Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Tjariet

Nieuw lid
Er zit verschil tussen de ambition en style.
Dealer vertelde mij dat er alleen problemen zijn met de ambition achterlichten.

Zoals ik al eerder heb gemeld, kwam mijn dealer twee weken geleden met hetzelfde verhaal. De achterlichten voor de Ambition zijn op/niet leverbaar, waardoor de productieweek van mijn Octavia Ambition business (besteld in week 11) al is opgeschoven van week 22 naar week 31 of zelfs week 34. Voorlopig, dat wel, want er is nog altijd niks definitief.

Mij is toegezegd dat ik in mijn Ambition business nu zonder meerprijs de Style-achterlichten krijg, om te voorkomen dat de auto mij rond Sint Juttemis wordt geleverd.
 

Rataplan

Forumguru
Jeuj, volgende week wordt onze poor man's Golf Variant geleverd. Een setje nieuwe 18" Pictoris wielen heb ik al een tijdje in de schuur staan.

Deze Ambition 2.0 oliestoker was al rond de jaarwisseling besteld! Ik heb niks met lease of bijtelling te doen, maar grappig om te zien dat sinds er geen onderscheid in bijtellingspercentages wordt gemaakt er niet meer alleen 1.6 diesels worden besteld maar men ook de tweeliter durft aan te kruisen. Of zou het toeval zijn?
 

Locke_

Lid
Besteld in week 22, wordt volgens dealer verwacht ergens half September. Leasemaatschappij verwacht hem overigens weer ergens half Augustus, dus ik vermoed dat het Oktober gaat worden ;)

1.0TSI DSG7 Style Business met techpakket, DAB+ en Adaptive cruisecontrol.
Kleur race-blue

Bestelling via ADL bij Muntstad Utrecht
 

Locke_

Lid
Ik heb niks met lease of bijtelling te doen, maar grappig om te zien dat sinds er geen onderscheid in bijtellingspercentages wordt gemaakt er niet meer alleen 1.6 diesels worden besteld maar men ook de tweeliter durft aan te kruisen. Of zou het toeval zijn?

Ik durf wel te stellen dat de gelijktrekking van de bijtelling er voor heeft gezorgd dat de enige reden dat niet iedereen in een 2.0+ rijdt is dat niet iedereen hem in zijn/haar lease-categorie kan passen met de gewenste opties of dat ze beperkt bijtelling willen betalen. Natuurlijk zijn er enkelingen die het vanuit idealistisch oogpunt niet zullen doen, maar die zul je eerder terugvinden in zo een hybride milieuvervuiler....
 

Cees33

Forumguru
Ik durf wel te stellen dat de gelijktrekking van de bijtelling er voor heeft gezorgd dat de enige reden dat niet iedereen in een 2.0+ rijdt is dat niet iedereen hem in zijn/haar lease-categorie kan passen met de gewenste opties of dat ze beperkt bijtelling willen betalen. Natuurlijk zijn er enkelingen die het vanuit idealistisch oogpunt niet zullen doen, maar die zul je eerder terugvinden in zo een hybride milieuvervuiler....

Ik rij al 12 jaar privé een 2.0 TDI en heb nu ook weer een 2.0 besteld. Het moet wel een beetje rap vooruit gaan he......
 

Locke_

Lid
Ik rij al 12 jaar privé een 2.0 TDI en heb nu ook weer een 2.0 besteld. Het moet wel een beetje rap vooruit gaan he......

Prive is natuurlijk al helemaal anders, dan heb je met verbruik en wegenbelasting e.d. te maken. Daar gelden weer andere maatstaven.

Ik rij nu al 14 jaar lease en moet eerlijk zeggen dat enige stelregel die ik heb sinds mijn eerste leaseauto (fabia 1.4TDI) is dat het meer dan 100pk moet zijn. Hoeveel liter de motor is boeit me niet zo. Ik kan me er ook niet druk over maken of ik er 9 of 11 seconden over doe om de 100km/h te halen, zolang ik gewoon de aangegeven maximum snelheid van de weg kan rijden zonder dat ik het idee heb dat de auto uit elkaar valt, vind ik het prima.
 

Cees33

Forumguru
Snap ik. Omdat ik wat langer wil rijden met de auto (minimaal 10 jaar) en best wel wat kilometers maak (zit met mijn O2 van 12 jaar oud nu op bijna 3 ton) denk ik dat ik met een 2.0 beter af ben. Toch een wat minder "geknepen" motor en ik rij ook graag door op de Duitse autobahn. Met mijn huidige O2 2.0 haal ik gemiddeld 1 op 17 en dat vind ik prima.
 
