Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

roeldewinter

Actief lid
Het is niet de trekhaak, het is de elektronica cq software. Volgens de dealer ontregelt de aansluiting van de trekhaak de Front Assist. Hij was er behoorlijk stellig over en naar mijn idee ook eerlijk. Daarom ook mijn vraag hier, zijn er hier wel mensen met een Elegance, met front assist, met trekhaak, zonder probleem?

Herman Janssens

Senior Member
Ik vind het toch maar raar dat de demonteerbare trekhaak achteraan een probleem zou opleveren voor de FA vooraan. Ik heb beide in bestelling staan en men heeft er mij nog niet over bericht dat die combinatie onmogelijk is. Mijn wagen wordt volgende week in elkaar gestoken. Tenzij Nederlandse trekhaken iets specialer zouden zijn dan Vlaamse natuurlijk. :)

leo442

Forumguru
Ik vind het toch maar raar dat de demonteerbare trekhaak achteraan een probleem zou opleveren voor de FA vooraan. Ik heb beide in bestelling staan en men heeft er mij nog niet over bericht dat die combinatie onmogelijk is. Mijn wagen wordt volgende week in elkaar gestoken. Tenzij Nederlandse trekhaken iets specialer zouden zijn dan Vlaamse natuurlijk. :)

Een afneembare en een vaste haak gebruiken toch beide hetzelfde bedradingset? Wat zou dan het probleem moeten zijn? Als er al een probleem is, zou er gewoon GEEN trekhaak gemonteerd kunnen worden!

roeldewinter

Actief lid
Er is op mijn auto ook geen trekhaak gemonteerd.... Ik heb een vaste besteld, die wordt nog niet geleverd. Toen om een afneembare gevraagd, die wordt dus vanwege bovengenoemd probleem ook niet geleverd (volgens de dealer). Daarom mijn vraag hier, wie heeft er hier een Elegance, met front assist, met een (afneembare) trekhaak, zonder problemen?

Juden

Nieuw lid
Gisteren eindelijk mijn OC3 kunnen ophalen bij de dealer. Hij is in het echt mooier dan in gedachten. Had em 19 april besteld vanaf een plaatje. Ook het panorama dak is geweldig. Helaas ging na een km of 15 het eerste waarschuwingslampje branden (motormanagementsysteem). Vervolgens werkte de cruisecontrol ook niet. :mad: Vanmiddag terug geweest naar de dealer. Bleek dat de oliedop niet goed was dichtgedraaid waardoor de motor "valse lucht" aanzoog en inmiddels 2 liter olie was verloren. Inmiddels is alles gerepareerd. Helaas een valse start. Veder super tevreden over de rijeigenschappen en het Colombus systeem. Wat een superscherm is dat in vergelijking met de oude (was de Colombus gewend in de Superb). :tegek:

De wet van Murphy is waarschijnlijk van toepassing want na de ellende met de olielekkage kwam ik er donderdagavond achter dat ik geen verwarmbare achterbank heb, terwijl ik deze wel besteld had. Aangezien ik een van de eerste bestellers was, heb ik het winterpakket toegevoegd, wat bestond uit verwarmbare voorruit en verwarmbare achterbank. Na enkele weken belde de dealer dat er problemen waren met de verwarmbare voorruit. Indien ik deze optie zou laten vervallen zou de auto in week 25 geleverd worden en anders in 45! Ik heb de verwarmbare voorruit laten vervallen maar de verwarmbare achterbank behouden.

Gisteren de dealer gebeld. Deze heeft eea uitgezocht en contact opgenomen met PON. Volgens PON heeft men de verwarmbare achterbank niet geleverd omdat de optie "winterpakket" was komen te vervallen. Dat de verwarmbare achterbank als losse optie daarvoor in de plaats is gekomen deed niet ter zake. De dealer geeft aan dat in het dealersysteem dit nooit zichtbaar is gemaakt en dat PON ook niet gecommuniceerd heeft dat de verwarmbare achterbank ook kwam te vervallen.

Wat mij het meest stoort is de arrogante houding van PON dat "meneer gewoon pech heeft en er maar mee moet leren leven" :banghead: Gelukkig is de dealer ook niet akkoord gegaan met deze uitleg en gaat de strijd aan met PON. Ben benieuwd wat eruit komt.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben waarbij de verwarmbare achterbank ook is vervallen zonder dat dit bekend was?

Schijnbaar is het succes van de Octavia de mensen bij PON naar het hoofd gestegen.

Juden

Nieuw lid
Er is op mijn auto ook geen trekhaak gemonteerd.... Ik heb een vaste besteld, die wordt nog niet geleverd. Toen om een afneembare gevraagd, die wordt dus vanwege bovengenoemd probleem ook niet geleverd (volgens de dealer). Daarom mijn vraag hier, wie heeft er hier een Elegance, met front assist, met een (afneembare) trekhaak, zonder problemen?

