Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

erik2907

Actief lid
Voor één klant wel ja, maar als iedereen volgens diezelfde 'coulance' regeling brandstofcompensatie gaat claimen, wordt het een iets ander verhaal...:smirk:
Je moest zeker een geheimhoudingsverklaring tekenen? :680:

@captainhook
Ik heb niets hoeven te ondertekenen maar vraag het eens aan Robbiebee!

En wat betreft het aantal gevallen: tja, iedereen dient zelf een procedure op te starten omdat bij een coulance regeling er geen formele afgehandelde zaak is! Immers, beide partijen zijn zelf tot een overeenkomst gekomen door middel van een coulance regeling!

En hoeveel Nederlanders starten een zaak tegen de grote importeurs?
 

Newbee

Actief lid
Vandaag weer getankt 39,34ltr op 814km = 1:20,7 . BC geeft een keurige 4,9ltr/100km gemeten over ca. 3200km. Lijkt me dat de BC aardig nauwkeurig werkt.
 

Marvin

Nieuw lid
@Belskofab: uhu, 'k had je foto's al gezien, knappe wagen :-) leuke opties ook. Ik hoop dat het verbruik toch zou zakken tot 4,5 gemiddeld. Ik probeer wel wat eco te rijden door af en toe 90 te rijden op de snelweg ipv 120 maar verder wacht ik tot hij volledig ingereden is. Ik hoop dat het verbruik aan 120 km/h wel nog wat zakt, dan zou het helemaal goed zijn :-)
 

robbiebee

Actief lid
Alle yaris verso rijders hebben dit gekregen die recht hierop hadden. En dat voor 3 jaar. dus best een aardige cent alles bij elkaar.

Voor één klant wel ja, maar als iedereen volgens diezelfde 'coulance' regeling brandstofcompensatie gaat claimen, wordt het een iets ander verhaal...:smirk:
Je moest zeker een geheimhoudingsverklaring tekenen? :680:
 

wanderer

Senior Member
zo, terug uit Portugal en sinds 18 juni 9000km gereden.
de rit naar Portugal gaf een verbruik van gem. 4,8 l per 100 km.
de rit terug gaf een verbruik van 5,0 l per 100 km.
in Portugal zelf met veel heuvels, continue airco aan (temperaturen > 40°C) een verbruik van 5,6 l per 100 km.
en nu in ons schone Zeeuws-Vlaamse vlakke landje geeft een verbruik van 4,6 l per 100 km.
moet er bij zeggen dat ik een mini-dot systeem heb en die reset zichzelf elke 1999 km, zo kun je voor de gek gehouden worden, want heeft tie zichzelf gereset en je begint net aan een stuk 80 km weg dan heb je een laag gemiddeld verbruik....
 

Captain Hook

Forumguru
Reed vanochtend naast een Fabia GL de stad uit.
Nou, die deed uiterst z'n best zoveel mogelijk brandstof te verbruiken. :biggthumpdown:
Het was een donkergroene Fabia GL combi.

Die chauffeur had nog nooit van anticiperen gehoord. :icon_smile_dead:
En het is allemaal zo zinloos, een paar rotondes verderop sta je er weer naast, te wachten voor het verkeerslicht. :koffie:
 

FredV

Banned
en is er via een juridische uitspraak een "coulance" regeling afgesproken met de importeur en kreeg ik per kilometer een vergoeding weet niet meer precies hoeveel maar

Kun je mij die juridische uitrspraak doen toekomen?
Dit is dan hele essentiële jurisprudentie!!!

Ik neem aan dat je die nog hebt gezien het belang van die uitspraak?
 

FabiaGL

Actief lid
Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan! het opgegeven verbruik is een testverbruik, er staat nergens dat het een praktijkverbruik betreft!
 

Gerke

Forumguru
Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan! het opgegeven verbruik is een testverbruik, er staat nergens dat het een praktijkverbruik betreft!

Sterker nog, het is wel degelijk een juridisch strijdpunt, de zelfde gegevens zijn vastgelegd bij de RDW en gekoppeld met je kenteken. Dat was bij de Toyota Yaris indertijd de reden voor de toekenning van de schikking. Het ging niet alleen om de Yaris Verso, het ging om de gehele Yaris lijn waarop deze regeling van toepassing was.

