Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

rtwee

Senior Member
Jup Join de "wacht club":cry:. Mijn LM doet niet moeilijk want ik zal het kunnen afkopen? Voor de resterende dagen.

Ik wil wel heel graag mijn nieuwe O3 maar om dat t/m 22-10-2013 af te gaan kopen.....Nee dank je wel.

Ik kon het idd ook afkopen... 17 euro per dag. Zou op 540 euro neerkomen ofzo.. Ik wacht wel even. 5 Weken doorrijden in mijn huidige O2C is gelukkig geen straf.

Ik zie dat we ook nog eens zo goed als identieke wagens hebben. Welke LM heb je?

makal

Lid
Ja zo`n bedrag had ik maar dan rond de 650 euro. Omdat ik tot 22-10 moet wachten. mijn LM is Noordlease welke heb jij?

Mijn trekhaak komt later dus ja praktisch de zelfde :) die haal ik iom de LM bij http://www.trekhaakland.nl/

maar doorrijden in me Seatje is ook nog steeds prettig. Wellicht dat ik de auto overneem voor een prikje van de LM. Maar daarover gaan we nog even babbelen.

rtwee

Senior Member
Ja zo`n bedrag had ik maar dan rond de 650 euro. Omdat ik tot 22-10 moet wachten. mijn LM is Noordlease welke heb jij?

Mijn trekhaak komt later dus ja praktisch de zelfde :) die haal ik iom de LM bij http://www.trekhaakland.nl/

maar doorrijden in me Seatje is ook nog steeds prettig. Wellicht dat ik de auto overneem voor een prikje van de LM. Maar daarover gaan we nog even babbelen.

Exact dezelfde LM!! Ik denk dat ik jouw auto gisteren dan in Groningen heb zien staan. Dacht eerst dat het de mijne was, maar herkende het aan de sunset dat dat hem niet was..... ziet er wel gaaf uit! Ik krijg overigens nu een afneembare haak.

makal

Lid
Foto maken graag :) mag je me wel ff PM als je wilt?

Nee woon in Enschede dus voor mij is het wel ff een eindje kachelen. Maarje via de A31 ben je er wel snel :)

Francois77

Actief lid
Auto besteld week 29. Volgens toenmalige planning fabricage week 36 met aflevering week 45. Afgelopen week contact gehad met de dealer. Ik laat mij maar even niet uit over de berichtgeving wanneer de auto geleverd zou worden.
Vandaag nog met de "klantgerichte" dealer gebeld of de productie nu vast ligt. Wat wel vast ligt is de standaard levertijdvertraging. (verkeerde vinkje waarschijnlijk in de optielijst ;))

Productie was 36->40->45 en nu.......... week 48.

Wordt dus niet meer rijden dit jaar, helaas.

We gaan dus gewoon verder in de Passat Variant 1.4 TSI DSG.

Wesly

Senior Member
Auto besteld week 29. Volgens toenmalige planning fabricage week 36 met aflevering week 45. Afgelopen week contact gehad met de dealer. Ik laat mij maar even niet uit over de berichtgeving wanneer de auto geleverd zou worden.
Vandaag nog met de "klantgerichte" dealer gebeld of de productie nu vast ligt. Wat wel vast ligt is de standaard levertijdvertraging. (verkeerde vinkje waarschijnlijk in de optielijst ;))

Productie was 36->40->45 en nu.......... week 48.

Wordt dus niet meer rijden dit jaar, helaas.

We gaan dus gewoon verder in de Passat Variant 1.4 TSI DSG.
Werkelijk schandalig..... Ik wacht zelf nu op een auto die in week 33 al geproduceerd is en nog heb ik niks van de dealer gehoord wanneer ik hem nou eindelijk kan ophalen.

MothMan

Actief lid
Lijkt geen pijl meer op te trekken; collega en ik op zelfde dag besteld, hij ABL en ik een EBL. Hij rijdt in week 31, ik incl leer in 36. Andere collega met EBL, maar andere kleur krijgt voorlopige productieweek 44. Allemaal tegelijk besteld in wk 19.

CoesDoes

Forumguru
De ABL wordt over het algemeen sneller geleverd (waarschijnlijk is de vraag naar de EBL iets onderschat), leer inbouwen kost ook tijd, dus vijf weken is nog te overzien. Ik heb het vermoeden dat de nog wachtende collega een panorama dak heeft, dat is nog steeds een enorm vertragende factor.

harry123

Actief lid
Is het zinnig om bij aflevering van de auto alles na te lopen met de brochure in de hand? Voor de ABL zouden namelijk afvalbakjes in de voorportieren geleverd moeten worden, en een omkeerbare mat. De auto wordt vermoedelijk middels transport afgeleverd bij mijn werk (en ik ga de auto dus niet zelf ophalen bij de dealer) en ik ben heel benieuwd hoe de afterservice is als dingen blijken te missen of toch anders blijken te zijn dan in de brochure staat....