Ik hen een Elegance met FA en een afneembare trekhaak. Ik had een vaste trekhaak besteld maar vanwege de te geringe afstand tussen kogel en bumper heeft de dealer dit op zijn kosten vervangen door een afneembare. Ik heb nog niets aan de trekhaak gehangen maar mijn FA werkt wel.

TedVlemmings

Forumguru
De wet van Murphy is waarschijnlijk van toepassing want na de ellende met de olielekkage kwam ik er donderdagavond achter dat ik geen verwarmbare achterbank heb, terwijl ik deze wel besteld had. Aangezien ik een van de eerste bestellers was, heb ik het winterpakket toegevoegd, wat bestond uit verwarmbare voorruit en verwarmbare achterbank. Na enkele weken belde de dealer dat er problemen waren met de verwarmbare voorruit. Indien ik deze optie zou laten vervallen zou de auto in week 25 geleverd worden en anders in 45! Ik heb de verwarmbare voorruit laten vervallen maar de verwarmbare achterbank behouden.

Gisteren de dealer gebeld. Deze heeft eea uitgezocht en contact opgenomen met PON. Volgens PON heeft men de verwarmbare achterbank niet geleverd omdat de optie "winterpakket" was komen te vervallen. Dat de verwarmbare achterbank als losse optie daarvoor in de plaats is gekomen deed niet ter zake. De dealer geeft aan dat in het dealersysteem dit nooit zichtbaar is gemaakt en dat PON ook niet gecommuniceerd heeft dat de verwarmbare achterbank ook kwam te vervallen.

Wat mij het meest stoort is de arrogante houding van PON dat "meneer gewoon pech heeft en er maar mee moet leren leven" :banghead: Gelukkig is de dealer ook niet akkoord gegaan met deze uitleg en gaat de strijd aan met PON. Ben benieuwd wat eruit komt.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben waarbij de verwarmbare achterbank ook is vervallen zonder dat dit bekend was?

Schijnbaar is het succes van de Octavia de mensen bij PON naar het hoofd gestegen.
Tijd voor wat foto's van je auto! Wel jammer van die achterbank, denk echter dat het niet heel eenvoudig is om dat nu nog voor elkaar te gaan krijgen, tenzij men heel je achterbank en bekabeling gaat vervangen? Ik hoop natuurlijk op de beste uitkomst, want besteld is besteld en interne communicatie is niet de klant zijn/haar verantwoordelijkheid.

m@rc

Lid
Trekhaak afneembaar, zonder problemen met Front Assist, althans ik heb al een paar keer een terechte waarschuwing in beeld gehad.

MeneerB

Forumguru

Geloof me, deze houding hebben ze al meer dan 10 jaar.
Het succes van de Octavia zal dit niet veranderen. Pas als ze een flink stuk marktaandeel gaan verliezen zullen ze over de klant vriendelijkheid gaan nadenken. :pieker:. En zelfs dan zullen ze de schuld niet bij zichzelf zoeken.
Ik wens je veel succes en hoop dat er een goede oplossing komt.

Edwin1969

Actief lid
Kheb 'm!
azerenyq.jpg

@roeldewinter Mooie kleur en goede velg !! :D

Veel rijplezier toegewenst.

TedVlemmings

Forumguru
Zou frontassist geen probleem hebben met het extra gewicht van hetgene je aan het trekken bent? Om dat mee te berekenen in hoe het in werking is, om de auto met extra gewicht toch nog tijdig tot stoppen te krijgen. Met of zonder aanhanger scheelt natuurlijk wel wat in remweg. Wellicht liggen daar de problemen?

Ik heb de trekhaak nog niet gebruikt, maar de FA doet zijn werk. Schrok me vorige week bijna dood toen hij ging piepen en er een rood waarschuwingsplaatje verscheen.... :laugh:

Mick

Actief lid
Vanmiddag een trailer gezien met nieuwe Octavia's, waaronder een RS combi in de kleur racing blue. Misschien heeft iemand van het forum binnenkort zijn/haar nieuwe wagen .
Zag er stoer uit die uitlaten links en recht.:yeehaa:

m@rc

Lid
Ik heb de trekhaak nog niet gebruikt, maar de FA doet zijn werk. Schrok me vorige week bijna dood toen hij ging piepen en er een rood waarschuwingsplaatje verscheen.... :laugh:
Ja die radar werkt wel goed en waarschuwt alleen bij flinke snelheidsverschillen, heb nog geen ingreep ervaren.. Bij dicht achter je voorligger rijden (zoals bij de trajectcontroles), zie je alleen een klein icoontje linksonder in de maxidot. Heb het overigens nog niet gebruikt icm gemonteerde trekhaak en evt. aanhanger.

Bovenaan Onderaan