Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

FredV

Banned
@GO66,
Lijkt me een hele slimme oplossing.
Paar vraagjes.
Dat heeft je dealer gedaan? Aangesloten op het zekeringenkastje, spanningsvrij als het contact uit staat?
En de aansluting op je tomtom, ligt die dan los op t dashbord als de tomtom niet is aangesloten?

@ FredV:

Persoonlijk is het zeker, maar in de genoemde punten komen aardig overeen met die van ons (gebaseerd op de testrit). De pluspunten daarentegen wogen voor ons een stuk zwaarder, nog vier weekjes :24:

@ peperskoda:

De rand die je bedoeld, is dat degene van de achterbumper of echt van de klep zelf? Meer mensen die dit zo ervaren?

Het verbuik van 4,4/100km gemiddeld, ben je een gemiddelde rijder of heb je soms ook last van een "slaapvoet"? Het verbruik van FredV bij 140 km/uur valt mij op zich ook niet tegen.

CaseyBasey

Actief lid
... Aangesloten op het zekeringenkastje, spanningsvrij als het contact uit staat?...
Ik vermoed dat er altijd spanning op staat. Bij de Yeti is het in ieder geval zo dat er altijd spanning op de stopcontacten voor sigarettenaansteker e.d. staat. Wanneer er voeding voor de TomTom o.i.d. uit het zekeringenkastje wordt afgetapt, is de kans groot dat gebruik wordt gemaakt van de voeding voor die stopcontacten. Bij de Yeti zekering 26 en 30, met 10 Amp zekeringen.

Ik heb spulletjes besteld om een dergelijke aansluiting zelf te maken, maar toch aarzel ik nog. En dat is precies vanwege de permanente spanning.

GJS

Senior Member
Wat ik nog een minpuntje vind is het bandenlawaai op bepaalde soorten asfalt, want soms hoor je het bijna niet en op andere stukken weer overduidelijk.
En als het geregend heeft moet je niet je raam opendoen en dan een bocht naar de andere kant maken, het water op je dak loopt dan naar binnen, had ik met andere auto's toch geen last van.

En weer ontopic: Gisteren bijna 300km gereden, heen was het ritverbruik 3.8 l /100km en terug 3.9 l/100km, stand 2 op de BC over deze tank is nu 4.2 l /100km.
Is wel bijna allemaal snelweg en tussen de 100 en 110 km/u.

Reed je vroeger ook 100 a 110km/h of doe je dat nu omdat je zo zuinig mogelijk wilt rijden met de GL? Ik vind het gemiddelde verbruikscijfer dan eigenlijk niet representatief (niet dat je dat niet mag doen hoor ;)).

GJS

Senior Member
Tijdens die ritten die ik op zondag doe wel, vroeger reed ik soms zelfs 90 à 100 km/u, ook omdat je dan bijna 1000km op 1 tank van 62 liter kon rijden.
En zoveel tijd kost dat niet eens en het rijdt heel relaxed, muziek aan, CC op 105km/u, sigaartje erbij en raampje op een kiertje en je bent zo 140km verder.

GO66

Lid
@FredV.
Dealer heeft het gedaan bij aflevering. Er staat altijd spanning op en inderdaad hangt het kabeltje los als ik TomTOm niet gebruik. Hij hangt dan over het houdertje heen en het valt niet eens op.

peperskoda

Forumguru
Ik ben een gemiddelde rijder, ben nu nog aan het inrijden. Ik hoop dat ik na een paar duizend km's uit komt rond de 4l/100km.
Ik bedoel de rand in de achterbumper, net voor de achterklep.

@ PC-Freak:

Ik vrees dat ik bij de tweede groep ga behoren.... Ik weet het, een groot deel heb jezelf in de hand, daarom ben ik blij dat mijn vriendin er ook veel in zal rijden, komt het gemiddelde ten goede... :winkie:

:ot: Zijn er foto's beschikbaar van een normale beschermstrip? We hebben wel luxe dorpellijsten erbij besteld, maar omdat een beschermstrip op de achterbumper altijd zichtbaar is leek ons dit minder mooi.

GO66

Lid
@ Vincent84.
Het was volgens mij € 50,= voor een uurtje werk. Vond ik niet zo'n probleem in het hele aflever plaatje.

corsaar

Senior Member
@Max 0

FredV maakt het forum wel levendig lokt discussie uit en is meestal
positief. Jammer en betreurenswaardig die reaktie van jou.
Je slotzin vond het belangrijkste. Niet doen.

Mijn dealer in Hapert werkte de Tom Tom kabel op dezelfde manier weg, kosten hoort bij de afleverbeurt volgens hem, heel netjes. :aangenaam:

Max5

Senior Member
Hartverwarmend die reacties, zal ik dan toch maar blijven?
Hebben ze bij Pon ook wat te lachen :grin:

Heren, rij rustig en geniet van elkaar! :529:

erik2907

Actief lid
@Max5

Toch wel een vermelding waardig in het Guinuss Book of Records dat een aantal mensen op dit forum het na 18 berichten nu al genoeg hebben van je! Lijkt mij toch niet zo prettig hoor!

Bovenaan Onderaan