erik2907
Actief lid
@max5
Laat ik voorop stellen dat ik niet 4 uur per dag bezig met zuinig rijden maar met woon- werkverkeer. Echter, de proef op de som genomen scheelt langzamer rijden voor minder stress, minder brandstof verbruik, minder slijtage (remmen) en maar maximaal 10 minuten later thuis. En het gaat mij niet om het zuinig rijden (A2 3L uit 2000) maar aan een pakket van zaken zoals: nieuwe auto met garantie waardoor weinig onderhoud, de ruimte, het comfort, het merk, het gebruiksgemak, de compleetheid, géén wegenbelasting, zuinig rijden, de inruilprijs van mijn oude auto. Vertel mij maar eens welk merk een auto aanbiedt voor € 19.500, = met full options (01-10), met een ruime kofferbak, dit verbruik en géén MRB. Daar kan de A2 3L niet tegen op tegen het totaal pakket. Lees maar eens dit bericht uit 2001 over de A2: géén airco, géén stuurbekrachtiging, een prijs van € 26.092, = IN HET BOUWJAAR 2001 !! En een tweede handsje van 6 jaar oud met 100.000 km voor € 11.950, =? Doe er een paar duiten bij en je hebt een Greenline nieuw!
En de EG norm kan de fabrikant niets aan veranderen omdat deze norm uitgevoerd wordt door de RDW, TüV en alle andere door de overheden in Europa erkende instanties.
Laat ik voorop stellen dat ik niet 4 uur per dag bezig met zuinig rijden maar met woon- werkverkeer. Echter, de proef op de som genomen scheelt langzamer rijden voor minder stress, minder brandstof verbruik, minder slijtage (remmen) en maar maximaal 10 minuten later thuis. En het gaat mij niet om het zuinig rijden (A2 3L uit 2000) maar aan een pakket van zaken zoals: nieuwe auto met garantie waardoor weinig onderhoud, de ruimte, het comfort, het merk, het gebruiksgemak, de compleetheid, géén wegenbelasting, zuinig rijden, de inruilprijs van mijn oude auto. Vertel mij maar eens welk merk een auto aanbiedt voor € 19.500, = met full options (01-10), met een ruime kofferbak, dit verbruik en géén MRB. Daar kan de A2 3L niet tegen op tegen het totaal pakket. Lees maar eens dit bericht uit 2001 over de A2: géén airco, géén stuurbekrachtiging, een prijs van € 26.092, = IN HET BOUWJAAR 2001 !! En een tweede handsje van 6 jaar oud met 100.000 km voor € 11.950, =? Doe er een paar duiten bij en je hebt een Greenline nieuw!
En de EG norm kan de fabrikant niets aan veranderen omdat deze norm uitgevoerd wordt door de RDW, TüV en alle andere door de overheden in Europa erkende instanties.