Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Gisteravond van Wenum Wiesel naar Eerbeek gereden (+/- 22 km) en eindelijk alle tijd van de wereld, 50km door de stad, stoplichten knipperde op oranje. Daarna via het kanaal 70km per uur. Overal erg rustig optrekken en erg snel doorschakelen.
Ik kwam uit op 1:30,9.
Ik maar meteen een foto gemaakt van de dot matrix omdat ik het anders niet zou geloven.

Het moet toch niet gekker worden. Vanmiddag kwam mijn echtgenote thuis, ik moest mee naar de auto kijken. Ik dacht schade, maar nee, de maxidot gaf een gemiddelde aan van 1 : 28,3. Nog even en we krijgen brandstof toe

Noord26

Forumguru
Vandaag vanuit Montpellier naar Tilburg maximale snelheden gereden (GPS 130km/h = 134 km/h op maxidot) en volgepakt met campingspullen. 1128 km; gem 1:21,4. BC gaf 1:21,3 aan. Dus vrijwel geen afwijking. Dat vind ik persoonlijk erg netjes gezien de snelheden van echte 130km/h op de Franse tolwegen en gewicht wat mee gesleurd moet worden.

Leuk om te zien dat de auto op de CC bergop zo maar opeens 1:10 loopt en bergaf 1:85 (zuiniger als 1:85 kan hij niet aangeven).

@ roelof. De N65 heb ik ook vaak als ik naar Hedel moet vanuit Tilburg; en het is idd geen kunst om op de CC met 80km/h 1:27 te halen. Bij 80 km/h geeft hij zelfs 1:32 aan is mij opgevallen.

@ roelof. De N65 heb ik ook vaak als ik naar Hedel moet vanuit Tilburg; en het is idd geen kunst om op de CC met 80km/h 1:27 te halen. Bij 80 km/h geeft hij zelfs 1:32 aan is mij opgevallen.[/QUOTE]

Ik zal het aan mijn vrouwke doorgeven, gisteren kwam ze thuis met 1:30,5. Afwachten op een nieuw record.
Wel leuk, in het verleden maakte ze zich er niet zo druk om, maar nu met de Fabia is het duidelijk anders.

Greenliner

Senior Member
Kijk op YouTube even naar de Oostenrijker die 2006 km op een tank rijdt. (zoekterm:Fabia Greenline) Gemiddeld verbruik:2,2 liter op 100 km (1 op 45). Snelheid:82 km/u. We kunnen nog wat leren van deze man! En, es macht spass!

vinshi

Lid
ben ongeveer 1 week geleden in oostenrijk aangekomen, en het verbruik was zeer goed te noemen. met volle bepaking en 4 personen een verbruik van 1:25. En dit over een afstand van 786 km. ben benieuwd als ik volgende week terug rijd..

Polvo

Actief lid
Wie houd er rekening met de afwijking van de km teller?
Vrijdag een ritje gemaakt 211 km heen en 211 km terug.
De afstand door 3 verschillende routeplanners gecheked en ze waren het +/- 1 km over de afstand eens, de laagste gaf 210,5 aan, de hoogste 212
Gemiddeld totaal dus 422 km, maar de km teller gaf 405 km aan.
Voor en nadien getankt, 17,63 liter.
Op 405 km is dit 1:23, voor 422 km is dit 1:24.
Op een paar drukke stukken na (incl een km file) heb ik de cc op 110km gehad.

Gisteren nieuwe Fabia opgehaald (na 16 weken wachten). Vandaag eerste ritje naar het werk (+/- 25KM), Verbruik: 1 : 26.5
Heb er wel echt op gelet en nagenoeg niet boven de 100km/u gereden. Als ik op woon werk verkeer minimaal 1: 25 kan rijden dan ben ik zeer tevreden.

