Gerke
Forumguru
Bij de Fabia is deze erg precies,
Mijn ervaring is dat de BC van de Fabia een stuk te optimistisch is, de gemiddelde afwijking is 0,2 liter per 100 km in mijn nadeel, zie ook mijn spritmonitor
Bij de Fabia is deze erg precies,
Ik denk eerlijk gezegd het laatste... :grin:Kan dit of ben ik nu gek aan het worden?
Hoe bedoel je dat? lucht weerstand o.d,?wat denk je dat je voor een negatieve weerstand onder die wagen hebt met die trekhaak !
Geachte heer Roelof,
De luchtweerstand speelt een rol , met name het frontale oppervlak telt daar zwaar in mee.
De trekhaak zit aan de achterzijde, en aangezien ik aanneem dat u niet met hoge snelheid achteruit rijdt en dan dat hoge verbruik realiseert, ligt het dus niet aan de trekhaak.
Ik verwacht ook niet dat u gek aan t worden bent, zoals hiervoor bevestigend (sarcastisch of humoristisch bedoeld?) wordt gesuggereerd.
Ik adviseer u naar uw garage terug te gaan en uw opmerkingen mbt het verbruik aan hen kenbaar te maken.
Wellicht lezen zij uw boordcomputer uit en blijkt er een fout.
Uit ervaring met een van onze auto's (waaronder ook uw type GL) thuis kan ik u melden dat wij ook met een hoger verbruik zijn geconfronteerd, doch na garagebezoek is eea verholpen.
U heeft geljik, vergeef mij mijn onzorgvuldigheid, het is al laat...Pardon mijnheer GL rijder, ik snap uw antwoord niet, wellicht haalt u meerdere opmerkingen van diverse leden door elkaar...