Nou, er zijn vele factoren die t verbruik beïnvloeden.Dat weet ik ook
Echter zijn we (nouja ik iig..) nu aan het zoeken naar een mogelijke verklaring voor zijn groter dan gemiddeld verbruik. Niet over de zin en onzin van inrijden op zich.
Dit kan namelijk toch echt de oorzaak zijn, de enige andere verklaring zou zijn andere motorsoftware.. zou natuurlijk kunnen maar ik acht het niet erg plausibel.
Je voet, de buitentemperatuur, bandenspanning, windkracht, belading enz enz enz.
En ook hoe en wat men meet:
de bc via de actuele stand, of het gemiddelde over een traject (bc1) of het langdurige gemiddelde (bc2) of na iedere tankbeurt.
Als dat niet éénduidig is, dan krijg je hier grote verschillen genoemd.
En ja, de 3,0/100 km in de brochure en reclames is een laboratoriumresultaat.
Een praktijkverbruik van 4l/100 km tot 4,8l/100 km (met of zonder airco aan en met bovenstaande invloeden) is een veel realistischere.