Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Blackokkie2

Forumguru
Helaas. De door mij beoogde Octavia wordt niet geleverd.
Op het moment van bestellen kwam de wagenparkbeheerder met een pool-auto op de proppen waar ik de komende 3 jaar in mag moet toeren.
Prima auto, hoor, maar de Octavia Combi is luxer, mooier en even €180,- NETTO goedkoper in de maand. Lees dus 36 maanden extra bijtelling die niet gekompenseerd wordt. Ik ben zo blij.........:laugh:

Gisteren stond er op de parkeerplaats bij het ziekenhuis (om een goede reden aanwezig:D) naast mijn auto precies de Octavia Combi die ik wilde bestellen (zwarte Combi Elegance Businessline). Da's dan wel even slikken.

Maar een ieder veel plezier met de Octavia.
Ik meld me wel weer met de facelift.:wavecry:
Je kunt ook gewoon die poolauto totall-loss rijden.

Gieliovd

Forumguru
Ja, want je gaat je €180 netto ongecompenseerd door de neus laten boren inderdaad.

Ik zou zeggen joh weet je wat je met die dure bak doet? Ja, dat ja.

Mijn huidige bedrag + €180 is wel een héél groot deel van mijn salaris.

Majefloti

Forumguru
€180,- netto??? Dat is €350,- bruto per maand verschil! Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit zonder compensatie eenzijdig geregeld wordt, of willen ze je weg hebben :pieker:

rtwee

Senior Member
Net bericht gekregen, volgende week vrijdag ophalen!:D Dat wordt nog ff afzien de komende 1,5 week...

Nog zo'n auto uit dezelfde geboorteweek als mijne... ik heb nog niet eens bericht dat hij de dealer is.. laatste bericht van ruim week geleden 'hij is onderweg naar NL'....

Lodewijk

Actief lid
€180,- netto??? Dat is €350,- bruto per maand verschil! Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit zonder compensatie eenzijdig geregeld wordt, of willen ze je weg hebben :pieker:
ik heb het niet precies berekend maar voor mij geld ook een dergelijk verschil. rij nu een auto van ruim 1000 euro bijtelling bruto per maand en ga naar ca. 580. Scheelt nog meer dus.

Lodewijk

Actief lid
ik heb het niet precies berekend maar voor mij geld ook een dergelijk verschil. rij nu een auto van ruim 1000 euro bijtelling bruto per maand en ga naar ca. 580. Scheelt nog meer dus.
moet er wel bij vertellen dat ik niet prive rijd met de leaseauto omdat we nog twee fijne bolides hebben staan.

m@rc

Lid
Nog zo'n auto uit dezelfde geboorteweek als mijne... ik heb nog niet eens bericht dat hij de dealer is.. laatste bericht van ruim week geleden 'hij is onderweg naar NL'....
Misschien toch even een "belletje" doen? Ik werd dit keer gebeld door de dealer. Ze kunnen in iedergeval de laatste status zien.

CoesDoes

Forumguru
Officieuze informatie: De dinerbonnen die sommige mensen hebben mogen ontvangen schijnen vanaf een vertraging van 5 weken verstrekt te worden
(jammer dat ik meteen met dynamic en bagage pakket heb besteld waardoor er meteen een latere prod. datum uit het systeem kwam... ;) )

Fean

Forumguru
Nah..die 180e klopt wel hoor. De Octavia betaal ik +-200e pm de huidige A3 rond de 400 netto.

Octavia is in de lease erg goedkoop en vaak krijg je het restant leasebedrag bruto uitgekeerd.
Daarmee bedoel ik dat als je leasebedrag 1000 (ex brandstof) en je leased een auto van 600, dan wordt dat verschil van 400 bruto uitgekeerd .. +-200. Verkapt loon. Daarbij als je een auto had besteld met 20% en de pool auto is 25% dan kom je al gauw aan dit soort bedragen.

MacRembrandt

Forumguru
Nah..die 180e klopt wel hoor. De Octavia betaal ik +-200e pm de huidige A3 rond de 400 netto.

Octavia is in de lease erg goedkoop en vaak krijg je het restant leasebedrag bruto uitgekeerd.
Daarmee bedoel ik dat als je leasebedrag 1000 (ex brandstof) en je leased een auto van 600, dan wordt dat verschil van 400 bruto uitgekeerd .. +-200. Verkapt loon. Daarbij als je een auto had besteld met 20% en de pool auto is 25% dan kom je al gauw aan dit soort bedragen.

Precies.
In dit geval een Touran van 40k met 25% bijtelling tegen een Octavia van 29k en 20% bijtelling.

En allen bedankt voor de tips vwb totall loss.:D
Ik laat mijn vrouw er veel in rijden. Zij is de expert. Heeft al twee van "mijn" auto's totall loss gereden (niet altijd haar schuld).

rtwee

Senior Member
Helaas helaas.... de auto staat deze week bij de dealer maar de LM gaat 'moeilijk' doen. Contract van huidige auto verlengt ivm lange levertijd van de O3. De 9 weken eerdere productie heeft nu dus tot gevolg dat ik tot 15 oktober moet wachten... Dat wordt dus af en toe langs de dealer rijden.... Nou ja, het is niet anders, maar het geduld wordt op deze manier wel HEEEEEL erg op de proef gesteld. Gewoon weten dat hij er klaar voor is en er nog niet in mogen rijden. Nou ja, maar direct een aflever afspraak maken voor na de 15e.. ik kan me voorstellen dat ik er 16 oktober om 9 uur ben :)

makal

Lid
Helaas helaas.... de auto staat deze week bij de dealer maar de LM gaat 'moeilijk' doen. Contract van huidige auto verlengt ivm lange levertijd van de O3. De 9 weken eerdere productie heeft nu dus tot gevolg dat ik tot 15 oktober moet wachten... Dat wordt dus af en toe langs de dealer rijden.... Nou ja, het is niet anders, maar het geduld wordt op deze manier wel HEEEEEL erg op de proef gesteld. Gewoon weten dat hij er klaar voor is en er nog niet in mogen rijden. Nou ja, maar direct een aflever afspraak maken voor na de 15e.. ik kan me voorstellen dat ik er 16 oktober om 9 uur ben :)

Jup Join de "wacht club":cry:. Mijn LM doet niet moeilijk want ik zal het kunnen afkopen? Voor de resterende dagen.

Ik wil wel heel graag mijn nieuwe O3 maar om dat t/m 22-10-2013 af te gaan kopen.....Nee dank je wel.

Gieliovd

Forumguru
Morgen eerst vergaderen in Capelle a.d. IJssel en dan om 10:30 sta ik bij de dealer in Dordrecht!

Eindelijk een echte auto!:D:tegek:

Nu maar omkleden en de tijdelijke wagen schoonmaken, ff door de krasstraat..

D_R1978

Senior Member
Officieuze informatie: De dinerbonnen die sommige mensen hebben mogen ontvangen schijnen vanaf een vertraging van 5 weken verstrekt te worden
(jammer dat ik meteen met dynamic en bagage pakket heb besteld waardoor er meteen een latere prod. datum uit het systeem kwam... ;) )
Kreeg van de LM de melding dat ik deze bonnen ook mag verwachten als gevolg van het feit dat ik gedwongen van kleur heb moeten wisselen.

Bovenaan Onderaan