Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Tsja, ervaren coureurs kunnen ook veel sneller afremmen zonder ABS dan met.
Rij nu tijdelijk tot levering GL met een auto zonder cruise, mij lukt het niet.
CJIB heeft me ondertussen ook al weer gevonden... :(
Kom maar op met de GL en cruise controle :winkie:

GJS

Senior Member
@Ener: Bedankt voor de uitleg, grappig dat je dus een gas, zij het vloeibaar, weer kunt mengen met een vloeistof.

Vandaag een heel stuk in Duitsland gereden, ik kreeg hem precies op 180 km/u op de teller, verbruik op dat moment 8.6 l/100km.
Ik vrees dat deze tank ook niet zo zuinig zal worden, ik begon met gemiddeld 4.3 l/100km en na dat ritje is het gemiddelde nu 4.8 l/100 km.

Het scheelt trouwens enorm of je tegenwind hebt, je verbruikt dan zo een lliter per 100km meer bij slechts 80km/u.

Hetzer

Forumguru
@stradje , ik wil best dat spritmonitor.de invullen, maar ik vind het niet echt makkelijk om in te vullen ( moet zeggen dat ik me er nog niet erg in verdiept heb)

Bart_G

Lid
En bij t nieuwe rijden adviseert men juist om je cruisecontrol aan te zetten...
Denk dat je praktijkervaring dan maar de doorslag moet geven.
Met cruisecontrol is het makkelijk om redelijk zuinig te rijden.
Om érg zuinig te rijden kun je beter zelf het gas hanteren. Zo is het bijvoorbeeld zuiniger om een viaduct op wat vaart te minderen en die er weer bij te rijden als je het viaduct af gaat. Je cruisecontrol verbruikt dan bijvoorbeeld meer brandstof dan wanneer je zelf rijdt. Waar het eigenlijk op neer komt is dat je cruise control af en toe te bruut corrigeert om je snelheid op een zuinige manier te behouden.

Waarom wordt aangeraden om met cruisecontrol te rijden is omdat je dan constanter rijdt dan de gemiddelde bestuurder doet zonder cruise control. Grote snelheidsverschillen zijn namelijk slecht voor je verbruik.

NielsW

Lid
Valt me trouwens op dat aardig wat mensen tijdens het inrijden even naar duitsland gaan om de auto op zijn staart te trappen. Is dat niet slecht tijdens de inrijperiode??

Verder als ik hier het een en ander lees moet 4,3/4,4 voor iedereen haalbaar zijn.
Misschien zelfs 3,5 tot 4 uiteindelijk. We zullen zien waar we op uitkomen :)
Moet nog vier en een halve maand wachten en dan mag ik er ook van genieten. tot die tijd :koffie:

GJS

Senior Member
@NielsW: Ik had er al 2000km opzitten voordat ik hem helemaal los gooide in Duitsland, dus inrij periode was ik al een tijdje voorbij.

stradje

Actief lid
@stradje , ik wil best dat spritmonitor.de invullen, maar ik vind het niet echt makkelijk om in te vullen ( moet zeggen dat ik me er nog niet erg in verdiept heb)
Ik vond het ook ff lastig om mijn persoonsgegevens en het voertuig op te voeren, maar daarna is het eigenlijk vrij simpel. Kilometerstand, liters, bedrag en klaar is kees. Omdat je kunt instellen dat je ingelogd wilt blijven gaat het heel snel.

Newbee

Actief lid
Gisteren voor het eerst getankt: 39,11ltr op 757km (= 1:19,4). Ik kon die grijns aan de pomp niet geheel onderdrukken, de rekening was maar 50,- (V-power diesel) terwijl de vorige auto telkens rond de 90,- zat.

Heeft het naar jullie mening zin om V-power (of soortgelijke dieselsoorten) in de GL te tanken?

Verder merk ik dat bredere banden het verbruik doen toenemen. Ik zit nu gem. op 4,9ltr/100km (maar daalt nog tijdens het inrijden).

wim-ned

Actief lid
Getankt 52,8L en dat was goed voor 1160KM (1:22). totaal nu 6000KM.

Vandaag een stuk door Duitsland gereden, en ja dan moet je het even proberen natuurlijk... 175KM/h (op de teller) 3400t/min, verbruik 8,7 l/100

Hetzer

Forumguru
vandaag , voor het eerst de 3.8 liter gahaald over een 500 km gemiddeld

2cwn0vp.jpg

uiteindelijk vandaag 1060 km op 45 litertjes gereden.

Max5

Senior Member
Hihi, je weet toch dat het levensgevaarlijk is om een telefoon vast te houden tijdens het rijden :winkie::winkie:

GO66

Lid
Ben nu 7 weken onderweg met de Fabia en heb 6.500 km gereden. Gemiddeld verbruik over deze periode 1 op 20,76. Niet echt top, maar de auto moet dan ook wel werken, regelmatig rijden in de stad en kleine stukjes, op de snelweg 120 en af en toe iets harder.

deludi

Nieuw lid
heb de auto ongeveer een maand in mijn bezit.
Verbruik is momenteel ongeveer 1 op 25.
Rij voornamelijk snelweg zo rond de 100 km/hr op cc.
Kan nog zuiniger rijden door achter vrachtwagen te rijden, meter loopt dan terug naar 2,5 liter/100 km.

Bovenaan Onderaan