@maartenvansoest
Ik heb 8 luidsprekers in optie, ESP, ASR en de 15" velgen niet, start/stop en remrecuperatie ook niet, das is eigen aan de greenline versie. Maar ik mis dit niet. start/stop zou ik toch veruit niet gebruiken.
Als ik het pakket met ESP/ASR + de velgen erbij neem kom ik nog een pak goedkoper uit dan de Greenline + Op de gewone zit wel een 2de 12volt aansluiting in de koffer, wel de zijschotten en ook de mogelijkheid om het 2kleurige interieur te bestellen.
Ik heb onze wagen min alle kortingen en de 15% van de overheid in België nog 12 879 euro betaald voor de ambiente met als opties metaalkleur, dakdragers, climatronic, maxidot, 8 luidsprekers, klein leder pak + bediening aan stuur, swing radio, elektrische spiegels + verwarmd, pdc, opbergmodule + opbergruimte onder de zetels, sunset, middenarmsteun
Ik verbruik nu ook 5 liter, en dat is zonder echt ecologisch te rijden, dus waarom zou ik meer betalen voor de greenline als het verbruik gelijk ligt. We zitten nog maar aan 700 km, dus dat verbruik zakt zeker nog...
Ohja, in België krijgen we er ook nog een cursus ecologisch rijden bij, al zijn we niet verplicht deze te gaan volgen.
UPDATE:
Heb beide prijzen even berekend met de configurator (Belgische site)
Heb beide modellen met dezelfde opties uitgerust (met uitzondering van de opties typisch voor de uitvoering)
De gewone 1.2 TDI kost dan zonder kortingen: 17.880 euro
De 1.2 TDI GreenLine kost dan zonder kortingen: 19.365 euro
Dat is dus 1485 euro verschil, puur voor die start/stop en remrecuperatie
Als het verbruik dan gelijk ligt, dan duurt het dus echt wel lang eer die 1485 euro terug verdiend is.