Mooi he? En kijk eens naar je actieradius, ook om bij te glimlachenodo meter staat precies op 301km, en de tankmeter is nog 3/4 vol...
Als hij met je huidige verbruikstand nu 680 km aangeeft en je hebt er al 300 opzitten, zit je mooi tegen de 1000 dus.Die moet denk ik nog wennen, toen ik de auto afgetankt ophaalde stond die op 480 km :1884: Ondertussen heeft hij langzaam bijgeleerd en liep steeds verder op naar boven, maar meer dan 680km heb ik daar nog niet zien staan... Zal wel bij de eerste keer tanken komen, 1000+ :super:
Huidige verbruik gemiddeld is 5.4 liter op 100km. Ik rij met de eerste tank. (...) de terugweg ook nog even de Deutsche Autobahn heb genomen, waarbij ik verassend toch redelijk snel op 170-180 km/u (...)
Dat is wat je noemt stevig inrijden...
Is dat bewust n.a.v. het stuk over "breaking in the engine" wat hier enige tijd geleden heeft gestaan?
Verwacht geen wonderen, maar goed inrijden voor een diesel voorkomt olieverbruik en ja, hij wordt ietepietie zuiniger.Klopt het trouwens dat nieuwe dieselmotoren zuiniger worden naarmate je ze langer hebt ingereden?
Inmiddels 2000km gereden en wat is het een zaligheid!
Verbruik is nog erg afhankelijk van de snelheid waarmee ik rijd.
Vanmorgen 140km naar mn werk met 90 achter een vrachtwagen: gemiddeld 3,3 l/100km
Vanmiddag 140km terug naar huis met 120 op de cc: gemiddeld 4,9 l/100km
Al met al ruim 1,5 l/100km zuiniger als je geen haast hebt. Scheelde een kwartiertje.....is overigens met de afstanden die ik per week rijd erg aanlokkelijk.
6000km per maand is dus 90 liter minder = 2 keer een volle tank per maand besparing. Een dikke €100,- dus!
Of kan ik niet zo rekenen....?
Eh nee nooit iets over gelezen. Wat dan precies?
Mijn BC2 na bijna 1100 km staat nu op 4,4 l/100 km.Toen ik de eerste keer tankte, stond mn actieradius op meer dan 1200 km.
Heb wel foto's dat die op ruim 1100 km staat (met trip op 120 of zoiets, dus toch ook meer dan 1200 km.
en geregeld kom ik op kortere trips van 15 km op een gem verbruik van 3,9l/100 km..
Ik grijns van oor tot oor...
Wat voor auto ik werkelijk heb? Wat denk je Gerke? Flauwe opmerking hoor.Dat is ook niet moeilijk met een auto met slechts 54 PK, wat voor auto heb je nu werkelijk? Misschien even je Spritmonitor goed invullen?
En voor wat betreft die BC, die wijkt bij mij nog steeds af, gemiddeld 0,2 l / 100 km.
Inmiddels antwoord van de RCC, ze gaan PON aanpakken vanwege de reclames en de folders