Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

kit

Lid
Mooi verbruik GO66, en al een mooi aantal kilometers in je greenline!

Heb je tijdens je reis met volle bepakking ervaren of je vermogen te kort kwam?

GO66

Lid
Op geen enkel moment kwam ik vermogen te kort. Ook niet heuvel op en ook niet als ik heuvelop moest starten. Soms heb ik wel dat ik een versnelling te hoog zit, maar dat ben ik inmiddels gewend.

De motor gaat steeds zuiniger draaien. Ik merk dat de motor minder bokkig is bij lage toeren, dus in dat opzicht lijkt dat de motor soepeler wordt.

corsaar

Senior Member
Als je hem maar niet in Parijs geparkeerd heb,
want dan zit je voor en achter met deuken.
Pijnlijk om te zien hoe ze daar parkeeruimte creeren.

GO66

Lid
Ik heb niet in PArijs zelf gereden. Wel een klein beetje in voorsteden, maar ook dat heel weinig. We vlogen vanaf Parijs en hebben niet meer dan 24 uur daar doorgebracht. Geen parkeerdeukjes, stond gewoon op een beveiligde parkeerplaats. Wel bijna van de weg gedrukt op de Periferique, er was iemand die vond dat hij er maar gewoon tussen moest. Gelukkig is de Fabia dan smal genoeg om even tussen twee banen in te rijden.

van_der_P

Senior Member
:ot: Tja, dat is de gehaktmolen van Parijs, de Pheripherque. Letterlijk en figuurlijk
De eerste baan is voor in en uitvoegen.
En je moet accepteren dat men dingen doet die je niet verwacht.
Een paar jaar geleden kwam ik er bijna elk weekend voor mijn werk.

Roku

Lid
Met 1500 km op de teller naar Frankrijk.
Een rit van 1000 km gem verbruik:
heen 4.7 per 100 km.
Terug 4.6 per 100 km.
Geen moeite gedaan om zuinig te rijden gewwoon 130/140 gereden.
Airco aan en flinke heuveltjes.

AKP

Lid
Zo, ik heb vanmiddag ook maar eens de moeite genomen om de spritmonitor in te vullen. Had weken geleden al een account aangemaakt, ook voor de toekomstige Polo BM, maar de bonnen nog niet in de monitor verwerkt. Wel leuk, kom bovenaan binnen qua verbruik!
Wij hebben de afgelopen vakantie flink wat km's gereden, tsja, als je voor je huwelijk allerlei zaken moet regelen kom je flink aan het rijden. Onder andere naar Breda geweest, hoppa, weer 260 km erbij, dit was trouwens wel slecht voor het gemiddelde, de stand in geheugen 2 ging van 4,3 naar 4,7L/100km, maar we reden ook zo'n 130km/h. M'n vriend durfde het ook wel aan om even de maximum snelheid van de auto te testen, we hebben 174km/h gehaald, daarna vond ik het wel welletjes, de snelweg was ook nogal bochtig (de A348 tussen Arnhem en Doesburg/Dieren) dus niet echt prettig rijden met zo'n snelheid. De afgelopen week geen airco gebruikt, daarvoor toch nog wel regelmatig.
Naar aanleiding van de gegevens in dit topic valt me het verbruik nog redelijk mee, we merken wel dat de auto steeds zuiniger wordt. Eerst reden we 3,6 op de 80km wegen, nu halen we ook regelmatig 2,7 (bij actueel verbruik uiteraard).
Echt bewust de rijstijl aanpassen doen we niet, maar ik merk wel dat ik niet meer zo de neiging heb om harder dan 120 op de snelweg te gaan zoals ik wel graag deed met de Passat. Waarschijnlijk door de cruise control, vind 't echt heerlijk om deze te gebruiken! Alleen is het bovenste toetsje nu dus kapot (zie http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=176320&postcount=33 ).

Al met al zeer tevreden over de auto

Gisteren eindelijk weer eens getankt en gemiddeld verbruik over 972 kilometer was 3,92L / 100KM.
Beste waarde ( op de boardcomputer ) op mijn thuis/werkroute van 45 kilometer tot nu toe 1 op 28,9 ( 85% snelweg )
Vorige tankbeurt zat er een rit naar dusseldorf bij, hierbij een verbruik van 4,8L / 100KM ( boardcomputer ) snelheid tussen 110 - 140 km/h.
Al met al meer dan tevreden over het verbruik over de eerste 2500km ( gemiddeld sinds aanschaf is 1 op 23,6 volgens de B.C )

NielsW

Lid
Hey Dirk,

Gewoon een account aanmaken op de site die akp ook al meld. Hoef je niet meer te rekenen ;).
De manier hoe je rijd heeft veel impact op je verbruik.
Ik heb met mijn huidige auto er eens een week op gelet. Uit laten rollen, gas op tijd los, 100 waar je 100 mag en geen 120/130.
Mijn verbruik is gedaald van 7.6 naar 6.4.

Zo zie je maar weer :)

AKP: heb je een link naar het verbruik van jullie Fabia en Polo?

Ik ben vandaag even heen en weer van Amsterdam naar Alkmaar gegaan, en het rustig aan gedaan. Grotendeels op de cruise control (versnellen en vertragen met de cruise control), verder wel gewoon gereden (normale snelheden) en ik merk dat het verbruik omlaag gaat. Geen airco, alleen de radio aan en heb 1:26,1 gehaald volgens de BC oftewel 3,83 l/100km. Top.

Iemand al eens een goed vergelijk gemaakt met wat de boordcomputer aangeeft en wat het werkelijke verbuik is?
Die boordcomputer gegevens zeggen mij niet zo veel eigenlijk. Rij nu tijdelijk een BMW 320d en die zit er gewoon 2.5 l op de 100 naast. (ook wel 360dkm weg hé)

GJS

Senior Member
Na 10 dagen en 932 km voor de 1ste keer tanken, 41.85 liter en dan ook echt vol tanken niet na 1 of 2 keer stoppen als het tankpistool stopt
Dit is dus 4.49 l/ 100 km of 1 op 22,27 en volgens de boordcomputer 4.5 l per 100 km

Boordcomputer klopt dus vrij goed.
Dit is op vrij veel 80 en 100 km wegen en ong. 300 à 400 km op 120km wegen, airco meestal aan en niet boven of onder de maximum snelheid.
Valt voor een 1ste tank niet tegen.

Bovenaan Onderaan