2x getankt..........60k km....? Huh...?
heb je inderdaad verkeerd geinterpreteerd. Maar dat kan gebeuren. Aan alleen typewerk is moeilijk intonatie e.d te ontdekken. Ik was alleen erg verontwaardigd dat dealer met die verklaring kwam..Juist in die ps meende ik - ondanks de smiley - enige verontwaardiging over de achterblijvende zuinigheidsprestatie te ontdekken - maar dat kan ook een foute interpretatie mijnerzijds zijn natuurlijk.
Ik ben echt geen trapkees, hoor. Voorbeeld: 80 km/h, 5e versnelling, CC aan, recht stuk, nauwelijks wind - volgens de BC zit ik dan tussen de 3.5 en 4.5 l per 100 km. Dat is gewoon te veel. Onder de 3.5 kom ik alleen als ik veel wind mee heb of ergens "naar beneden" rij. Hetzelfde liedje op de snelweg met 120 km/h en CC aan, dan kom ik volgens de BC tussen 5 en 5.5 l per 100 km uit.
PS. Dat ik gemiddeld op 1:17 kom, is dan ook niet gek omdat ik veel stad met veel stoplichten rij. Ben benieuwd naar volgende week, dan ga ik weer 1500 km snelweg pakken.
2.6 bar. Misschien moet ik hem weer eens wassen, dan wordt ie wat gladder en wordt de luchtweerstand lager...
De advieswaarden bij verschillende beladingstoestand staan (bij mijn GL in elk geval) aan de binnenkant van het brandstofklepje.Zijn 2.7 / 3.0 de juiste waarden als de auto vol beladen is