Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Nee, moet dat dan?

Ik vind de greenline wel erg voordelig... Minder hoge boetes en ik kan mijn rijbewijs ten minste niet kwijtraken.
Je komt eigenlijk nooit boven de 170 uit :)
 

MacManiac78

Forumguru
Nee, moet dat dan?

Ik vind de greenline wel erg voordelig... Minder hoge boetes en ik kan mijn rijbewijs ten minste niet kwijtraken.
Je komt eigenlijk nooit boven de 170 uit :)

In Duitsland van een flinke heuvel af en je haalt zo de 190 a 200 km/h super voordelig met een Greenline. Alsnog 1 op 17. Maar of het verstandig is om met deze auto (of anders gezegd: Met EEN auto) zo hard te gaan rijden, dat vraag ik me wel een beetje af. De auto/remmen zijn niet echt berekend op deze snelheid.
En... :baby012:Een plotse vertraging na snelheid harder dan wat het menselijk lichaam rennen kan, kan voor de mens al dodelijk zijn.
 
Best wel, gewoon goed opletten en ik zie het eerder als belasting om te hard te mogen rijden :)
Ik betaal meer boetes en mag harder rijden in ruil daarvoor! Staat blij met het geld, ik blij met het harder rijden...

Ik ben aardig wat minder bijtelling gaan betalen door de keuze Greenline en ik houd redelijk wat lease budget over... Dus boetes neem ik voor lief.
 

Noord26

Forumguru
Dat je gekozen hebt voor prive rijden ipv lease kan ik zeker beamen. Mijn vader (65Dkm per jaar) houdt nu ook een behoorlijke bedrag over elke maand welke bruto bij zijn salaris mee wordt over gemaakt.

U dient natuurlijk wel gewoon met het overige verkeer rekening te houden ivm het snelheidsverschil waar u zelf de veroorzaker van bent. Persoonlijk wil ik het niet op mijn geweten hebben als u een motor of invoegende auto met aanhanger over het hoofd heeft gezien bij 150-170 km/h. De lagere totale maandelijkse vaste kosten van de auto staan natuurlijk los van het wel of niet incasseren van bekeuringen. Laat dat geen compensatie zijn voor uw eigen weggedrag.

Als u snelheid wilt ervaren kan ik aanraden, uit eigen ervaring, de zomeravond competitie op Assen. Voor andere, zoals u uzelf typeert structurele (veel) te hardrijder, kan ik verder geen positieve kanten ontdekken.

:smirk:

ps. Gaat u op wintersport? U mag wel een keertje 30-50 km/h te hard door Zwitersland knallen. Die weten wel raad met snelheidsovertreders. Dat is meteen een flinke milieu-overtreding. Getallen met 3 nullen zijn dan de normaalste gang van zaken.
 
Tja of de auto het aan kan, het lijkt me dat dit moet kunnen. Maar het zal best wat minder zijn dan andere auto's.
Overigens zit er natuurlijk een wezenlijk verschil tussen te hard rijden en asociaal rijden. Zo lang je genoeg afstand houdt en snelheid terug laat vallen bij het inhalen, zijn er op de snelwegen weinig obstakels te vinden die een plotse vertraging te weeg kunnen brengen.

Onze verkeersdoden liggen in Nederland op de snelwegen al belachelijk laag. We hebben de veiligste snelwegen ter wereld.
Hoe veilig kun je ze maken en moet je daadwerkelijk kosten noch moeite sparen om dit proberen te bewerkstelligen?

Zo lang een wandeling naar de supermarkt 100% meer risico met zich meebrengt op overlijden door een verkeersongeval dan een ritje snelweg. (Dan neem je nog niet eens de afstand en tijd mee), vind ik de heisa om het zogenaamd gevaarlijke hard rijden echt onzin.

En om nog maar niet over een fietsritje te praten, waarbij het risico op overlijden na een ongeval ongeveer 400% hoger ligt dan een ritje snelweg....
 

MacManiac78

Forumguru
Bij mij gaat het niet om geld, meer om de veiligheid op de wegen.
Heus rijd ook ik wel eens te hard, maar om nu deze stelling te hanteren om hiermee aan te geven dat je dan wel harder rijden 'mag', vind ik wat ver gaan.
Verder moet/mag je het natuurlijk zelf weten, maar als je het mij vraagt vind ik het ietwat onbezonnen.
Mja... mij is natuurlijk niets gevraagd, dus kan ik deze opmerking ook niet gemaakt hebben.... :uitlachen:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Originele invalshoek, GL rijden om hard te kunnen rijden omdat je dan met het bespaarde geld de boetes kunt betalen. Hoe verzin je het!
 

