Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

cali05

Forumguru
@ Massimo ik heb wellicht op zeer korte termijn (de beste) tuning voor je 1.2 Tdi beschikbaar (die van mijzelf - tegen een bodemprijs..). PM anders even.
:ahum: Je was zo tevreden over de tuning en hebt het hele feest voor deelnemers aan dit forum georganiseerd en nu gaat tie eruit?

Canon-Eye

Forumguru
testcyclus waaruit beoordeeld wordt wat het gemiddelde verbruik is, is gewoon niet realistisch in dagelijks verkeer
Zo is het maar net.
Dus je kunt er wel naar streven natuurlijk, maar dat wordt vrijwel altijd een teleurstelling - tenzij je gaat rijden als een 95-plusser...

Daarom vergelijk ik het liever met het verbruik van andere auto's van vergelijkbaar formaat (en prestaties). En dan beleef ik weer wél het plezier van een toch wel zuinige auto, waar een heleboel in kan en die me behoorlijk rap brengt waar ik zijn moet.

Kan iemand mij uitleggen wat de tuning van een greenline inhoudt en hoe dit het verbruik positief kan be-invloeden?

Tevens zou ik graag de kosten willen weten.

Alvast bedankt !!!

Noord26

Forumguru
:ahum: Je was zo tevreden over de tuning en hebt het hele feest voor deelnemers aan dit forum georganiseerd en nu gaat tie eruit?

Mijn werktijden zijn behoorlijk veranderd. En daarvoor rijd ik altijd buiten file's tegenwoordig en draai ik lekkerlijk 90-95% van mijn tijd op de CC. Tuning komt niet meer tot zijn recht hierdoor. Maak er liever iemand anders blij mee. Ik moet realistisch blijven. En de groepsaankoop heb ik met plezier verricht.

Hoop dat anderen zullen volgen met leuke groepsaankopen, echter blijft het opvallend stil met mogelijke opties. Zit er zelf aan te denken om een groepsaankoop voor audio-installatie in de auto incl montage te doen.. Rijdt weer wat meer kilometers en op de CC icm een goed geluidje is mijn ontspanmoment.

Mocht je interesse hebben in de tuning: PM!

Dit topic gaat over het verbruik.. :eek:

MacManiac78

Forumguru
Verwijderd...

Dacht dat dit al de tweede in korte tijd was die de tuning aanbood.
Vandaar dat ik zoiets had van.... ??? QUE ??? :crazy: is die tuning dan zo 'goed' wel, als men het na zo korte tijd te koop aan gaat bieden.

Nu blijkt het van dezelfde aanbieder te zijn.

Sowwy!

Noord26

Forumguru
Dat is mijn advertentie!

Je hebt reeds contact met mij via PM en ook via de advertentie had je mij gewoon kunnen mailen/bellen.

Wat wil je er mee bereiken om hem hier naar toe te kopieeren?

Chatslet

Forumguru
Komt aardig bij de fabrieksopgaven in de buurt. Kan dus wel! Heb je hier erg veel kunstjes voor moeten doen? Of heb je niet anders dan anders gereden?

Niet harder dan 90 rijden of wind mee hebben, dan lukt het wel.

Ik reed zaterdag vanaf Harderwijk naar Leusden 120 km/u op cc en had gemiddeld verbruik van 1 op 22/24 de hele weg. Dit was met wind mee, want had een paar uur daarvoor met de speedboot in dezelfde richting heen en weer gevaren en toen was de wind zeer goed merkbaar. Ik moest meteen aan dit topic denken over het verbruik met 120 op cc. Het is dus erg afwisselend en weersafhankelijk welke waardes je haalt, want deze gunstige waardes met een snelheid van 120 had ik nog niet eerder gehad.

