Wat dat verbruik betreft.
Tuurlijk is het gepubliceerde verbruik een laboratorium waarde. Onder optimale omstandigheden.
Uit ervaringen met mijn O2 TDI kan ik wel melden dat het zoveel afhankelijk is van je eigen gedrag... De eerste drie jaar lette ik er niet zoveel op en reed ik idd onzuiniger dan de folderwaardes. Maar de laatste twee jaar ben ik er echt op gaan letten. En wat bleek; ik reed zuiniger (!) dan de waardes in de folder. Het kan dus wel.
Een perfecte beheersing van je rechtervoet, je absoluut niet laten opnaaien in het verkeer en het uitgekiend plannen van je tripjes (dus nooit gehaast moeten zijn, dat levert BTW toch geen tijdswinst op, alleen maar stress). Dan de voldoening dat je EN je portemonnee spaart, je gemoedsrust en nog een beetje aan het milieu denkt is de moeite waard.
Maar idd, de meeste leaserijders worden op vrijwel geen enkele wijze getriggered om beschaafd te rijden. En als je in het dagelijkse verkeer kijkt en ziet hoe mensen rijden, dan is brandstof nog steeds veels te goedkoop... :disc: