Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Captain Hook

Forumguru
:471:Idee:
Velen hebben het al gedaan, maar als dit topic z'n naam eer aan wil doen, zou eigenlijk iedere Fabia GL poster, minimaal een spritmonitor link moeten opnemen. Dat geeft een mooie indicatie van het verbruik.

Dan zou ook eenieder, na enige tijd, kunnen toelichten waarom zijn/haar verbruik juist veel hoger/lager ligt dan verwacht werd.
 

FredV

Banned
:471:Idee:
Velen hebben het al gedaan, maar als dit topic z'n naam eer aan wil doen, zou eigenlijk iedere Fabia GL poster, minimaal een spritmonitor link moeten opnemen. Dat geeft een mooie indicatie van het verbruik.

Dan zou ook eenieder, na enige tijd, kunnen toelichten waarom zijn/haar verbruik juist veel hoger/lager ligt dan verwacht werd.
Ga ik zeker doen, als ik mn eerste tank gevuld heb:) maar 'k moet nu nog 600 km rijden voor t zo ver is:)
 

LenK

Forumguru
Omdat je niet weet hoe vol de dealer de tank heeft gedaan zou je zo snel mogelijk de tank echt vol moeten doen.
 

Max5

Senior Member
Je kunt je afvragen waarop die kritiek van Max en LenK zijn gebaseerd. Niet uit eigen ervaring. En kritiek leveren is zoooo gemakkelijk.
Dit schrijven als je een GL zelf al één hele dag voor de deur hebt staan... hihi.

Raadseltje:
Het hangt voor je hoofd en toch sla je het steeds mis, rara wat is dat?

Een toelichting zal nodig zijn...
LenK noemde dit forum eerder al benauwd, en ik noemde het de Greenline kerk.
Het soort stemmingmakerij als van Fred is nou precies wat ik hiermee bedoel.
Ik héb bovendien niet veel kritiek op de GL, ik bén voornamelijk kritisch.
Dat subtiele verschil (ahum) is helaas niet uit te leggen aan dictators en aan onvoorwaardelijk gelovigen.
Tenslotte heb ik weldegelijk in de nieuwe Fabia gereden, en komende week wordt mijn GL afgeleverd :uitlachen:...
Kortom, hoe vaak kun je de plank misslaan in 1 regel?
Snel geteld kom ik tot 3 keer! :super:

Dit forum valt misschien ook wel mee, het is vnml. één figuur die m'n hoorntjes doet oplichten. Deze post zal ook niks veranderen, daar is de plank voor die kop veel te dik voor.
Nog een waarschuwing voor diegenen die ook een kritische noot overwegen, weet dan dat Fred niet alleen dit forum vol ramt, maar parallel daaraan zal ook je Inbox met pb's volhijgen.
Vermoeiend, en natuurlijk een effectieve manier om de discussie voor het publiek weg te halen en achteraf uit te vechten. Daar kunnen overigen onprettige pb's bijzitten (terwijl 'ie toch zo lief lijkt...).

Tabé, misschien kom ik nog 's terug!
 

erik2907

Actief lid
Hmmm, gaat dit forum nu over de Greenline of worden hier persoonlijke vetes uitgevochten?

Laten we iedereen vrij in zijn mening over de Greenline? Voor mij geldt in ieder geval dat ik mij probeer te verplaatsen van A naar B op de meest goedkope manier en dat doet onder andere deze Greenline. Hij (of zij) bespaart mij € 3.000,= per jaar ten opzichte van mijn huidige auto! M.a.w., na 6 jaar heb ik de aanschaf prijs terug verdiend ook al wijzigen de belastingmaatregelen. Immers mijn huidige auto met een uitstoot van 182 gram CO2 zal dan nog wel duurder worden in de MRB!
 

