Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

FredV

Banned
Ik heb hem maar weer omgezet naar km/l is toch wat handiger.
Omreken naar guldens mag niet meer. want zo'n spotgoedkope
Fabia kost dan opeens 40.000 gulden.
niet overdrijven:) je wilt bewust de Yeti niet noemen? grin.
Toen ik de display omgezet had op km/l dacht ik , wat raar, hij zou minder moeten verbruiken en kijk, t verbruik loopt op:)
't Is ff wennen, maar wie weet.
En zoals eerder al werd opgemerkt, de spritmonitor houdt het ook bij, dus zou ik t wel kunnen veranderen.
Moet dus wennen aan die grote getallen) maar hoe groter, hoe beter dus.

stradje

Actief lid
Ik heb de display een tijdje omgezet, maar hou t toch maar op l/100 km. Mede om de vergelijking met andere verbruiken makkelijker te vergelijken.
Je weet toch dat je spritmonitor ook km/l kunt laten weergeven voor de vergelijking, he?!

tinn

Lid
Misschien is het al eens voorbij geweest maar het is wel aardig om de verschillen per VAG-auto op spirit monitor te bekijken:

FABIA 1.2 GREENLINE (22 deelnemers) min. 4.03, max. 5,02, gem. 4.59 l/100

POLO 1.2 BLUEMOTION (14 deelnemers) min. 3.79, max. 5.89, gem. 4.51 l/100

SEAT 1.2 ECOMOTIVE (7 deelnemers) min. 4.62, max 5,92 en gem. 5.18 l/100

Trek je eigen conclusies.

NB: Spiritmonitor stand per 10-10-10 10 uur.

erik2907

Actief lid
Het is niet te vergelijken omdat de Polo in hoogte lager is dan de Greenline (CW is 28 om 30). Daarnaast speelt natuurlijk ook het gewicht mee, hoe zwaar is de bestuurder, welke zaken heb ik extra / in mijn auto toegevoegd, hoe is mijn rijsti op welk moment? En nog een tip om gewicht te besparen: de auto altijd maximaal half vol tanken :)

van_der_P

Senior Member
Vandaag de bandjes gewisselt zat in de Dunlops toch maar 2 bar ipv 2,6 bar. De winterbanden heb ik 2.8 bar gepompt ben eens benieuwt of het verbruik beter wordt.

namleop

Actief lid
Vandaag mijn eerste tankbeurt: 801 km gereden met 36.1 liter, da's 1:22,2. Valt me nog iets tegen, maar er zat erg veel snelweg bij, en hij is natuurlijk nog niet helemaal ingereden (na aflevering heb ik meteen de tank zo vol als anders gedaan). De boordcomputer gaf 1:21,3 aan, 4% afwijking dus.
Gisteren heb ik wel de banden opgepompt naar 2,7 voor en 3,0 achter, kijken of dat het verbruik gaat helpen. Overigens heb ik de airco nog niet aangehad en heb ik geen dakrails. Dat moet zuiniger kunnen toch?

LenK

Forumguru
Bij een zuinigheidsrit worden ook alle naden afgeplakt.
En je kunt ook nog alle niet gebruikte stoelen eruit halen:koffie:

namleop

Actief lid
Lenk, doe jij aan zuinigheidsritten? Het verbruik van de Fabia Sport lijkt daar niet op. Of spaar je (graag) airmiles? :)

Bovenaan Onderaan