Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

NielsW

Lid
En ik dacht ergens gelezen te hebbend at diesels na 5k pas echt zuiniger worden.
Kan dus nog naar 1:25 ;)

Dat is wel mijn ervaring, ik heb 4 nieuwe diesels ingereden en pas na 5000 kon je merken dat ze ingereden waren en zuiniger werden.
Afwachten hoe dat bij de GL is

NielsW

Lid
Dit is natuurlijk veel interessanter dan een test in een nieuwe auto :

http://www.spritmonitor.de/en/overv...r_e=55&minkm=0&gearing=1&exactmodel=greenline

Filter zit op de greenline (met dank aan iemand waar ik dit gedeeltelijk van heb overgenomen!) Geeft van meerdere auto's het verbruik aan.

Als je naar de bovenste twee auto's kijkt van onderstaande link zie je dat de auto steeds zuiniger wordt :
http://www.spritmonitor.de/en/overv...styear_e=2012&power_s=50&power_e=60&gearing=1

Die twee duitsers rijden met het oude type diesel greenline ook 3.8/100 liter na ruim 10.000 kilometer.

FabiaGL

Actief lid
de journalist van de telegraaf rijd wel een ideaal stuk om een laag verbruik te halen. hij reed alleen 60 en 80 km wegen, de greenline rijd in de stad en met 120 km/h maar 1:18

NielsW

Lid
Als je die laatste link volgt lijkt het haast dat de "oudere"greenlines een stuk zuiniger zijn. daar halen er dus wel een groot aantal een verbruik onder de 4/100.

Vreemd......

Gerke

Forumguru
de greenline rijd 120 km/h maar 1:18

Ik rij met de Greenline 120 met een verbruik van 1:24, het stadsverkeer is inderdaad funest voor je verbruikscijfers. En dan staat er nog maar 1200 km op de teller, overigens gewoon met de airco aan, die is bij ons nog niet uitgeweest.

van_der_P

Senior Member
Vandaag de eerste keer getankt. Had nog een kwart in de tank. 731 km, getankt 38.75 L verbruik afgerond 1 op 18.9 Dat vind ik niet slecht.
Die eerste tank kun je nog weinig van zeggen. De garage had hem de eerste keer getankt, je weet niet hoe dat gebeurt is, hangt men de slang terug nadat het pistool de eerste keer afslaat ?
Ik had wel 4 X bijgetankt, het lijkt wel bier zo schuimt het.:D:D
Maar het is wel lekker goedkoop in vergelijking met benzine 41.04 euro voor een volle tank. Waar je dan weer bijna 1100 km mee kunt. Met literprijs van 1.059 euro.

Gerke

Forumguru
Met dat bijtanken moet je wel oppassen, schijnt wel eens voor problemen te zorgen is mij verteld.

Ik dacht dat ik goedkoop getankt had met een literprijs van 1,109 :(

van_der_P

Senior Member
Dat was bij Gulf in Vlodrop laatste tankstation voor de Duitse grens. De oosterburen komen daar ook massaal met jerrycans voor diesel te tanken.

van_der_P

Senior Member
Met dat bijtanken moet je wel oppassen, schijnt wel eens voor problemen te zorgen is mij verteld.
Welke problemen zijn dat dan ?
Zo wie zo zou ik eigenlijk wel eens willen weten hoe je een dieseltank goed vult. Want het blijft maar schuimen.
Als ik de vrachtauto tank dan is die schuim zo weg, en zie je veel beter wat je doet.

Bart_G

Lid
Je moet idd gewoon stoppen met tanken als het pistool voor de eerste keer afslaat. Heeft te maken met de ontluchting. Ik snap ook nooit zo waarom mensen dan nog 3 of 4 keer door gaan. Die halve liter die je er bij tankt doet het hem toch ook niet?

Trouwens net als doorrijden op een bijna lege tank.... Dat is ook zoiets. De brandstof wordt gebruikt om je injectiesystemen te koelen. Daarvoor is het niet goed als er te weinig brandstof in je tank zit, want dan koelt het minder.

van_der_P

Senior Member
Het is geen halve liter, ik heb er nog 3 1/2L in gekregen na de eerste afslag.
Ik heb er in ieder geval weer wat van geleerd. De volgende keer stop ik na de eerste of tweede afslag

paulus474

Senior Member
Je moet idd gewoon stoppen met tanken als het pistool voor de eerste keer afslaat. Heeft te maken met de ontluchting. Ik snap ook nooit zo waarom mensen dan nog 3 of 4 keer door gaan. Die halve liter die je er bij tankt doet het hem toch ook niet?
Ik ga ook nog altijd een keer of 2 door: komt dan toch weer ong. 1,5 liter extra in wat neerkomt op 35 km. Kan net genoeg zijn om maar 1x per week te hoeven tanken ;) :super:
EDIT: overigens nog nooit problemen gehad met ontluchting of wat dan ook...??

Bovenaan Onderaan