MacManiac78

Forumguru
Het is denk ik luchtdruk, luchtvocht en lucht temperatuur afhankelijk. Ik heb rustig heen en weer gereden. 100-120 op de CC, voornamelijk rechterbaan op een paar inhaal akties na. Rustig opgeschakeld. Goed gelet op de schakelmomenten die ik eerder heb bijgehouden. Ik had op beide ritten wel wat tegenwind. Toeren rond de 1700 a 2000 houden maximaal laten uitlopen naar de 2500 rpm's. Heel veel zachter dan de rest van het verkeer reed ik niet, want ik zag steeds dezelfde auto's om me heen. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat de motor nu uiteindelijk goed ingelopen is.

MacManiac78

Forumguru
Oh das heel netjes, maar dit is een ritgemiddelde(1), wat staat er bij de 2? Heel netjes hoor zo. > 900 km op +/- 35 liters.

erik2907

Actief lid
Oh das heel netjes, maar dit is een ritgemiddelde(1), wat staat er bij de 2? Heel netjes hoor zo. > 900 km op +/- 35 liters.
Bij twee staat hetzelfde. Na elke tankbeurt reset ik '2' om het gemiddelde per tankbeurt te meten. Immers '1' is het rit gemiddelde omdat deze zich na 2 uur automatisch reset naar nul. En ook '2' valt te beïnvloeden. Deze is tussendoor ook te restten. Ik hecht meer waarde aan het aantal kilometers te delen door het aantal liters met een ouderwetse rekenmachine omdat de BC nog wel eens afwijkt, vandaar!

IMG_20120523_175901.jpg

Als het een competitie is ;)

+/-60 KM van Nijkerk naar Zwolle in de spits en dit als resultaat.

Je moet er echt wel voor rijden, anders lukt het gewoon niet.
Rij liever gewoon lekker door.....

Chatslet

Forumguru
Klinkt wel een beetje zoals ik zelf rij. Ik rij hoofdzakelijk in diesels en die nodigen gewoon uit om lui te rijden. Das ook precies wat ik zo mooi vind aan de greenline, lekkere lange bakverhoudingen dus lekker rustig op trekken en weinig schakelen. Precies de juiste keuze voor mij dus. Als ik iets met RS of ST er achter had genomen dan had ik waarschijnlijk niet beter dan 1:10 gereden omdat ik dan alleen maar bezig ben met stoplichtsprintjes en zo hard mogelijk over de linker baan blazen :cool: Soms wil ik me nog wel eens jong voelen.

djmshell

Senior Member
Nou ik doe maar niet mee aan de zuinigheids wedstrijd :rolleyes:

Almoet ik zeggen dat de laatste tank. Vandaag volgegooid voor ons doen zuinig was. En naar mijn beschijden mening hebben we niet andefs gereden als anders en ook geen andere stukken weg. km gereden 819. liters getankt 43. . Toch bijna 1 op 19.. Ben benieuwd naar de volgende tank:)

josk

Lid
Laat jullie niet gek maken door enekele ritjes die "zuinig" zijn, het gaat om het gemiddelde.
Of ik heb een extreem onzuinige Fabia Greenline, maar mijn gemiddelde verbruik gaat nog altijd omhoog.
Zie grafiek. verbruik2.gif

djmshell

Senior Member
@djmshell: Ga je je wielen nog eens wisselen voor een standaard set?

Ben wel van plan dit wel te doen. binnenkort heb ik een afspraak bij een vriend van ons die bij een profile werkt. dan legt hij even de stock banden op mijn antares. en winter rubber gaat er ff af.

MacManiac78

Forumguru
@Josk: Wat een mooie grafiek! Je hebt geheel gelijk hoor, mijn mooie gemiddelde is door het koudere weer alweer richting de 1:27.nogwat.
(Dat hogere verbruik bij kouder weer is in jou grafiek ook mooi terug te vinden.)
@DjmShell: Ik denk dat je wel een verschil zien zal, maar mocht dit toch het geval niet zijn confronteer je dealer hier dan even mee.

Bovenaan Onderaan