Herman Janssens

Senior Member
harry12378 zei:
Is het zinnig om bij aflevering van de auto alles na te lopen met de brochure in de hand? Voor de ABL zouden namelijk afvalbakjes in de voorportieren geleverd moeten worden, en een omkeerbare mat. De auto wordt vermoedelijk middels transport afgeleverd bij mijn werk (en ik ga de auto dus niet zelf ophalen bij de dealer) en ik ben heel benieuwd hoe de afterservice is als dingen blijken te missen of toch anders blijken te zijn dan in de brochure staat....
Ik denk dat het belangrijkste is dat u bij de aflevering checkt of uw extra opties meegeleverd zijn zoals op uw aankoopbon vermeld is. De basisuitrusting voor elke versie zal wel niet ontbreken.

Laatst bewerkt:

Flem_nl

Forumguru
De kleine lettertjes is de folder/prijslijst: De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoering(en) en/of prijzen aan te brengen. Alle consumentenprijzen in deze prijslijst vermeld, zijn geadviseerde verkoopprijzen in Euro’s en zijn geldig voor aflevering af-importeur Leusden. Ofschoon deze prijs- en specificatielijst met de grootst mogelijke zorg is samengesteld kunnen wij niet uitsluiten dat er eventuele onjuistheden in de gegevens van deze prijs- en specificatielijst voorkomen, van welke aard dan ook. Bij tussentijdse aanpassingen van specificaties of prijzen kan geen aanspraak worden gemaakt op hetgeen eerder of hierin is
gepubliceerd. Gehele of gedeeltelijke nadruk, in welke vorm ook, is zonder schriftelijke toestemming van de importeur niet toegestaan. Getoonde beelden kunnen meeruitvoeringen bevatten.

Het niet leveren van de achterklep spoiler op de combi bij het dynamic pakket is een mooi voorbeeld hiervan. PON beroept zich nu op het bovenstaande!!

OctaviaWest

Actief lid
Dat geldt m.i. niet als het op je bestelbon staat. Bij mij staat op de bestelbon netjes wat de inhoud van de packs is. Als de auto aankomt en er ontbreekt iets, dan is dat contractbreuk van de verkoper tov mijzelf.

Flem_nl

Forumguru
Dat geldt m.i. niet als het op je bestelbon staat. Bij mij staat op de bestelbon netjes wat de inhoud van de packs is. Als de auto aankomt en er ontbreekt iets, dan is dat contractbreuk van de verkoper tov mijzelf.
Bij mij staat enkel een regel dynamic pakket en niet wat er in zit!! dit in tegenstelling tot het bagage pakket, hier wel wel... :nono:

Pablos

Senior Member
De kleine lettertjes is de folder/prijslijst: De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoering(en) en/of prijzen aan te brengen. .....

Is dat zo? Mijn interpretatie van dat soort lettertjes (als juridische leek) is dat ik specs lees, en bij de koop de juiste specs krijg. Daar kan net even iets in wijzigen tov de folder. Het is een bescherming van de leverancier om niet elke keer voor kleine wijzigingen een folder te maken.

Als ik naar de dealer ga een auto met specs uitzoek en een koop sluit, mag ik er van uit gaan dat ik betaal voor datgene dat ik bestel.

Wat je in theorie zegt is: ik koop een full options superb, de fabriek maakt alleen nog maar citygo in de basis optie met superb logo en ik heb het te slikken als klant (heel extreem gezegd)

Sorry uitvoering is gewijzigd, opties veranderd, jammer joh.

Op zijn minst zou ik verwachten dat ik bij een eenzijdige wijziging van de specificaties in staat wordt gesteld om de overeenkomst te ontbinden.

Wesly

Senior Member

Is dat zo? Mijn interpretatie van dat soort lettertjes (als juridische leek) is dat ik specs lees, en bij de koop de juiste specs krijg. Daar kan net even iets in wijzigen tov de folder. Het is een bescherming van de leverancier om niet elke keer voor kleine wijzigingen een folder te maken.

Als ik naar de dealer ga een auto met specs uitzoek en een koop sluit, mag ik er van uit gaan dat ik betaal voor datgene dat ik bestel.

Wat je in theorie zegt is: ik koop een full options superb, de fabriek maakt alleen nog maar citygo in de basis optie met superb logo en ik heb het te slikken als klant (heel extreem gezegd)

Sorry uitvoering is gewijzigd, opties veranderd, jammer joh.

Op zijn minst zou ik verwachten dat ik bij een eenzijdige wijziging van de specificaties in staat wordt gesteld om de overeenkomst te ontbinden.
Nee nee, je zegt het precies goed. Je betaald voor wat je op dat moment wilt hebben en ook voor de prijs en de voorwaarden welke op dat moment gelden

Bovenaan Onderaan