Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Wil je dat ik hier serieus in ga? Ik breng zelf al enige nuance aan en die laat jij voor het gemak weg.
Misschien moet je in het vervolg even alle posts duidelijk lezen in plaats van een godwin proberen te maken.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 
Laat dat nu net de nuance zijn die ik zelf al aanbracht. "Als iemand eventueel zou kunnen gaan inhalen", slaat toch wel op de door jou genoemde situatie... Dat bedoelde ik met het verschil tussen asociaal rijden en hard rijden.

Het antwoord op je vraag is dus: Ja dat doe ik.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik wil niets hoor en zeker niet dat je ergens in gaat. :grin: Verder heb ik alle posts gelezen en ik concludeer dat jij je zelf het recht toeeigent te bepalen waar te hard rijden wel e waar niet veilig is en waar dat wel en niet zou mogen. Of heb ik wellicht een nuancering gemist? Dan hoor ik het gaarne alsnog. Daar ging het me om, die mentaliteit, dat men zelf wel bepaalt wat mag en wat niet. Zo werkt het nu eenmaal niet en gelukkig maar.
 
Als ik zou vinden dat ik dat recht heb, dan zou ik geen boete ervoor willen betalen ;)
Maar inderdaad, dit lijkt er al meer op. Je andere post ging over door rood rijden en eenrichtingswegen... Dat sloeg kant noch wal.

Ik vind het niet gevaarlijk. Desondanks zie ik wel in dat ik fout zit volgens de wet en betaal netjes mijn bekeuringen. Ik denk dat 40% van de personen op dit forum wel stelselmatig te hard rijden. Alleen ik geef het ook eerlijk toe. Kijk eens om je heen op de snelwegen... Op bepaalde wegen waar ik rijd, rijdt ongeveer 70% van de weggebruikers minimaal 20km te hard. (ochtend A4 zoeterwoude - nieuw vennep). Je mag daar 100. Met 130 rijd ik daar netjes met het verkeer mee, op veel dagen (niet altijd).
 

Rosinfield

† In Memoriam
af en toe mag er een beetje gechargeerd worden in het kader van de discussie, vind ik. Verder wel grappig dat je die boetes blijkbaar wilt betalen. Je krijgt dus een verzoek waarbij je gevraagd wordt of je de boete wilt betalen? M.a.w., je zou dus ook kunnen zeggen: nee, dat wil ik niet en het dan ook niet hoeven? Nee dus. Kortom, je kunt wel degelijk vinden dat je het recht hebt, geen boete willen betalen of wel (is volstrekt irrelevant), maar dat gewoon moeten. Sterker nog, dat is de praktijk.

Wat mij betreft, bij dergelijke grote snelheidsovertredingen na 3 x het rijbewijs innemen. Scheelt een hoop van die figuren op de weg en wordt het een stuk rustiger. Maar ook ik heb het niet voor het zeggen.
 
Dat zou natuurlijk ook een stuk meer helpen om het doel te bereiken. Tenzij het doel is, geld in het laatje te brengen...

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Rosinfield

† In Memoriam
@EdK: Hij is wel stoer, maar ook een (te) fanatiek quoter naar mijn idee. Dat kan best wat minder hoor, drfrenner. we begrijpen het dan ook wel!:winkie:
 

laagvlieger

Forumguru
In Duitsland van een flinke heuvel af en je haalt zo de 190 a 200 km/h super voordelig met een Greenline. Alsnog 1 op 17. Maar of het verstandig is om met deze auto (of anders gezegd: Met EEN auto) zo hard te gaan rijden, dat vraag ik me wel een beetje af. De auto/remmen zijn niet echt berekend op deze snelheid.
En... :baby012:Een plotse vertraging na snelheid harder dan wat het menselijk lichaam rennen kan, kan voor de mens al dodelijk zijn.