Combiron

Actief lid
Een toelichting zal nodig zijn...
LenK noemde dit forum eerder al benauwd, en ik noemde het de Greenline kerk.
Het soort stemmingmakerij als van Fred is nou precies wat ik hiermee bedoel.
Ik héb bovendien niet veel kritiek op de GL, ik bén voornamelijk kritisch.
Dat subtiele verschil (ahum) is helaas niet uit te leggen aan dictators en aan onvoorwaardelijk gelovigen.
Tenslotte heb ik weldegelijk in de nieuwe Fabia gereden, en komende week wordt mijn GL afgeleverd :uitlachen:...
Kortom, hoe vaak kun je de plank misslaan in 1 regel?
Snel geteld kom ik tot 3 keer! :super:

Dit forum valt misschien ook wel mee, het is vnml. één figuur die m'n hoorntjes doet oplichten. Deze post zal ook niks veranderen, daar is de plank voor die kop veel te dik voor.
Nog een waarschuwing voor diegenen die ook een kritische noot overwegen, weet dan dat Fred niet alleen dit forum vol ramt, maar parallel daaraan zal ook je Inbox met pb's volhijgen.
Vermoeiend, en natuurlijk een effectieve manier om de discussie voor het publiek weg te halen en achteraf uit te vechten. Daar kunnen overigen onprettige pb's bijzitten (terwijl 'ie toch zo lief lijkt...).

Tabé, misschien kom ik nog 's terug!

Ik heb hier altijd met plezier de berichten gelezen, en af en toe hieraan deelgenomen. Maar wat ik nu tegenkom vind ik ronduit stuitend....
Volwassen (?) mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen, en waarom? Omdat iemand een andere kijk heeft op bepaalde zaken? Schei toch uit. Hou op met die onzin en laat het forum weer zijn waar het voor bedoeld is: gezellig samen praten over onze gezamelijke auto.
 

FredV

Banned
Nog een waarschuwing voor diegenen die ook een kritische noot overwegen, weet dan dat Fred niet alleen dit forum vol ramt, maar parallel daaraan zal ook je Inbox met pb's volhijgen.
Vermoeiend, en natuurlijk een effectieve manier om de discussie voor het publiek weg te halen en achteraf uit te vechten. Daar kunnen overigen onprettige pb's bijzitten (terwijl 'ie toch zo lief lijkt...).

Tabé, misschien kom ik nog 's terug!
Voor de moderator of de systeembeheerder:
De mails die ik heb ontvangen (echt schrijnend) en welgeteld 2 naar Max, 1 hele positieve en 1 met verzoek niet zo idioot te reageren, zijn in mijn bezit en kan ik desgevraagd beschikbeaar stellen.
En voor de rest, ach.... het is duidelijk.

Blijkbaar is reageren uit ervaring niet naar de zin van degenen die geen kritiek kunnen verdragen. En daarmee is deze discussie gesloten.
 

FredV

Banned
FredV, bedankt voor het plaatsen van de foto! :worshippy:
Graag gedaan. hij rijdt echt super (voor dit type auto).
Ik heb indertijd een proefrit gemaakt en was toen al overtuigd.
Maar de reacties hier op t forum maakten me toch wat huiverig.
Maar het tegendeel is waar, de acceleratie is prima, het verbruik tot nu toe boven verwachting.
Maar, je moet weten hoe je ermee omgaat. Onder 1400 toeren weinig trekkracht, maar dat is kwestie van terugschakelen.
Boven 100 in 4 accelereren en boven 110 in 5, geen enkel probleem.
Zelfs sneller dan de Renault Scenic die ik hiervoor had. En het verbruik boven 120 km/h is voor mij ook nog steeds goed te noemen, bij 140 km/h was het verbruik 5,6 l/100 (geen wind mee, geen heuvel af, geen treintje rijden, maar vlakke weg, en weinig verkeer).
Tuurlijk zijn er wat kritische noten, geen enkele auto is ideaal.
Luiter naar je motor en je weet wanneer je moet schakelen.
 

Viper

Lid
Klinkt allemaal zeer goed, ik kan niet wachten... GL is vorige week geproduceerd, dus ik denk zelf nog 14 dagen zoiets... Ik ga deze week eens bij de dealer langs...
 
@ FredV:

Ondanks dat bepaalde ervaringen erg persoonlijk zijn is het fijn om te horen dat alles boven verwachting is. Tijdens de proefrit waren wij ook tevreden, maar aan de hand van bepaalde reacties ga je toch soms twijfelen.

