Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

erik2907

Actief lid
Het meer verbruik heuvel op weegt niet op tegen de veiligheid voor achteropkomend verkeer! Immers cc houdt het gas ook weer in bij heuvel af waardoor je de balans weer terug brengt! Maar ja, we zijn Nederlanders en elke cent telt :)!
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

in voorkomend geval het rempedaal even aan waardoor het cc zich ook uitschakeld en het achterop komend verkeer ziet dat ik langzamer ga rijden!

Ahum,:crazy: ik zit gelukkig niet zoveel op de weg, maar volgens mij ontstaan files juist hier door, door mensen die op hun rempendaal gaan drukken. :winkie:
 

erik2907

Actief lid
:ot:



Ahum,:crazy: ik zit gelukkig niet zoveel op de weg, maar volgens mij ontstaan files juist hier door, door mensen die op hun rempendaal gaan drukken. :winkie:

Er is een verschil door op het rempedaal te drukken (vasthouden) of even aan te tippen (dat de remlichten 1 seconden flitsen als waarschuwing) zodat achter opkomend verkeer gewaarschuwd wordt (let op). Een kleine tip op het rempedaal schakelt de cc al uit.
 

GJS

Senior Member
Vind dat maar een rare gedacht, stel je voor dat iedereen dat ging doen ook degenen zonder cc, dan zou je continue oplichtende remlichten zien.
Als mensen niet zitten op te letten en niet zien dat je langzamer gaat rijden, dan helpt het aantikken van je rem echt niet want dat zien ze dan ook niet.
 

Ron467

Actief lid
Ik vindt het raar als iemand zomaar langzamer rijd dan de toegestane maximale snelheid :smiley29:
 

van_der_P

Senior Member
(dat de remlichten 1 seconden flitsen als waarschuwing) zodat achter opkomend verkeer gewaarschuwd wordt (let op). Een kleine tip op het rempedaal schakelt de cc al uit.

Wordt een mooie onrustige boel op de weg, als iedereen zo zijn cc uitschakelt.
En als ik nu geen cc heb en ik laat het gas los, ook maar even aantippen ?
Of ik nu gas geef, of de techniek in de auto daar zit toch geen verschil in ?
Je kunt ook de schakelaar van de cc naar recht bewegen, dan is die ook uit.
 

GJS

Senior Member
Ik vindt het raar als iemand zomaar langzamer rijd dan de toegestane maximale snelheid :smiley29:

Soms moet je wel anders wordt het zo'n puinhoop als je bovenop iemand anders knalt. :eek:oo:
Als het een beetje druk is ben je continue aan het vertragen en weer versnellen.
 

Ron467

Actief lid
Je kunt ook de schakelaar van de cc naar recht bewegen, dan is die ook uit.
Ja en z´n geheugen ook leeg, moet je ´m weer opnieuw instellen....:biggthumpdown:

Je kan ook met de knopjes min of plus de snelheid aanpassen, dan hoef je helemaal niet je voeten van het dashboard of onder de stoel vandaan te halen.:grin:
 

peperskoda

Forumguru
@Ron467: Waarom is het raar dat iemand zachter rijdt dan het maximum? Een maximum staat voor het uiterste dat nog toegestaan is en dan ga jij vertellen dat het raar is als je niet het uiterst toegestane rijdt. Rij jij dan ook altijd met het maximum toegestane alcoholpercentage in je bloed? Ik mag toch hopen dat dat niet zo is.......
Wanneer op de snelweg mensen tussen de 100 en de 120 km/h rijden vind ik dat prima, zolang ze de linkerbaan niet langer dan noodzakelijk bezet houden heb ik daar echt geen problemen mee, zelfs niet als ik voor ze moet afremmen. Ook inhalende vrachtwagens vind ik niet echt een probleem, haastige haantjes die het liefst je achterlichten door je voorruit drukken daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan.
 

GJS

Senior Member
Ja en z´n geheugen ook leeg, moet je ´m weer opnieuw instellen....:biggthumpdown:

Helemaal niet, je moet hem ook niet helemaal naar rechts duwen naar UIT, maar naar STANDBY, dan kan je daarna met de RES (resume) knop (is dezelfde als de + knop) je oude snelheid weer oppakken.
 

Ron467

Actief lid
Gosh, das balen.
Als je de motor uitschakelt moet je dat ook al.
Echt zoveel moeite ?

klopt, lastig joh:worshippy:

En peperskoda (naam met korreltje zout nemen?); zoveel mensen, zoveel meningen.

De maximale snelheden in NL vindt ik meestal te langzaam, daarom hou ik die dan ook graag tevens als minimale snelheid aan.
Als een ander dat niet doet, moet hij/zij weten, zolang het andere verkeer maar niet gehinderd wordt (dat is ook een verkeersregel!)
Ben geen bumperklever maar als iemand (vrachtwagens in de spits, of anderen < maximale snelheid op linker baan) het normale verkeer belemmeren, dan kan ik me ergeren ja. Sorry.

Alcohol op, dan rijd ik niet. Maar heeft niets met deze discussie te maken.:biggthumpdown:
 

peperskoda

Forumguru
Ha, ha:grin: mijn forumnaam heeft inderdaad niets te maken met een gepeperde Skoda(ik ken mezelf te goed om met een snelle auto te gaan rijden)

Je mag niemand hinderen, maar dat wil niet zeggen dat niemand "last" van je mag hebben. Wanneer ik met m'n kleine autootje(naast de Roomster bezit ik ook nog iets Japans met 3 potjes in het vooronder) in de spits 100 km/h rijd en ik ben een vrachtwagen aan het inhalen dan is dat pech voor m'n achterliggers want die moeten dan even wachten. Zou ik nu nadat ik de vrachtwagen heb ingehaald links blijven rijden zonder dat daar een aanleiding voor is dan is er sprake van hinderen en kan ik een prent verwachten, maak ik het helemaal bont en zouden er door mijn gedrag gevaarlijke situaties ontstaan dan komt art. 5 WVW (het zogenaamde Kapstokartikel) om de hoek en dan wordt het meteen heel erg duur(minimaal 250 euro's en niet gemulderd, dus langs de OvJ)
 

Hetzer

Forumguru
Bedankt! :xyxthumbs:

Geen dank , hierbij de foto's

11sf1hz.jpg
 

Bijlagen

  • DSC02739.jpg
    DSC02739.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 52

jos_br

Actief lid
Blijf het vreemd vinden dat een minstens 10 jaar oud autootje met notabene TWEE katalysatoren niet onder de 1:25 te krijgen is (ook met airco en stuurbekrachtiging) zonder het verdere verkeer op te houden..........

Jos.

Oja, tis de Lupo 3L.
 
Bovenaan Onderaan