Het lijkt net alsof iedereen z'n eigen wensen heeft en automakers daar op inspelen door verschillende modellen aan te bieden... :nailbiting:
 

Locke_

Lid
Snap ik. Omdat ik wat langer wil rijden met de auto (minimaal 10 jaar) en best wel wat kilometers maak (zit met mijn O2 van 12 jaar oud nu op bijna 3 ton) denk ik dat ik met een 2.0 beter af ben. Toch een wat minder "geknepen" motor en ik rij ook graag door op de Duitse autobahn. Met mijn O2 2.o rij ik gemiddeld 1 op 17 en dat vind ik prima.

1 op 17 is overigens wel heel netjes, ik heb nu een 1.6TDI (6-handbak) en ik haal gemiddeld 1 op 20, dus dat verschilt vrij weinig. Moet overigens zeggen dat ik hiervoor een Passat met een 1.6 (DSG7) had en die was een stuk minder zuinig, 1 op 15 ongeveer, maar daar zat nog wel iets meer gewicht ook aan.
 

Mark748R1

Nieuw lid
Het valt mij ook op dat zo goed als iedereen hier een DSG besteld. Zal automaat rijden in Nederland dan ook eindelijk de standaard worden? ;)
 

Locke_

Lid
Het valt mij ook op dat zo goed als iedereen hier een DSG besteld. Zal automaat rijden in Nederland dan ook eindelijk de standaard worden? ;)

Ieder voor zich natuurlijk, maar qua kosten hoeft niemand het meer te laten. Meeste merken geven je zelfs een automaat cadeau als je maar een auto koopt of least.

Persoonlijk, ik vind het zo veel lekkerder rijden dan een handbak. Mijn laatste 4 auto's waren automaat en het is dat ze voorloopauto's niet als automaat beschikbaar hadden....
 
Zojuist de bevestiging, dat de importeur akkoord is. Het is nu definitief geworden;


Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech 150pk DSG-7 Style Business
· DAB (digitale radio ontvangst) - [DAB]
· Safety pakket - [SSP]
· Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant - [PSB]
· Stoffen bekleding Crinkel
· Interieur: Zwart -
· Parkeer plus pakket:
Trailer assist
Afneembare trekhaak
8M1: Ruitenwisser achter
KA2: Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)

· Metallic lak
· Exterieur: Metal Grey
· Verwarmbare voorruit
· Dynamic Chassis Control (Comfort, Normaal of Sport) inclusief
· Driving Mode Select en 3 sleutels - [PFG]
· Travel pakket: - [TRA]
Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
Verkeersbordenherkenning en grootlicht assistent
Blind Spot Detection (BLIS)

· Reservewiel (thuiskomer) - [PJA]
· Sunset - [PH7]
· Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
· Geen motor- type aanduiding
· Luxe kentekenplaten


Laten vervallen:
· Dynamic pakket
· Vaste trekhaak

Ik zal maar niet vragen naar de levertijd :lezen:
 

Locke_

Lid
Zojuist de bevestiging, dat de importeur akkoord is. Het is nu definitief geworden;


Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech 150pk DSG-7 Style Business
· DAB (digitale radio ontvangst) - [DAB]
· Safety pakket - [SSP]
· Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant - [PSB]
· Stoffen bekleding Crinkel
· Interieur: Zwart -
· Parkeer plus pakket:
Trailer assist
Afneembare trekhaak
8M1: Ruitenwisser achter
KA2: Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)

· Metallic lak
· Exterieur: Metal Grey
· Verwarmbare voorruit
· Dynamic Chassis Control (Comfort, Normaal of Sport) inclusief
· Driving Mode Select en 3 sleutels - [PFG]
· Travel pakket: - [TRA]
Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
Verkeersbordenherkenning en grootlicht assistent
Blind Spot Detection (BLIS)

· Reservewiel (thuiskomer) - [PJA]
· Sunset - [PH7]
· Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
· Geen motor- type aanduiding
· Luxe kentekenplaten


Laten vervallen:
· Dynamic pakket
· Vaste trekhaak

Ik zal maar niet vragen naar de levertijd :lezen:

ik gok ergens 2018 :tegek:
 
Bovenaan Onderaan