Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Fabulous

Nieuw lid
Net wezen tanken

Ik heb mijn F2GL nu net iets meer als een week en ben zojuist wezen tanken.
De Trip gaf aan 4.9L/100KM = 1:20,4 (niet slecht kan beter)
De tankbeurt zelf gaf aan 841 KM gereden en 39.5 L getankt = 1:21,3 (ook niet slecht maar vindt dat het nog beter moet)

Als ik trouwens in Trip bekijk hoeveel KM's ik nog kan rijden tot de volgende tankbeurt is dat slechts 1010KM.
Deel dat weer door 45L tankinhoud kom je toch op 1:22,4 uit.
Wie weet waar dit een gemiddelde van is berekend op basis van welke gegevens?

Heb ik te optimistisch gedacht dat ik er wel een 1: 24 uit zou kunnen halen? Ik weet dat 1:29 nooit niet gaat lukken.

FredV

Banned
Op de display verschijnt het gemiddelde brandstofverbruik sinds het geheugen voor de laatste keer is gewist. De waarde wordt elke 5 seconden ververst. Het ritgeheugen wordt na 2 uur stilstand gewist.
Het reisgeheugen (geheugen 2) verzamelt de gegevens van in totaal 20 uur of max een reis van 2000km.
Dat geheugen is dus zuiverder dan geheugen 1.

NielsW

Lid
Waar zit jij inmiddels weer op Hetzer?

Gewoon nieuwsgierig naar de al wat langere rijders. Ik ben namelijk nog niet overtuigd dat de 1 :29 niet haalbaar is.

Hetzer

Forumguru
Fluctueert, als ik flink door rij met snelheden 120/140 op de snelweg en 80/100 provinciaal dan zit ik tussen de 4,2 4,4 liter op de 100.
Als ik me netjes aan de snelheden rijd, en dan ook nog eens vaak 100 op de snelweg dan zit ik op de 4,0 liter.

33cc8xx.jpg

1 op 29 of zelf 1 op 30 is haalbaar maar dan moet je snelheden rijden tussen de 80/100

NielsW

Lid
Zolang het verbruik maar steeds beter wordt bij iedereen heb ik er een goed gevoel bij.
Wat je eerst veel las was 1 op 20/21 en dat is nou niet echt bepaald goed voor een "zuinige" diesel.

Gerke

Forumguru
Mijn vrouw heeft er nu na 350 km gemiddeld op 3,6 l /100km staan. (vnl 80 km wegen)
Ik ben benieuwd

Nog een week of 7 en dan krijg ik de mijne binnen...
Aangezien ik er ongeveer 1000 km per week mee ga rijden zal ik zorgen dat er snel wat gegevens hier komen te staan.

Ik rij redelijk korte stukjes en ben niet echt heel erg bezig met zuinig rijden.
Ik haal ongeveer de 1:20. Vanaf volgende week rij ik meer maar ook snelweg en ik ga echt niet onder de 120 rijden dus ik wacht af wat het verbruik dan gaat worden.

biking

Nieuw lid
Hoi Ik heb sinds 2 weken ook de nieuwe 1.2 greenline. Hiervoor heb ik 4 jaar een fabia 1 op gas gehad. Deze wagen heeft me mooi in de steek gelaten en reed ongeveer 1 op 11 op gas. Ik had wel de 74 kw motor.

Ik heb nu ongeveer 1500 km met de nieuwe gereden maar ben nog niet onder de indruk van het verbruik. De eerste tank was 1 op 17 maar ik weet niet zeker of ze bij de dealer de tank volledig hebben gevuld. De 2e tank was 1 op 18,5. Hier zaten wel 250 km met fietsen op het dak bij. Nu na de 2e tank beurt probeer ik wel op het verbruik te letten dus ik ben benieuwd of ik boven de 1 op 20 uit kom.

GO66

Lid
Voor de vierde keer getankt nu. Deze tank 1:20,61. Over de totale 3177km is het verbruik 1:20.47. Dit is een redelijke mix, 80 km wegen, snelweg en ook aardig wat stad en op en neer naar supermarkt en school van kinderen. Gisteren met 130km/h. naar Amsterdam gereden en dwars de hele stad door om mensen op te pikken en naar mijn afspraak te gaan. uiteindelijk terug met netjes 120 km/h. Verbruik volgens boordcomputer nu 4,8l per 100km. Wordt dus steeds zuiniger!!

GO66

Lid
@ FredV Dit is op geheugen 2. Ik vind 1 zelf erg onhandig, want hij reset op momenten die voor mij onhandig zijn. Geheugen 2 zet ik gewoon op 0 na het tanken.
Het totaal verbruik bereken ik in een excelfile waarin ik alle autokosten bij houdt.

NielsW

Lid
zag net iets op het nieuws over dat de zuinige auto's helemaal niet zo zuinig zijn als de fabrikanten roepen. Daarmee komen ze boven de wettelijke uitstoot en zouden de auto's naar buiten de 14% categorie moeten.
Als ze maar niet alle auto's gaan herzien en je zometeen voor je Fabia ineens wel wegenbelasting moet betalen :S.

peperskoda

Forumguru
@NielsW
De persoon die dat roept "vergeet" er gemakshalve bij te vertellen wat zijn werkelijke agenda is. Zijn merk levert namelijk niet van die "voordeelauto's"........

In Europa hebben we met elkaar afgesproken dat er een standaardnorm gehanteerd moet worden om brandstofverbruik en CO2 uitstoot van een voertuig te bepalen. Dat is de ECE-norm. Wanneer een voertuig volgens deze meet methode voldoet aan bepaalde wettelijke eisen en daarmee in aanmerking komt voor belastingvoordeel dan is dat op een objectieve wijze aantoonbaar gemaakt. Zou je praktijkverbruik gaan hanteren als standaardnorm dan is de objectiviteit ver te zoeken, want je bent afhankelijk van weersomstandigheden, wegsituaties en rijstijl. Vandaar dat er ooit door een clubje wijze mensen is besloten dat er een standaard laboratoriumtest om verbruikscijfers vast te stellen moest komen.

Bovenaan Onderaan