Zonder veel moeite te doen zijn er betere merken/modellen op te noemen, zo kan de acceleratie ook altijd meer, maar het moet wel in verhouding bekeken worden en ergens moet je een keus maken. Verder heeft het denk ik ook te maken met wat je gewend bent.... Momenteel rijden wij een Corsa 1.3 (nieuw model), veel verschil zit er dus niet in, maar denk dat de Greenline mogelijk sneller is.

Misschien een beetje off topic, maar mag ik vragen welke kritische noten je ontdekt hebt?

Zelf vinden wij bv de handgrepen (deur binnenkant) wat goedkoop overkomen. Het echte testen zal voor ons nog een goed maandje duren.
 

NielsW

Lid
De handgrepen is een veel gehoorde klacht en ook ik vindt die enorm cheap. Ik snap gewoon niet hoe je zoiets slap en goedkoop in een auto van meer dan 15.000 euro durft te verkopen!

Verder de commentaren die Fred krijgt vindt ik nogal ongegrond. Fred is enthousiast over zijn auto zoals de meeste hier. Dat er een paar mensen tussenzitten die van mening zijn dat je ieder kritiek op je nieuwe auto maar moet slikken (wat overigens ook maar meningen zijn) klopt dus totaal niet. Als ik vind dat de auto langzaam opttrekt omdat ik een Audi A6 2.0 gewend ben hoeft niet te zeggen dat mijn buurman dit ook vindt. Hij is immers een 1.3. punto gewend.

Laten we in ieder geval het fatsoen houden om het niet op de man af te spelen en nog belangrijker....

Terug on topic gaan en hier over het verbruik te praten!!!
 

FredV

Banned
@ FredV:
Ondanks dat bepaalde ervaringen erg persoonlijk zijn is het fijn om te horen dat alles boven verwachting is. Tijdens de proefrit waren wij ook tevreden, maar aan de hand van bepaalde reacties ga je toch soms twijfelen.
Misschien een beetje off topic, maar mag ik vragen welke kritische noten je ontdekt hebt?
Natuurlijk zijn het persoonlijke ervaringen en daardoor wellicht gekleurd. Maar zoals je zegt, je moet het in perspectief bekijken.

De kritische noten:
- De armsteun die boven de handrem zit, waardoor dat echt wennen is om die te bedienen.
- Het ontbreken van bijv de spiegeltjes in de zonnekleppen, waarom zijn die weggelaten?
- De plaats van de 12v aansteker zit onlogisch, voor je tomtom aansluiten heb je een lange draad nodig die dan in de weg zit, (heb 12v splitter besteld die in de bekerhouder past).
- De geringe afmetingen van het dasbordkastje (vandaar vroeger de benaming handschoenenkastje) en overige opbergvakken.
- de bijrijdersstoel die niet in hoogte verstelbaar is (wel door dealer in hoogte laten plaatsen)
- en de overige punten, dan ga je t hebben over de uitrustingspunten die andere uitvoeringen wel hebben.
En, alle waar is naar z'n geld.
Dus waar hebben we t over.
 

peperskoda

Forumguru
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de GL. Gemiddeld verbruik staat nu op 4,4 l/100km. En ja kleine ergernissen zijn er ook, zo kwam ik er vanmorgen achter dat het vuil dat door de wervelingen achter de auto aangezogen wordt neerslaat in de naar beneden staande rand onder de achterklep. Ik ga daar dus maar snel een beschermrand overheen zetten anders heb ik daar straks allemaal krassen zitten. Aan de armsteun was ik al gewend want die had ik mijn Roomster ook en daar zat op exact dezelfde manier in de weg. Wat mij vanmorgen opviel toen ik nog in het donker achter een andere auto stond te wachten is dat het dimlicht varieert met het motortoerental. Zijn er anderen die dit fenomeen ook hebben waar genomen?
 

GO66

Lid
@ FredV.
Over de TomTom kabel. Ik heb achter het dashboard een kabeltje laten leggen (gewoon het sigaretten aansteker kabeltje van de TomTom). Dit kabeltje zit aangesloten op stroom en komt links van het dashboard boven in de kier tussen het dashboard en de A-stijl. De zuignap zit naast de parkeerkaart clip en alles is zo mooi weggewerkt.
Zo heb ik teven de sigaretten aansteker vrij voor de telefoon oplader en de aansluiting voor de DVD speler voor de kinderen!
 
Bovenaan Onderaan