Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

NielsW

Lid
Tsja, het nadeel is dat je dan het stop/start systeem niet hebt kunnen gebruiken :tongue:

Maar het voordeel weegt niet op tegen het nadeel.:grin:

Goed, net terug van vakantie, 2 fietsen op dak, overvolle kofferbak, 4 personen en een hond aan boord. 130 op de snelweg en toch een gemiddelde van 1 op 17,7 ook nog met de climat control volaan, dit zijn geen gegevens om je verbruik te testen maar heb vanaf vertrek tot thuiskomst maar 3x hoeven tanken. Toch ruim 750km van huis geweest. Had auto ruim 1 week voor vertrek in mijn bezit, nu ruim 2800 km gereden, ga nu kijken met woon/werk verkeer (met files) hoe verbruik eruit gaat zien.

NielsW

Lid
Met zoveel weerstand en gewicht is 7/100 nog niet zo'n heel slecht verbruik. Veel auto's halen dat met gewoon woon/werkverkeer.

stradje

Actief lid
Ik wilde jullie deze foto niet onthouden.

fabia_verbruik.jpg

Ritgemiddelde (na zo'n 30km rijden): 30,5km/l (als je het niet scherp ziet moet je misschien toch eens wat minder gaan drinken ;) !!)

Overigens vandaag ook mijn eerste "echte" meting gedaan bij de eerste keer tanken: 921km/42,51l = 21,67 l/km. Maar dat is dus inclusief de ongunstigste eerste ritten.

Dat wordt de volgende tank vast al beter.

De brandstofmeter lijkt dus de echte reserve aan te geven (zonder extra "stille reserve"). Ik zat nog iets minder dan 2 streepjes van de absolute nulstand af en dat kwam dus overeen met 2,5 l.

stradje

Actief lid
Maarten: je hebt me betrapt. Ik was degene die gedronken had (wel NA de rit ;) ). Als ik drink dan doe ik dat altijd tijdens een wandeling en dan meet ik inderdaad in l/km. LOL

Hallo,

Ik weet dat het item van het omzetten van de verbruikcijfer van 'x liter op 100 km' naar 'x km op een liter' al eerder hier is behandeld maar toch een vraag hierover. Ik ben blijkbaar en slechte opzoeker want ik kan de berichten hierover niet op het forum terugvinden. Het instructie boekje ook meerder malen doorgekeken maar ook daar niets te vinden. Min Fabia heeft (helaas) geen Maxidot en vraag me dan ook af of het wijzigen wel kan. Alvast dank voor hulp!

corsaar

Senior Member
Hallo,

Ik weet dat het item van het omzetten van de verbruikcijfer van 'x liter op 100 km' naar 'x km op een liter' al eerder hier is behandeld maar toch een vraag hierover.
Ik heb dezelfde vraag kan het item ook niet terugvinden !!
Wie ? Maxidot

inir

Lid
Op pagina 25 van de handleiding staat iets over het instellen van de informatiedisplay. Het wijzigen van eenheden is 1 van de mogelijkheden.
Is dat wat jullie zoeken ?

@Hetzer, @Inir,

Dank voor je reactie. Ik begrijp van Hetzer dat de dealer dit wel kan. Zal ik volgende week toch even langs rijden (dat is geen straf met de Fabia). Deze rijdt boven verwachting. Wel even wennen aan de dieselmotor en schakelmomenten. Houdt me er nog niet aan. Motor moet eerst 'los komen' is het advies van de dealer.

Dank nogmaals.

Vorige week me GL opgehaald en mijn tankje is nog niet leeg maar de maxi-dot geeft aan gemiddelde 1:20,5.

Ik merk wel als ik op de snelweg richting 130-140 als cruise snelheid ga dat het gemiddelde dan snel zakt richting 1:17 - 1:18

bobby45

Actief lid
het verbruik van deze auto is slecht

de octavia2 is vaak zuiniger de 16 tdi haalt dit ook

mijn 1.4 tsi rijden als en oude opa ga ik 1 op 16

Hetzer

Forumguru
Met de 1.6 TDI haal je dat zeker, ik heb dat laatst nog gereden met een 1.6 BM Golf van mijn werk.
De O-2 1.6 TDI GL is ook een zuinig auto, alleen jammer dat hij teveel C02 uitstoot anders was hij ook bpm vrij geweest.

En met een 1.2 TSI of en 1.4 TSI haal je deze waardes (1:18/1:20) echt niet als je 140 km per uur rijd!!!!!!!!!!!

Bijlagen

• DSC02262.jpg
    DSC02262.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 77
  • DSC02263.jpg
    DSC02263.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 77
Bovenaan Onderaan