Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

peperskoda

Forumguru
Ik heb nu de eerste lange ritten gemaakt met de GL. Het gemiddelde verbruik volgens de BC stand 2 is 4,5l/100km en dat vind ik al heel acceptabel in de inloopperiode. Op de lange ritten van gisteren waarbij de rit naar het oosten bestond uit 10% bebouwde kom en 90% snelweg stond het gemiddelde verbruik op 3,8l/100km(ruim 1 op 26 dus) de rit terug vanuit het oosten heb ik een route gekozen die slechts 29 kilometer snelweg bevatte. Op de rit binnendoor heb ik verschillende malen wat tragere medeweggebruikers ingehaald waarbij ik redelijk wat vermogen heb gevraagd toch stond het verbruik nog steeds op 3,9l/100km. Zoals de zaken nu staan denk ik dat het door mij na gestreefde verbruik van 4,0l/100km bij normaal gebruik haalbaar moet zijn en dan ben ik een zeer tevreden gebruiker.
@Rocket: Wat is jouw definitie van rijden als een ouwe l*l?

FredV

Banned
Zou iemand eens een foto willen posten als hij/zij net de tank vol heeft gegooid met diesel, om te kijken hoeveel BC aangeeft met actieradius, zou leuk zijn om daar meer dan 1000km op te zien staan...
Het is weliswaar geen 1000 km wat erop staat, maar je ziet aan de actieradius, het aantal gereden kilometers en de tankinhoud, (minder dan 1/8 liter eruit) dat deze ruim over de 1000 km heen gaat.
Ook een foto gemaakt van het gemiddelde ritverbruik.

Bijlagen

• Afb018.jpg
    Afb018.jpg
    8,3 KB · Weergaven: 131
  • Afb019.jpg
    Afb019.jpg
    10 KB · Weergaven: 253
Heb jij op je FCGL op de snelheidsmeter en toerenteller nog kleine klokjes onderin voor brandstofverbruik en koelwatertemperatuur? Ik dacht dat de GL dit niet heeft. Zit immers in de BC.

Als je kiest voor het maxidot scherm heb je een aparte koelwatertemp meter en brandstof meter. Het minidot scherm heeft dit niet.

GO66

Lid
@ FredV, 100 km/h in 4, in 5 loopt het echt vele malen zuiniger!! Of was je te druk met fotograferen om te schakelen?

LenK

Forumguru
attachment.php

Ja 80kmh en 3000rpm bij een diesel. In welke versnelling rij je? 2e?

Max5

Senior Member
Je kunt je afvragen waarop die kritiek van Max en LenK zijn gebaseerd. Niet uit eigen ervaring. En kritiek leveren is zoooo gemakkelijk.

Dit schrijven als je een GL zelf al één hele dag voor de deur hebt staan... hihi.

Raadseltje:
Het hangt voor je hoofd en toch sla je het steeds mis, rara wat is dat?

Combiron

Actief lid
Euh Lenk, als ik kijk naar jouw verbruik (76,2 Liter per 100 km) dan vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt, of rij jij standaard in de 1e versnelling?

FredV

Banned
@ FredV, 100 km/h in 4, in 5 loopt het echt vele malen zuiniger!! Of was je te druk met fotograferen om te schakelen?
Weet ik:) ik was aan t accelereren en tegelijk fotograferen. Je ziet ook dat ie aangeeft om naar 5 te schakelen.
Maar t geeft ook aan hoe zuinig er werd gereden, ondankt die 4e versnelling.

FredV

Banned
Dit schrijven als je een GL zelf al één hele dag voor de deur hebt staan... hihi.

Raadseltje:
Het hangt voor je hoofd en toch sla je het steeds mis, rara wat is dat?
Ook nu sla je de plank mis Max, hij staat niet voor de deur, ik rijd ermee en t antwoord op je raadsel is dat bord voor je h....
Ik maak ook zichtbaar dat de klachten van anderen over een hoog verbruikm vanaf het begin niet altijd en overal zo is.
Maar ja, ach, je weet het, lezen....

van_der_P

Senior Member
ik heb mn greenline nu 1,5 dag, het verbruik bij mij ligt tegen1 :24, zonder dat ik als een ouwe l*l rijd.

Deze reactie is gepost op 23/9/2010 toen was het bij ons ongeveer 22 graden. Mijn GL reed bij het verlaten van de snelweg die dag 1 op 29.5 of 3.38 L op de 100. Het gaat steeds beter met het verbruik. inmiddels heeft mijn GL 3000 km op de teller.

Bovenaan Onderaan