Er is geen jurisprudentie van omdat dit indertijd is aangekaart door Tros Radar. Uiteindelijk is de importeur van Toyota overstag gegaan zonder tussenkomst van de rechter.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=8212&start=15&sid=0c012b9817c4dc828bc9676f91c8cf42
 
Meschien ben ik wel gek hoor maar wat een gedoe om het verbruik zeg.
Iedereen die echt dacht dat de gl 1 op 29 ging rijden is wel heel naïef.
Ik hield rekening met 1 op 23 en dat blijkt reëel.
Ik vind het nogal vermoeiend deze discussie.
Waarom niet lekker genieten van de nieuwe auto in plaats van al die negatieve energie.

Leve de greenline die stout is en niet op 1 druppel Nederland doorkruist maar op 2.
 

FredV

Banned
Iedereen die echt dacht dat de gl 1 op 29 ging rijden is wel heel naïef.
Ik hield rekening met 1 op 23 en dat blijkt reëel.
Ik vind het nogal vermoeiend deze discussie.
Ik zal de laatste zijn die zal klagen over het verbruik als dat anders is dan in de folders staat vermeld.
Vooral omdat ik me heel goed realiseer hoe die cijfers tot stand zijn gekomen en welke factoren in de praktijk het verbruik beïnvloeden.

Maar als er jurisprudentie is over een vergelijkende zaak, ben ik daar wel super nieuwsgierig naar.

En vooralsnog is het voor mij nog afwachten wat de toekomst mij brengt. Morgen bellen voor de afspraak wanneer de auto wordt afgeleverd, hij schijnt binnen te zijn:):)
 
Beste Skoda Fabia Combi Greenline rijders. Graag ben ik benieuwd wat voor soort diesel jullie tanken. Shell V-Power / BP Ultimate / of normaal diesel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
 

AKP

Lid
Zojuist de 2 recentste tankbeurten ingevoerd in spritmonitor, de dalende tendens in het verbruik zet zich voort! De laatste 1008 km (>50% snelweg) met een gemiddeld verbruik van 4,23 gereden. Vanaf zaterdag kan ik het verbruik gaan vergelijken met mijn Polo BM! Kreeg namelijk dinsdag bericht dat de auto na bijna 23 weken wachten dan toch eindelijk binnen is! Hoera! Kan ik nu ook alle dagen zuinig gaan rijden en hoef ik niet meer de Skoda van m'n vriend te 'stelen'.

@SFC: Wij tanken zo goedkoop mogelijke diesel (AVIA, Tinq, Tango, dat soort tankstations)
 

stradje

Actief lid
Het heeft ook zijn schaduwzijde al dat zuinige gedoe met de GL: ik ben mijn motorscooter aan het verwaarlozen! Toen ik nog privé in mijn oude Renault Trafic (1:11) reed sprong ik regelmatig op mijn "zuinige" scooter (1:24). Sinds ik de Fabia heb rijd ik zuiniger met de Fabia dan met mijn Suzuki Burgman. Als je daar dan nog bijtelt dat ik in de GL op diesel rijd en dat ik die door de 14% bijtelling ook nog eens op de zaak heb kunnen zetten, waardoor de brandstofkosten in de zaak vallen, zou ik met verstand steeds moeten kiezen voor de GL i.p.v. die leuke scooter.

Maar... gelukkig beginnen er weer flinke files te komen, dus da's dan weer een goed argument om zo af en toe een frisse kop te blijven halen op de scoot.
 

Viper

Lid
Beste Skoda Fabia Combi Greenline rijders. Graag ben ik benieuwd wat voor soort diesel jullie tanken. Shell V-Power / BP Ultimate / of normaal diesel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Goede vraag, ik wil zelf ook weten of er verschil is in verbruik tussen de "normale diesel" en de "premium" diesel...????:ahum:

Weet verder iemand of de Greenline standaard is afgeleverd met N2 in de banden, of moet ik dat alsnog laten doen bij de lokale bandenboer...?:ahum:
 
Bovenaan Onderaan