Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

stradje

Actief lid
Hetzer: is dat boordcomputer of bij tanken berekend? Ik rijd inmiddels ook regelmatig ritten van 1:25 of zuiniger (eergisteren 1:28,8 voor rit van ca. 50 km). Alleen moet ik die verrekte kids van mij uit die auto zien te houden, want hoewel die officieel zijn getraind zijn in het nieuwe rijden bakken die er nog helemaal niks van. Zal wel de jeugdige "Sturm und Drang" zijn.

Na een rit Eindhoven-Friesland en terug vanavond ben ik eindelijk weer eens toe aan tanken. Ik sta nu na 475km volgens de BC op 1:23,2 voor deze tankbeurt. Dat moet na die lange rit nog zuiniger kunnen worden.

Ik heb bemerkt dat bij het naderen van een rotonde op een 80km weg ik het beste de CC er zo'n km voor de rotonde vanaf kan gooien en met heel weinig gas het tempo iets kan laten teruglopen om dan zo'n 400-500m voor de rotonde echt te beginnen met uitrollen. Na zo'n rotonde gaat het aantal km/l er dan flink op vooruit. In mijn beleving maak je echt de allergrootste winst wanneer je er in slaagt echt goed te anticiperen.

inir

Lid
niet te geloven, je zou haast zeggen dat de boordcomputer zodanig is afgesteld dat 'ie steeds lagere waarden toont.

Viper

Lid
Geweldige Score Hetzer! goed nieuws!!

ff snel een vraagje tussendoor, is er bij de tankopening op de GL voldoende aanwijzing dat er diesel in moet, na jaren en jaren euro95 te hebben getankt wil
ik niet per ongeluk euro in de tank mikken....

NielsW

Lid
Zware voet of niet, je ziet veel uiteenlopende resultaten bij de verschillende GLs.
Denk toch dat ik terug zou gaan naar de dealer om de auto na te laten kijken als ik na een tijd niet onder de 5l/100 zou komen.

Ron467

Actief lid
Gaan jullie dat allemaal volhouden; dat zo zuinig mogelijk rijden?

Dan zal ik wel wat méér gaan gebruiken als ik weer iemand die op een 80 km weg, met 50 km/h op een rotonde af sukkelt nog even voorbij steek. :winkie:

ik moet nog een heel stuk zakken met het verbruik, heb nu 200 km op de teller staan, verbruik 5.4 l/100km.

Combiron

Actief lid
En, hoe zijn deze eerste kilometers bevallen???? Maak je vooral geen zorgen, het verbruik zal drastisch dalen naarmate je de auto meer leert kennen, en hij meer ingereden wordt.

Hij bevalt mij prima, kan goed meekomen in het verkeer. Gewoon een hele fijne auto om in te rijden. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die last hebben van de middenconsole, ik heb daar helemaal geen problemen mee. Ik ben destijds getipt door een neef van mij, heb hem gisteren een stukje laten rijden en hij was er ook van onder de indruk en hij is juist snelle Honda's gewend.

Combiron

Actief lid
Goed te horen dat hij bevalt. Dat verhaal van die middenconsole had ik ook ergens op internet gelezen, maar ik heb er tijdens de proefrit absoluut geen hinder van ondervonden. Was wel nog even bang dat de proefrit-auto wellicht gechipped was, omdat ik bijna niet kon geloven dat uit een drie cilindertje zoveel power kon komen. Maar ja, ik ben dan voor het grootste gedeelte gewend aan de wat verouderde techniek, met uitzondering van een XM Break Turbo.......

Toen ik in april de Greenline ging bestellen, twijfelde ik ook over het rijgedrag. Heb toen proefgereden in een 1.2 benzine hatchback en deze beviel me wel. Maar ja, diesel is toch anders dus twijfelde ik. Daarom werd er een proefrit bij de VW dealer geregeld, die hadden een demo staan van de VW Polo Bleumotion. Daar heb ik toen een proefrit meegemaakt en deze vond ik al goed rijden. Toen ik later proef ging rijden in de Greenline, vond ik zelfs dat de Greenline pittiger reed dan de VW. Dat vind ik nu met mijn eigen GL nog steeds. Weet niet waar dat hem in zit, maar vind de Skoda lekkerder rijden en pittiger dan de VW, dit terwijl de Skoda zwaarder is en dezelfde motor heeft.

Combiron

Actief lid
Ja, dat vernam ik al eerder dat van die foto's. Kan echter alleen je schermafbeelding zien, je album is (voor mij) onvindbaar. Ben reuze benieuwd hoor, daar ik dezelfde kleur besteld heb. Zullen we deze discussie voortzetten op de daar toe bestemde pagina, we zijn een beetje off-topic bezig hier :eek:

Bovenaan Onderaan