Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Marcod

Lid
Vandaag de dealer gemaild , productie nog steeds 45 levering 48 als alles goed gaat.
Ik krijg een EBL met een vaste trekhaak besteld

octi candy

Nieuw lid
gisteren langs dealer , productieweek blijft week 44 , levering week 46
heb dan maar gevraagd om hem op winterbanden af te leveren en heb voor zomerband Hawk velg besteld.

Frenk21

Forumguru
Zoals het er nu uit ziet krijg ik mijn RScombi tdi dsg in week 10 geleverd. Ben benieuwd hoe ze het probleem willen oplossen dat mijn leasecontract 19 november afloopt.
Eigenlijk wel belachelijk dat je voor een populaire auto wat de octavia is, zo lang moet wachten. :fool:
De levertijd heeft in mij. Geval waarschijnlijk te maken met de kleur metal grey. Die beginnen ze las in week 5 te spuiten, terwijl de platin al niet meer te bestellen is. RAAR.

CoesDoes

Forumguru
Je geeft zelf al aan dat je al weet dat het zo lang duurt omdat je een nieuwe niet eerder leverbare kleur hebt gekozen..., lijkt me in dat geval niet meer dan logisch dat het wat langer duurt...

Misschien kun je alvast een Octavia 4 bestellen, weet je zeker dat je lang kunt klagen dat het lang duurt voordat deze geleverd wordt :deuk:

Frenk21

Forumguru
@CoesDoes , het klopt dat ik weet waar de oorzaak ligt van de lange levertijd. Wat ik niet begrijp is waarom ze er kleuren uit halen terwijl de nieuwe nog niet leverbaar zijn.
Overigens vind ik het kleurenpallet voor de O3 niet goed, laat staan de ecxlusieve RS kleuren

Marcod

Lid
Na mail contact met de dealer schreef deze dat sommige klanten de auto 6weken eerder kregen en sommige 10 weken later.
Nu zegt de dealer dat als het gaat om de luxere modellen deze allemaal later worden geleverd. Bha daar heb ik niets aan . IK WIL RIJDEN!!!:banghead::tegek:

Fean

Forumguru
Proficiat met je auto!
Ben wel benieuwd: Op welke manier vallen die stoelen dan tegen?

De stoelen van Dynamics zijn te zacht in mijn optiek en de stof is van inferieur materiaal. Ik kom uit Audi sportstoelen en waarschijnlijk eis ik teveel, maar deze zijn veel harder en hebben veel en veel meer zijdelingse ondersteuning. Zeker in de bochten mis ik dit enorm ook de schouderondersteuning is minder.

Ondanks de onderrug "pook" waardoor je voelbaar je onderrug wordt ondersteund is net even te weinig. Ik ga kijken wat hieraan kan laten doen

rtwee

Senior Member
Na mail contact met de dealer schreef deze dat sommige klanten de auto 6weken eerder kregen en sommige 10 weken later.
Nu zegt de dealer dat als het gaat om de luxere modellen deze allemaal later worden geleverd. Bha daar heb ik niets aan . IK WIL RIJDEN!!!:banghead::tegek:

Hoe is het dan te verklaren dat voor mijn wagen, 2.0tdi elegance met opties, er tussen bestellen en afleveren bij de dealer maar 8 weken zat?? Waarom zouden luxe modellen langer duren? Ik weet wel dat DSG een tijdje voor vertraging heeft gezorgd, maar inmiddels worden ook die al ruimschoots geleverd. Er is zelfs extra productiecapaciteit voor de O3 in Duitsland...

Blacky

Forumguru
Eind november dus. Ik heb toen op mijn Passat 7 mnd moeten wachten en weet wat het is. Maar zodra de datum nadert komen de kriebels.

Marcod

Lid
Ik heb al kriebels toen ik de auto heb besteld , was niet mijn eerste optie maar toen ik met de HB ben gaan rijden en met de EBL was ik verkocht . Zelfs nog budget over voor opties .nu heb ik alleen maar problemen met mijn huidige leasewagen .

Edwin1969

Actief lid
Hoe is het dan te verklaren dat voor mijn wagen, 2.0tdi elegance met opties, er tussen bestellen en afleveren bij de dealer maar 8 weken zat?? Waarom zouden luxe modellen langer duren? Ik weet wel dat DSG een tijdje voor vertraging heeft gezorgd, maar inmiddels worden ook die al ruimschoots geleverd. Er is zelfs extra productiecapaciteit voor de O3 in Duitsland...

@rtwee Jouw korte levertijd is een hele hele grote uitzondering en niet representatief voor de levertijd van nieuwe octavia`s de afgelopen maanden, zie ook mijn handtekening hieronder. Waarom jouw auto zo snel werd geleverd is een groot raadsel, maar voor jou natuurlijk wel helemaal top !

Bovenaan Onderaan