Op 9 augustus 2011 - met toch wel wat ongunstige wind - een gemiddelde gereden van 27 km op een liter. Dit is absoluut mijn hoogste scoren! Rustig aan gereden maar zeker niet te snel opgeschakeld en traag optrekken. De rit was hoofdzazkelijk op snelweg met een stukje stad. Totaal aantal kilometers gereden deze rit: 145 kilometer. Super prestatie, vind ik.

djmshell

Senior Member
eerste tank leeg zo goed als leeg gereden. 701,3 km gereden. 41 L getankt ( 1:17) Meeste 80 km weg.
Wel onze eerste diesel. dus nog niet gewend om met lage toeren al op te schakelen.
maar goed onze vorige auto reed 1 op 15 dus is al een verbetering

Rosinfield

† In Memoriam
Ongelofelijk, wat een topic hierover! Gek genoeg houdt het mij niet zo bezig, hoewel ook ik een GL rijd. Heb hem uiteraard vooral gekocht vanwege de zuinigheidsvoordelen, maar verder let ik er totaal niet op. Vraag me af of er niet meer GL rijders zijn die er zo in staan. Of ben ik in dezen uniek?

djmshell

Senior Member
Moet zeggen dat wij ook niet kijken om zo zuinig mogelijk te rijden.

Maar daar er hier een topic over was mijn verbruik ook maar eens vermeld.
Maar mijn/onze rijstijl is er niet naar dat we letten op tijdig schakelen, uitlaten rollen. enz enz.

GL-rijder

Nieuw lid
Ongelofelijk, wat een topic hierover! Gek genoeg houdt het mij niet zo bezig, hoewel ook ik een GL rijd. Heb hem uiteraard vooral gekocht vanwege de zuinigheidsvoordelen, maar verder let ik er totaal niet op. Vraag me af of er niet meer GL rijders zijn die er zo in staan. Of ben ik in dezen uniek?
Mijnheer freewheeler2,
Dit is een verbruikstopic over de GL en het feit dat hier zoveel is geschreven, kunt u gerust uit afleiden dat u hierin blijkbaar alleen staat.
Gelukkig interesseren velen zich in het milieu en niet uitsluitend in de pecunia. Mijn zoons wijs ik ook voortdurend op het nut van de GL-uitvoering van hun auto.

Rosinfield

† In Memoriam
Alles tot uw dienst, ik hecht ook erg aan dit soort zaken. Alleen stel ik me dan op het standpunt dat het een relatief milieu-vriendelijke en zuinig auto is en of ik dan 1 op 23,6 of 1 op 25.2 rijd, boeit me dan totaal niet. Vroeg me gewoon af of er wellicht meer GL rijders zijn die er zo over denken. Ik vermoed van wel, al zullen die waarschijnlijk niet snel de neiging hebben in dit topic te reageren.

Polvo

Actief lid
Ik heb zelf ook de nodige verbruikscijfers hier neeer gezet, met zoveel beloftes is dat natuurlijk interessand.
Maar het slijt wel, ik heb de auto nu een half jaar en betrap me er zelf op dat ik er steeds minder vaak naar kijk.
Het nieuwe gaat er een beetje vanaf.
Ik denk dat ik er over nog een half jaar nauwelijks nog naar kijk.
Als je eenmaal weet dat je gemiddeld 1 op 23 uitkomt vind je het op een gegeven moment wel best.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat bedoel ik dus. Ik heb deze hele discussie niet meegemaakt en dus in 1 keer gelezen en dan lijken me de conclusies behoorlijk evident. Je kunt er zelf natuurlijke invloed op uitoefenen door je rijstijl, maar er zijn ook variabelen die voor de meesten redelijk vastliggen zoals waar men meestal rijdt en met welke snelheid. Denk dat dit vooral maakt dat sommigen wel in de buurt van de fabrieksopgave komen en anderen in de verste verte niet.

duopenotti

Senior Member
Als je niks over het verbruik te melden heb dan heb je niks te zoeken bij dit item. Je mening in deze is niet relevant en hooguit gepast in een nieuw aan te maken item.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik neem aan dat u zich tot mij richt met deze reactie, waarvan de toon mij onaangenaam treft. Voorts hebt u de strekking van mijn reactie blijkbaar niet goed tot u door laten dringen, want ik heb wel degelijk wat over het verbruik te melden, namelijk dat het mij niet meer boeit dan dat ik weet dat het uitermate gunstig is. Tenslotte vroeg ik mij af in hoeverre er wellicht meer GL-rijders zijn die daar op deze manier over denken. Dat was alles, beste mijnheer of mevrouw duopenotti.

duopenotti

Senior Member
U vond het schijnbaar noodzakelijk om in dit item geen inhoudelijke reactie te geven maar uw mening te verkondigen. U zet daarmee de toon en ik aggeer alleen op het feit dat u daarmee off-topic raakt. U kunt hier evt. een ander item over beginnen maar uw reactie past niet onder dit onderwerp. Dat is alles wat ik daarover zeg.

Bovenaan Onderaan