Dat je gekozen hebt voor prive rijden ipv lease kan ik zeker beamen. Mijn vader (65Dkm per jaar) houdt nu ook een behoorlijke bedrag over elke maand welke bruto bij zijn salaris mee wordt over gemaakt.
U dient natuurlijk wel gewoon met het overige verkeer rekening te houden ivm het snelheidsverschil waar u zelf de veroorzaker van bent. Persoonlijk wil ik het niet op mijn geweten hebben als u een motor of invoegende auto met aanhanger over het hoofd heeft gezien bij 150-170 km/h. De lagere totale maandelijkse vaste kosten van de auto staan natuurlijk los van het wel of niet incasseren van bekeuringen. Laat dat geen compensatie zijn voor uw eigen weggedrag.
Als u snelheid wilt ervaren kan ik aanraden, uit eigen ervaring, de zomeravond competitie op Assen. Voor andere, zoals u uzelf typeert structurele (veel) te hardrijder, kan ik verder geen positieve kanten ontdekken.
:smirk:
ps. Gaat u op wintersport? U mag wel een keertje 30-50 km/h te hard door Zwitersland knallen. Die weten wel raad met snelheidsovertreders. Dat is meteen een flinke milieu-overtreding. Getallen met 3 nullen zijn dan de normaalste gang van zaken.