LenK
Forumguru
Waar ik het pertinent mee oneens ben in het verhaal van LenK is zijn stelling over autojournalisten:
LenK schreef: Als aspirant koper zou ik in dit geval toch maar echt de waarheid van die journalisten afgaan.
Op basis van 1 of 2 testen zou ik dat ook nooit zo stellen, maar omdat er zoveel testen zijn met dezelfde opmerkingen, kan ik niet anders dan het als waarheid/aandachtspunt opvatten. Hoef je op grond van je eigen eisen en wensen nog steeds geen last te hebben van betreffende kritiekpunten, maar aspirant koper is gewaarschuwd er op te letten bij een proefrit om zo teleurstellingen/spijt te voorkomen.
Zo was er een andere niet nader te noemen auto die in alle testen de kritiek kreeg van dode besturing rond het middenpunt en overreactie bij iets grotere verdraaiing van het stuur. Gevolg was onrustig weggedrag omdat je bleef sturen.
Werd ook ontkend door nieuwe kopers, maar na een tijdje kwam aarzelend het toch op gang dat berijders het toegaven dat het wel klopte.
Dus een testverslag op zich zegt niet alles maar een terugkerend kenmerk in alle tests lijkt me verstandig daar toch waarde aan toe te kennen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.