegt tegen @Jacknobbe dat de levering van zijn style business wordt uitgesteld vanweg een restrictie op de LED achterlichten van de Ambition. Dat zijn idd andere dan die van de Ambition. Dus de redenatie klopt niet........snap je?
 

Frozen

Nieuw lid
Zijn de achterlichten niet hetzelfde alleen met een ander kapje erover? Helaas geen plaatjes van de achterlichten in het donker;)
 

vinom

Actief lid
Ik volg hem ja. Maar volgens mij kreeg de Ambition om die reden nu ook de LED Luxe achterlichten omdat gat van levering op te vangen.
 

Joh@n

Forumguru
Zijn de achterlichten niet hetzelfde alleen met een ander kapje erover? Helaas geen plaatjes van de achterlichten in het donker;)
In de fabriek zal het neem ik aan wel om een kapje gaan, in de praktijk moet een normale sterveling de hele unit er uit halen om een lampje te vervangen en vervang je niet zomaar dat kapje zelf. Heb er silvervisions in gezet en de hele unit moet er dan uit.
 

dirkie996

Forumguru
Volgens mij heeft de Style Business een enkele LED achterlicht en de Ambition een dubbele? Of is alleen de vorm iets anders?
Bij de luxe- LED-achterlichten, is de LEDstrip breder en zitten er chroomafdekplaatjes voor de lampjes van knipperlichten en achteruitrijden.
 

vinom

Actief lid
Mijn afspraak met de dealer staat nu ook echt vast, 29 juni kan ik hem ophalen! :)
Style Business Combi 1.0 DSG, met DAB radio, Travel Pakket en Adaptief Cruise Control met Front Assistant.

Naderhand ga ik via VCDS nog wel een hele rits aan laten passen. Misschien zijn een aantal zaken al gelijk goed, maar anders:

Instapverlichting aan bij spiegels inklappen
DRL met achterlichten aan
DRL dimmen bij knipperlicht (Geen idee of dit mogelijk is, nog niet eerder gedaan op de facelift)
Wimpers aan
Mistlampen aan bij seinen groot licht
Bochtenverlichting snelheidsdrempel aanpassen, 50 km/h
Knipperlicht comfort functie aanpassen naar 4x
Grootlicht assistent permanent aan
Lane assist tegen werken stuur zonder gebruik knipperlicht, aanpasbaar in menu
Spiegels inklappen bij sluiten
Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit
Driving mode weergeven in MFD
Gasrespons aanpassen
Off road display
Ventilatorstand zichtbaar wanneer climate control in auto stand staat
Parkeersensoren weergeven in navigatiescherm
Rij richting weergeven bij weergeven parkeersensoren
Aanpassen activeringstoon bij parkeersensoren
AM functie radio uitzetten
ASR en ESC uitschakelbaar maken in menu
Remassistent verlaten of vervroegen
DVD vrijschakelen
Hoeveel liter tot volle tank
Needle sweep
 

vinom

Actief lid
@hurmpie
Ik bedoel het eigenlijk net als bij de Superb. Als je klaar bent met knipperen dat de DRL vanuit niets dimmend weer terugkomt. Mooi effect vind ik dat.

@MadDog2K Gewoon Gewoon omdat het kan :-) Op de Skoda die ik nu rij druk ik nog regelmatig per ongeluk op AM. Maar dat is ook een andere infotainment systeem.
 
Bovenaan Onderaan