Ik heb de auto nu bijna een jaar en heb er een kleine 16500 km mee gereden (stad, buitenwegen, snelwegen, zonder en met aanhangwagen, op vakantie in de bergen met ahw. en zonder ahw, dus gebruikt in het dagelijkse verkeer) en ik zit nu over de genoemde km's op een gemiddeld feitelijk verbruik van 1 op 22. Dit is dus berekend over het aantal gereden km's gedeeld door het aantal getankte liters. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit forum, wil mijn BC mij soms laten geloven dat ik 1 op 26 haal, maar dat is volgens mij wel erg optimistisch.
Wat ik wel doe is zo snel mogelijk doortrekken naar de toegestane snelheid en dan de cruise control gebruiken (ook bibeko). Ik houd mij redelijk aan de geldende wettelijke snelheden en stel de cruise control ong. 5 km hoger in dan de toegestane snelheid. Door de afwijking van mijn snelheidsmeter (4 km bij snelheid 100) zit ik dan dus ong. 1 km boven de toegestane snelheid. Het voordeel van de CC vind ik dat je niet verrast wordt door plotseling opduikende flitspalen en andere snelheidscontroles.