Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

peperskoda

Forumguru
De ontluchting van je tank zit helemaal bovenin de vulhals, wat je doet met doortanken na de eerste afslag is de vulhals afvullen met brandstof. Ik tank al jaren ieder voertuig randvol af, dat is dus tot de brandstof bijna in de vuldop zit. Ik heb nog nooit ook maar het geringste probleem gehad hierdoor. Ook de voertuigen die ik professioneel bestuur tank ik op deze wijze af en ook daar nog nooit problemen gehad. Naar mijn idee praten we hier elkaar een beetje een probleem aan........
 

wim-ned

Actief lid
Ik zie het probleem ook niet zo. Ik tank tot de eerste afslag, druk het ontluchtingspalletje open en tank er dan nog een liter of 10-11 bij. Alles werkt naar behoren en er lekt ook niets. Kan 350 KM rijden voordat de meter begint te zakken, en dan kan ik er nog 1000. Bevalt mij prima zo'n lekkere grote actieradius.
 

skoda

Nieuw lid
autoverbruik

Het lijkt mij interressant dat enkele gl rijders hun verbruik eens zouden bijhouden op de side www.autoverbruik.nl hier staan nl de praktijk cijfers en is kan een goede hulp zijn wanneer je een andere auto zoekt en of is het een mooi vergelijk met een zelfde auto zodat je een indicatie hebt over de conditie van de auto en of rijgedrag.
groeten Ben
 

NielsW

Lid
Dit is natuurlijk veel interessanter dan een test in een nieuwe auto :

http://www.spritmonitor.de/en/overv...r_e=55&minkm=0&gearing=1&exactmodel=greenline

Filter zit op de greenline (met dank aan iemand waar ik dit gedeeltelijk van heb overgenomen!) Geeft van meerdere auto's het verbruik aan.

Als je naar de bovenste twee auto's kijkt van onderstaande link zie je dat de auto steeds zuiniger wordt :
http://www.spritmonitor.de/en/overv...styear_e=2012&power_s=50&power_e=60&gearing=1

Die twee duitsers rijden met het oude type diesel greenline ook 3.8/100 liter na ruim 10.000 kilometer.

Mee eens, Spritmonitor is duidelijker.

Maar ben ik de enige die het vreemd vindt dat alle oude type greenlines een stuk zuiniger zijn al vanaf het begin dan de nieuwe die wij nu allemaal kopen??? (oude greenlines (duitse) zijn te vinden via de 2e link).
 
Mee eens, Spritmonitor is duidelijker.

Maar ben ik de enige die het vreemd vindt dat alle oude type greenlines een stuk zuiniger zijn al vanaf het begin dan de nieuwe die wij nu allemaal kopen??? (oude greenlines (duitse) zijn te vinden via de 2e link).
Dat is niet helemaal waar. De oude Fabia GL heeft een gemiddelde van 5,04 l/110km en de nieuwe een gemiddelde van 4,89 l/100km. Bovendien moeten de nieuwe nog ingereden worden en zullen daarom nog gemiddeld nog iets zuiniger worden.
 

NielsW

Lid
Gemiddelde klopt.

Maar als je de top 5 bekijkt rijden die sinds het begin al 3.5/4 op 100.
Toch wel vreemd dat die geen last hebben van "inrijden" dan.

Maar aan de andere kant is vergelijken met andere auto's vis met vlees vergelijk.
 

Gerke

Forumguru
We hebben het hier over een gemiddeld verbruik.
Gisteravond op een vlakke weg, geen wind, 85 km/h gaf de boardcomputer een verbruik aan van 2,4 l/100km.

Zoals ik al eerder aangaf, korte ritjes en stadsverkeer is funest voor je gemiddelde.

Wanneer iemand ergens op het platte land woont en de auto voor woon/werkverkeer gebruikt, dagelijks 100 km enkele reis aflegt alleen op de grote weg, dan ligt je verbruik absoluut lager dan bij anderen.

Ook bij spritmonitor kun je dat bijhouden, maar helaas vult bijna niemand die gegevens in.

Die van ons is bijna ingereden. Mijn vrouw rijdt 3 dagen in de week naar haar werk dwars over de veluwe, bijna alleen 80 km wegen. Ik durf wel te beweren, dat we die 1 op 30 met gemak gaan halen op die manier :D
 

van_der_P

Senior Member
Veel dames rijden zuiniger dan hun ega, dat is bij ons niet anders. Dat komt voor een deel dat de dames zich beter dan de mannen aan de regeltjes houden.
Buitenwegen (80 km) zijn ook de idealen plek voor een laag verbruik.
Onze GL wordt voornamelijk in gezet voor het stads werk. Vandaag naar de winkel voor de wekelijkse boodschappen en dan rijdt het maar 1 op 17 volgens het display.
Op de snelweg bij wegwerkzaamheden 90 km was het vorige week 1 op 26 volgens het display.
 

Gerke

Forumguru
Gewoon volgens het boekje. 1e 1000 km niet boven de 3300 toeren, daarna af en toe doortrekken naar de 5000 toeren. Morgen mag hij dan los.
 

Gerke

Forumguru
die electronica heeft echt geen invloed op het mechanische deel hoor, dat moet toch echt indraaien allemaal. Verkeerd inrijden is in 90% van de gevallen de oorzaak van olieverbruik ;)
 
Juist Gerke electronica heeft niks met inrijden van doen. Bijna niks dan de electronica past zich tegenwoordig wel vaak aan jouw rijgedrag.
 

wim-ned

Actief lid
Blijkbaar goed ingereden dus, olie verbruik is nihil. Na 4000km nog steeds op max.
Vandaag 210km met een gemiddeld gebruik van 4,0l/100, gaat de goede kant op.
 
Ik zie echter op die site dat er Duitse rijders zijn die al vanaf 2008 met een Fabia 2 Greenline rijden :icon_smile_question zijn ze daar al zo lang beschikbaar?
 

GO66

Lid
Net terug uit Parijs, gewoon 130 op de autoroute, verder overal maximale snelheid. 3 volwassenen en heel veel bagage (gewoon onder het zeiltje). Rijdt heerlijk stil en comfortabel, ruimte zat.
Verbruik 1:20,67.
Inmiddels 4.500 km op de teller en gemiddeld 1:20,55.
 
Bovenaan Onderaan