Heb beide prijzen even berekend met de configurator (Belgische site)
Heb beide modellen met dezelfde opties uitgerust (met uitzondering van de opties typisch voor de uitvoering)
De gewone 1.2 TDI kost dan zonder kortingen: 17.880 euro
De 1.2 TDI GreenLine kost dan zonder kortingen: 19.365 euro
Dat is dus 1485 euro verschil, puur voor die start/stop en remrecuperatie
Als het verbruik dan gelijk ligt, dan duurt het dus echt wel lang eer die 1485 euro terug verdiend is.
In Nederland betaal je voor de GL geen wegenbelasting, die anders voor zo'n auto in Noord-Brabant €972,- per jaar is. Na 1,5 jaar ga ik (zoals het er vooralsnog uitziet) er in Nederland dus verdienen!!
Nu weet ik niet of je het volgende al had verrekend, maar verder moet je in Nederland er bij de normale TDI ook nog BPM bijtellen. Bij de GL is dit ook vrijgesteld. Misschien heeft de fabrikant nu wat meer winst? Een GL eigenaar is in Nederland goedkoper uit.