Ik heb op niet eens zo'n steil heuveltje af de 190 aangetikt - de rust aan boord is dan nog altijd verbazend met een toerental van ~3800 - zonder dat ik er erg in had. Maar het gevoel vertrouwen is niet altijd even veilig. Autoconstructeurs zijn aan de andere kant wel bewust van het feit dat hun auto's ook hogere snelheid zullen halen dan het opgegeven maximum op vlakke weg. Ons continent is immers niet vlak en Duitsland is niet ver.


Wat het verbruik betreft zit ik nu op 1 op 21 na bijna 11.000 km.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Het weer is toch wel een grote spelbreker de laatste dagen....

De laatste 250 km praktisch alleen maar de wind van voren gehad. Dan haal je net 1 op 20. Terwijl ik normaal 1 op 23/24 haal.

Het is ook wel pure pech. Vandaag ook... vanmorgen de wind uit het oosten... dus wind tegen... vanmiddag was de wind weer gedraaid naar het noord/westen... dus weer grotendeels tegen... het zit niet mee....
 

van_der_P

Senior Member
Als ik de wind tegen heb rij ik altijd achteruit, dan lijkt het alsof je wind mee hebt:worshippy::grin::smiley29:
Alle gekheid op een stokje, dat klopt en als je dan ook nog 120 probeert te rijden dan kom je onder de 1 op 20 uit.
Gisterenavond was er weinig wind, het was wel koud, maar ondanks dat liep het toch 1 op 26. niet verkeerd toch.
 

markdespark

Nieuw lid
Ondertussen 15.500 km erop zitten...

Mijn verbruik is met het omleggen van winterbanden omhoog gegaan. Op mijn zomerbandjes 15" (dunlop) red ik gerust met 100 km per uur op de cc 1 op 24. Met de Bridgestone winterbanden 14" die er nu onder zitten kom ik maar net tot de 1 op 22... en dat terwijl het loopvlak minder breed is, dus minder wrijving... zou je denken...
 
@ Markdespark het is zachter rubber. En meer plooibare delen in het loop vlak. Dus meer weerstand. Ook op het ijs. ;)
 

djmshell

Senior Member
gister terug naar garage. ( i.v.m melding lamp defect.... BCM vervangen en kabel getrokken bij zekering kast...... maar dat ff terzijde)

dealer vroeg wat ik van de auto vond. aangegeven dat het een prima auto is en prettig rijd. maar dat ik niet te spreken ben over het verbruik met veel moeite halen we 1 op 17...
ze zouden er naar kijken. vandaag 100 km gereden. ik weet niet waat ze gadaan hebben maar de boord computer geeft nu aan ( met de zelfde rijstijl) 1 op 25:shocked::shocked:.

Dus of ze hebben de motor toch afgesteld. Of ze hebben de computer berekening aangepast.

we zullen het de eerst volgende tank beurten een goed in de gaten houden.
 

Noord26

Forumguru
Dan ben ik zeer benieuwd wat ze hebben gedaan hoor. Zou dat eens kunnen informeren? Nu is dat al een krappe prestatie 1:25 lijkt mij icm 17 velgen?
 

djmshell

Senior Member
@ noord26. Als hij echt zo zuinig is geworden .... hier twijfel ik dus over ( kunne het ook sfware matig hebben aangepast i.p.v motorisch) dan zal ik zeker navragen wat ze gedaan hebben.
en neee op dit moment met de standaard antares velgen op wintersloffen. zomer schoenen zitten er nog niet onder
 

Noord26

Forumguru
1:17 icm de standaard velgen en alleen korte stukjes in de winter, dat heb ik de GL nog niet zien halen. Altijd nog zuiniger geweest. Benieuwd wat ze aangepast hebben dan. Wat draai je gemiddeld op de 17" dan?
 

djmshell

Senior Member
volgens boordcomputer hetzelfde. daarom vond ik het ook al zo vreemd. Had verwacht dat er iig verschil zou zijn tussen standard velgen en de cigaros. Ben sinds we op winterbanden staan ook zelf tank en km standen bij gaan houden. Maar daar heb ik nog geen cijfers van met de 17" sloffen.
 
Bovenaan Onderaan