Zo, ik heb vanmiddag ook maar eens de moeite genomen om de spritmonitor in te vullen. Had weken geleden al een account aangemaakt, ook voor de toekomstige Polo BM, maar de bonnen nog niet in de monitor verwerkt. Wel leuk, kom bovenaan binnen qua verbruik!
Wij hebben de afgelopen vakantie flink wat km's gereden, tsja, als je voor je huwelijk allerlei zaken moet regelen kom je flink aan het rijden. Onder andere naar Breda geweest, hoppa, weer 260 km erbij, dit was trouwens wel slecht voor het gemiddelde, de stand in geheugen 2 ging van 4,3 naar 4,7L/100km, maar we reden ook zo'n 130km/h. M'n vriend durfde het ook wel aan om even de maximum snelheid van de auto te testen, we hebben 174km/h gehaald, daarna vond ik het wel welletjes, de snelweg was ook nogal bochtig (de A348 tussen Arnhem en Doesburg/Dieren) dus niet echt prettig rijden met zo'n snelheid. De afgelopen week geen airco gebruikt, daarvoor toch nog wel regelmatig.
Naar aanleiding van de gegevens in dit topic valt me het verbruik nog redelijk mee, we merken wel dat de auto steeds zuiniger wordt. Eerst reden we 3,6 op de 80km wegen, nu halen we ook regelmatig 2,7 (bij actueel verbruik uiteraard).
Echt bewust de rijstijl aanpassen doen we niet, maar ik merk wel dat ik niet meer zo de neiging heb om harder dan 120 op de snelweg te gaan zoals ik wel graag deed met de Passat. Waarschijnlijk door de cruise control, vind 't echt heerlijk om deze te gebruiken! Alleen is het bovenste toetsje nu dus kapot (zie
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=176320&postcount=33 ).
Al met al zeer tevreden over de auto