Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Oogje

Senior Member
Hallo allemaal;

Gisteren besteld:

Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Eleg Businessline DSG

Dynamic pakket
Sunset
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Metallic lak metal grey
Drive set up

Indicatie leverweek: 12/2014
Klopt wel ongeveer met de mijne. Die is besteld in week 33 en levering wordt verwacht in week 8 - 2014.

EdK

Forumguru
Au, au, au. Heel erg ziek van. Vandaag lekker met m'n parkeerhulp aan het spelen. Zit ik toch tegen een stoepje aan.

Als nu je banden toe zijn aan vervanging met de tijd zorg dan dat je dan banden besteld met velg rand beschermers.
Kosten is verwaarloosbaar maar had je nu geen schade gehad op de velg.
Heb vanaf dat ik LM velgen heb alleen maar dit soort banden en heeft me met de jaren al heel wat schade bespaart !

Flem_nl

Forumguru
Als nu je banden toe zijn aan vervanging met de tijd zorg dan dat je dan banden besteld met velg rand beschermers.
Kosten is verwaarloosbaar maar had je nu geen schade gehad op de velg.
Heb vanaf dat ik LM velgen heb alleen maar dit soort banden en heeft me met de jaren al heel wat schade bespaart !
Begreep van mijn dealer dat de ContiSportContact 2 op mijn Alaris velgen een velg rand beschermer heeft. Denk dat ik dan toch maar blij moet zijn met "oude" banden als ik deze schade zie....

EdK

Forumguru
volgens mij kun je het ook checken op je band aan de hand van de code's die er op staan en op site van Conti

Begreep van mijn dealer dat de ContiSportContact 2 op mijn Alaris velgen een velg rand beschermer heeft. Denk dat ik dan toch maar blij moet zijn met "oude" banden als ik deze schade zie....

De velgbeschermer kon zijn werk niet meer doen. Ik stond tegen de stoep, toen werkte de beschermer nog, alleen zette ik de auto in de vooruit en toen ging parkeerhulp naar links sturen. Tja........

Vandaag wordt de velg gerepareerd, morgen of overmorgen weer gemaakt. Dan zie je er hopelijk niets meer van?

Oogje

Senior Member
Wat? En ter ere van wat duurt de levering zo lang?
@riskitalltowin metal grey gaat pas vanaf week 5 in productie :)

Helemaal correct. Overigens had ik in eerste instantie zwart gekozen toen platinum niet meer door kon gaan, en daarmee zou de verwachte levering in week 50 geweest zijn, en sowieso ook opgeschoven worden naar januari. De bijzonderheden aan mijn bestelling?
- O3C EBL
- pano dak
- dynamic
- sunset
- alaris
- aftermarket leder

Frenk21

Forumguru
In duistland geen problemen met levertijden op metal grey kreeg ik gisteren op de IAA te horen. Schijnbaar dat PON de leveringen van deze auto's uitsteld om deze in 2014 te kunnen leveren.
Ik heb gisteren overigens aan de afdeling lease mij auto doorgegeven. Het wordt een RScombi in metal grey met pictoris velgen en wat opties. Nu wachten op de levertijd.

Edwin1969

Actief lid
Octavia 3 Combi 1.6 DSG in platin grey besteld op 11 juli en nu staat ie bij de dealer. Aanstaande vrijdag mag ik hem ophalen!

Gefeliciteerd, maar in mijn geval ook een tikje bizar omdat mijn nieuwe auto (besteld begin april !) in wk34 is geproduceerd en ik nog geen berichtje van de dealer heb gehad voor de aflevering. De auto schijnt wel elk moment binnen te komen bij de dealer, maar wat een verschil met jouw doorlooptijd.

Thorgal

Forumguru
Ik deel dat gevoel ook.
Natuurlijk goed nieuws voor @OctaviaWest , gefeliciteerd, maar wel vreemd.
De O3C die ik half mei heb besteld kon niet in platin grey worden geproduceerd maar een die bijna 2 maanden later is besteld wel. Da's vreemd. Heb ook nog geen officiële productie week gehoord dus de teller qua weken blijft lopen

Net goed nieuws ontvangen. Mijn O3C heeft een chassisnummer in het systeem staan wat betekend dat hij geproduceerd is!! Mijn dealer verwacht de auto binnen in week 39 en af te leveren in week 40. Ben benieuwd naar de auto....

Thorgal

Forumguru
@Beatle idd goed nieuws.
Behalve de DSG lijkt hij qua extra's op mijn config (pano dak, dynamic, elec. kofferklep) maar dan meer.....
ik zou toch haast denken .....

Pablos

Senior Member
@Thorgal ik heb begrepen dat de "reservering" in de fabriek gedaan worden op redelijk detail niveau. Ik weet niet of kleur daar onderdeel is (van pon dan). Maar hb/combi motor (benzine diesel motortype etc) versnellingen (hand, dag) etc staan allemaal als onderdeel. Bij een bestelling wordt gekeken naar de reservering van het type wordt gekeken naar een gereserveerd slot icm configuratie. Als dat past en je beurt is daar (en toeleveranciers zijn in orde) dan wordt de auto ingepland. Maw als alles kloot behalve de handbak/dsg, moet er "gewacht" worden op een slot waar dat wel klopt.
Blijkbaar is dat efficiëntie;) schijnt behoorlijk op detail te zijn (zoals het mij is uitgelegd)

frisok

Senior Member
@Thorgal (...) Maw als alles kloot behalve de handbak/dsg, moet er "gewacht" worden op een slot waar dat wel klopt.
Blijkbaar is dat efficiëntie;) schijnt behoorlijk op detail te zijn (zoals het mij is uitgelegd)
Ik ga er vanuit dat je "klopt" bedoelt, hoewel "kloot" een best aardige verschrijving is.
De ingeplande sloten hebben - zo vermoed ik - met een cyclisch productieplan te maken waarbij de omsteltijden tussen de opeenvolgende uitvoeringen zo beperkt mogelijk zijn. Dat voelen wij dan weer positief in de prijs.

Bovenaan Onderaan