Noord26

Forumguru
dfrenner;

U kiest ervoor om op de weg meer risico te brengen. Andere weggebruikers niet. Het hoeft maar 1 keer niet te gaan zoals gepland, verkeerd ingeschat ivm teveel snelheid, en dan kan die extra snelheid opeens heel veel uitmaken! Wat ik wel heb geleerd van diverse cursussen is dat je remafstand wat je boven de gewenste snelheid zit bij insturen kwadratisch wordt afgestraft in het doorschieten voorbij een apex. En dan laat ik stabiliteit nog buiten beschouwing.

Dat er in NL zo'n beetje de veiligste wegen liggen en fietsers veel meer kans hebben op letsel staat daar even los van.

Maar toch; fantastisch verbruik met die snelheden van dat motortje?

:grin:
 

Rosinfield

† In Memoriam
En het zijn ook nog eens telkens hele korte stukjes van 160 p/u, want hij houdt wel een veilige afstand aan. Dan is het helemaal een keurig verbruik met dat constante gejojo.
 
Nogmaals, er zit een verschil tussen hard rijden en asociaal.
Op het moment dat een auto zou kunnen gaan in halen/invoegen etc. moet je gewoon gas terugnemen en dat doe ik dus ook. Maar de stukken tot de volgende auto kunnen wat mij betreft gewoon een stuk harder...

Een ieder zijn eigen mening.

Maar kan iemand mij uitleggen wat de 100km stukken aan veiligheid bijdragen? Moet je voor de lol eens in de ochtend op de A4 rijden. 100 toegestaan en werkelijk iedereen rijdt 120-130... Is dat nu zoveel onveiliger? Ik denk het niet.
Neem wegen als de A5. Lang en rechtuit. Wat voor onverwachts kan daar gebeuren? Een invoegende boeing 747 lijkt me sterk...

Zo lang je let op het overige verkeer, is 150-160 geen enkel probleem op dergelijke wegen. Maar op het moment dat je een auto ziet die eventueel zou kunnen gaan inhalen. Moet je gas terugnemen.
Al kom je er ook wel met basisregels... Kijken voordat je wil gaan inhalen en kijken op het moment dat je gaat inhalen + over de schouder. Dan kan het nooit mis gaan, ook niet als iemand je met 150 inhaalt.
 
Klopt, daarnaast rijd ik buiten de snelweg en binnen de bebouwde kom wel gewoon de toegestane snelheid.
Ik kom vaak in Duitsland en ben misschien mede daarom van mening dat hard rijden helemaal niet gevaarlijk hoeft te zijn.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Noord26

Forumguru
In Duitsland weten verkeersdeelnemers dat er zo hard gereden kan worden en mensen anticiperen daarop dan ook. In NL niet. Vergelijk is daarom onmogelijk.

Het motortje zal wel goed los gekomen zijn inmiddels..

:super:
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja hoor, vind ik ook. Als het licht op rood staat en er komt in de verste verte niets aan: gewoon doorrijden. Eenrichtingsweg? Gewoon aan de verkeerde kant inrijden als je niets aan ziet komen. En meer in het algemeen: gewoon alle regels afschaffen en al die verstandige mensen als dfrenner gewoon zelf alles laten bepalen. Dan komt alles vanzelf goed.
 
Het is VAG, dus die levensduur is sowieso niet gegarandeerd goed ;)
Dat hebben ze in het verleden wel vaker bewezen. Iedereen kent de 1.4TSI nog wel neem ik aan? Er zijn toch heel wat mensen geweest die na 50k te horen hebben gekregen dat hun blok helemaal "op" is...

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Canon-Eye

Forumguru
Neem wegen als de A5. Lang en rechtuit. Wat voor onverwachts kan daar gebeuren?
Een (op de linker rijstrook) invoegende inhaler die zich op jouw veel hogere dan normaal te verwachten naderingssnelheid verkijkt misschien?

Of hou jij er uit jezelf al rekening mee dat niet iedereen graag vanaf zeg 125 vol in de ankers wil duiken om achter een vrachtwagen te blijven, inplaats van eronder?
 
Daar heb je op zich wel gelijk in.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan