Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

peperskoda

Forumguru
Over de afgelopen 23000km nog steeds een gemiddelde van 1 op 26,4. Consequent 100km/h op de cc en een anticiperende rijstijl.

Heen en weer Naar Oostenrijk. 2400 Km. Met drie personen en standaard belading. Totaal vier uur file! Ong. 120 Km/h gereden waar dit kon.
Verbruik: 1 : 20,1
Opvallendste zaken:
1. Er komen nu rammeltjes in de auto
2. De vering is op dit soort afstanden toch wel afzien.
3. Hij startte wel steeds ...... :)

Peter_Octavia

Forumguru
Vandaag een nieuw persoonlijk record... zonder er in eerste instantie mee bezig te zijn..

Halverwege de rit kwam ik er achter dat ik ineens heel zuinig bezig was. Toen er maar eens voor gaan zitten.

Maakt afgelopen donderdag weer een beetje goed... toen kwamen we tegen de wind in niet verder kwamen dan 1 op 20.

Vind sowiezo het verbruik erg wisselend per autorit over dezelfde weg met dezelfde snelheid op de cc. Is dit puur weersomstandigheden?

verbruik 1 op 28,4.jpg verbruik 1 op 28,4 over 50 km.jpg

cali05

Forumguru
Bij deze mijn verbruik over de eerste maand (zie handtekening) over ca. 4500 km ( waarvan 3600 km vakantie met caravan). We gaan voor de trofee van de minst zuinige GL-rijder:blush:

peperskoda

Forumguru
@erik2907: Ik heb daar geen tijd meer voor(over) Ben te druk met allerlei andere zaken die mijn aandacht meer nodig hebben. Blijf het wel een sport vinden om zo zuinig mogelijk te rijden.

joergarms

Senior Member
Bij deze mijn verbruik over de eerste maand (zie handtekening) over ca. 4500 km ( waarvan 3600 km vakantie met caravan). We gaan voor de trofee van de minst zuinige GL-rijder:blush:

HAHA, eindelijk iemand die dit gewoon lachend zegt. Dat doet me goed.

Noord26

Forumguru
Las net een stuk van Mercedes. De nieuwe S-klasse met 2.2 diesel (500Nm en iets boven de 200pk) icm een ruim 2ton wegende auto praktijktest met het nieuwe rijden: 1:21,5!
Dan zijn we maar echt stakkers met 1:23 en 75pk/200Nm en 1100kg..

Noord26

Forumguru
Hij moet vanaf morgen aan de bak naar zuid Spanje. Inruilen is geen optie.

Die S-klasse is er nog niet als station; heb wel de ruimte nodig, dus jammer..

;)

laagvlieger

Forumguru
Die motor is een prachtig staaltje techniek. Er zal bij de ontwikkeling ook niet op een paar euro's extra gekeken zijn. Het is trouwens een auto voor een totaal andere doelgroep dan welke Skoda-rijder dan ook.
Maar geloof me: 21,5 km/l in een S-klasse is net zo zeldzaam als 30km/l met een 1.2 TDI. Het is mogelijk, maar je moet er echt wel moeite voor doen. 1 op 16/17 zal een realistisch gemiddelde zijn voor zo'n bakbeest. En dan nog is dat een heel mooie score. (een limousine met een A-label)

cali05

Forumguru
Lachend? ik zie toch duidelijk een smile met het schaamrood op de kaken :D

1 op 13 is niets om je voor te schamen als je bedenkt dat er een caravan achter gehangen heeft, er flink geklommen is, er flink wat tegenwind is geweest en de cruisesnelheid op vlakke stukken tussen de 110 - 115 is geweest. Zuinig rijden is voor ons geen wedstrijd. Met 90 over de autoweg evenmin dat hebben we jaren gedaan in een VW kever uit 73 die dan met moeite 1 op 10 haalde. Dus bij deze alsnog een bijpassende smiley :laugh:

Noord26

Forumguru
Vanmorgen een oproep gekregen om gestrande vrienden op te pikken net voorbij Luik (BE). Dus CC op 125km/h (is volgens Carmin Navi 121 km/h werkelijk). Climate control aan natuurlijk met airco. 349km, er ging 16,24 liter in. Dat is 1:21,5. Gezien de snelheid en totaalgewicht op de terugweg netjes. BC gaf 1:21,6 aan. Dus vrijwel geen afwijking.

Morgen mag hij aan de bak. Dan gaan we naar Barcelona. Met een aantal slaapplaatsen natuurlijk.

Bovenaan Onderaan