Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

@Blauwe Octa ; ik rij daar ook op hoor, no worries. Ik heb 10 km later getankt, toen stond de actieradius nog op 25km:

full.jpg

Zoals je ziet staat de wijzer toch al behoorlijk laag...

Heel ander beeld dan in de Megane. De Skoda laat de laatste liters niet zien. Conclusie: oprijden tot 0 en dan uitkijken naar een tankstation. (Bij de Megane is 0 echt 0 weet ik uit ervaring)
 

mister9

Actief lid
Over levertijd. Deze week besteld: Levering week 42 (3 week oktober).

Kun je trouwens de dealer veranderen die de levering doet? Want nu is A'dam uitgekozen, maar ik ga eind september verhuizen van de randstad naar het oosten (voorbij Zwolle). Dus dan is een andere dealer wellicht praktischer...
 

vinom

Actief lid
Ik denk niet dat dat zomaar kan. Maar is het zo'n probleem dan? Je hoeft de auto daar alleen maar op te halen een keertje. Of ga je ook het onderhoud daar doen?
 

Joh@n

Forumguru
Is allemaal gewichtsbesparing. En uiteindelijk, of je nu 3 keer of 4 keer per maand moet tanken, wat maakt het uit? Het is nu niet dat tanken een half uur tijd in beslag neemt.
Het aantal keer tanken is niet waar het mij om gaat, het gaat om het feit dat er geadverteerd wordt met een 50 liter tankinhoud die niet reëel is. Wanneer ik doorrij tot 25km actieradius met de brandstofmeter ongeveer op 0 verwacht ik dat er bijna 50 liter in gaat, niet met moeite 43. Dan is of de tank geen 50 liter of er zit iets anders mis in het systeem.
 
Net bericht van de dealer. Verwachte levering in week 40. Besteld in week 22 (31-mei)
1e verwachting was week 37.
Hier word ik wel een beetje verdrietig van... :nono:
 
Heuj! 14 April besteld, 23 juni een afspraak voor de levering :yeah:

W.b. die tankinhoud, dat is 'n keuze. Bij VAG doen ze meestal het volgende:

  • Gespecifieerde tankinhoud is hoofdtank + reservetank. Je kan dus inderdaad max. 50L benzine/diesel erin pompen.
  • Van de 50L gaat dus (ongeveer 8L) af aan reserve tank.
  • De boordcomputer neemt als '0' punt de hoofdtank, dus 42L.
  • Als je 42L op gereden hebt, dan zit je écht op 0 en heb je nog 8L over om 'n tankstation te bereiken.
Dat is niet heel intuïtief als je er zo over nadenkt, maar het is wel praktisch: het zorgt er wel voor dat de "domme medemens" op tijd weer nieuwe brandstof in z'n auto gooit ipv langs de snelweg strandt.
 

Roog75

Nieuw lid
Jaaah!!! Aankomende vrijdag mag ik mijn blauwe smurf ophalen! Vandaag nog even bij de dealer geweest. De letters moeten er nog af en de kentekenplaathouders moeten natuurlijk zonder de dealerreclame.
Even opgemeten maar helaas passen de milotec rs stukken niet in de voorbumper, de maat is veranderd.
Kan niet wachten!
 

hurmpie

Actief lid
Feit is dat ik met de O3 Greenline met dezelfde tankinhoud een dikke 150 km verder kon rijden, namelijk 950-975 km.

Beide een 1.6tdi, echter de O3 FL is een stuk dorstiger.

Wat zijn de wijzigingen van de motor waardoor deze zo inzuinig is geworden??
 

Roog75

Nieuw lid
Beste Hurmpie,

De "nieuwe" motor heeft meer pk maar is ook flink anders afgesteld. De vorige (14% bijtelling) had zelfs eeen kleine achterspoiler en een verlaagd onderstel om de weerstand te verlagen. Ongetwijfeld dat er nog veel meer aan de hand is. Gerucht gaat ook dat een vag motor bijna altijd meer pk lieverd dan word vermeld.
Wellicht had je 16" velgen en op de afbeelding zie ik nu 18"... scheelt ook weer
 

Joh@n

Forumguru
Feit is dat ik met de O3 Greenline met dezelfde tankinhoud een dikke 150 km verder kon rijden, namelijk 950-975 km.

Beide een 1.6tdi, echter de O3 FL is een stuk dorstiger.

Wat zijn de wijzigingen van de motor waardoor deze zo inzuinig is geworden??
Is hij zuiniger of is de tank groter?
 

Unxplaned

Nieuw lid
Aan de hand van de discussie kon ik het niet laten maar begon hem wel te knijpen.
Actieradius 10km dieselmeter op nul. 45L getankt.
 

Bijlagen

  • IMG_0126.jpg
    IMG_0126.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 93
  • IMG_0129.jpg
    IMG_0129.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 91

sg1987

Lid
bij mijne O2 kan ik nog +50km rijden als de boordcomputer aangaf dat ik nog 0km kon rijden.
Aangezien je 45L hebt getankt, vermoed ik dat er nog een reserve van 5L in uwe tank zal zitten. Dus totale tankinhoud 50l.
 
Zojuist gebeld door de leverancier.
De fabrikant heeft laten weten dat het Dynamic pakket niet samen kan gaan met de stoelverwarming op de achterbank en de stuurwielverwarming.
Grrrr. Heb eerder al de elektrische stoelen moeten laten varen vanwege het Dynamic pakket.
Zojuist een nieuwe configuratie samengesteld. Deze wordt eerst gecontroleerd bij de importeur en indien akkoord zal dit bevestigd worden. Wordt vervolgd...
 
Zojuist een ander bericht ontvangen over een mogelijke oorzaak van vertragingen.

"Dit komt door een restrictie op de Ambition business waardoor de auto een vertraging heeft in productie.
Restrictie heeft betrekking op de LED achterlichten welke standaard zijn in de Ambition Business en Style Business"
 
Bovenaan Onderaan