Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

EdK

Forumguru
Wat een geluksvogel, en een nieuwe wagen en geen schoonmoeder mee !!
Je hebt duidelijk weer baas boven baas !

EdK

Forumguru
Tsja dan heb je inderdaad een dure vrouw !
En je moet alle tassen ook nog dragen voor haar natuurlijk !
Het is dat ik geen extra tijd overheb , anders had ik echt medelijden met je !
Hoe heb je die Fabia bij elkaar kunnen sparen, vind ik echt zeer knap !

Greenliner

Senior Member
@Erik2907,

Mijn bandenspanning is 3.5 bar voor en achter. Dit is de maximaal toegestane druk zoals vermeld op de band (Continental Premiumcontact II). Het comfort is bij deze bandenspanning beroerd. Binnen het kader van het zuinige rijden heeft het als voordeel dat de auto duidelijk minder rolweerstand heeft, je kunt zeer vlot opschakelen en bv. 40 a 50 per uur in de vierde versnelling gaat prima (1100-1300 tpm). Hoewel ik waarschijnlijk wel erg ver ga met de bandenspanning ontkom je er denk ik niet aan de spanning te verhogen als je bijzondere verbruikscijfers wilt gaan halen. Enkele forumleden hebben gewaarschuwd tegen het rijden met hogere bandenspanning vanwege oa loopvlakvervorming en een verhoogd risico op een klapband.

peperskoda

Forumguru
@Greenliner: Ik vind dat je de risico's die je neemt met deze (onverantwoord) hoge bandenspanning bagatelliseert. Je neemt bewust het risico iemand een ongeluk aan te doen door met deze bandenspanningen te gaan rijden. Immers het contactoppervlak met de weg wordt minder en dus wordt het weggedrag van je auto in grenssituaties onvoorspelbaar(water op de weg, gladheid, verkeerde inschatting van een verkeerssituatie etc) Bedenk nou eens goed of die paar luizige rotcenten voor jou het leven van een ander waard zijn(want dat is het risico dat je neemt!!)

LenK

Forumguru
Idioot die 3.5 bar :biggthumpdown:
Als je geld wilt besparen had dan geen auto gekocht :icon_smile_dead:

Captain Hook

Forumguru
Kun je ff een sticker op je auto plakken: "Ik rijd met een een absurd gevaarlijke bandenspanning!". Dan blijf ik uit de buurt. :icon_smile_dead:

Wat dacht je van je remweg en de invloed op je ABS en ESP sensoriek? Die electronica raakt helemaal in de war in kritieke situaties, omdat de voertuigparameters niet meer kloppen!

zmen

Lid
@Erik2907,

Mijn bandenspanning is 3.5 bar voor en achter. Dit is de maximaal toegestane druk zoals vermeld op de band (Continental Premiumcontact II). Het comfort is bij deze bandenspanning beroerd. Binnen het kader van het zuinige rijden heeft het als voordeel dat de auto duidelijk minder rolweerstand heeft, je kunt zeer vlot opschakelen en bv. 40 a 50 per uur in de vierde versnelling gaat prima (1100-1300 tpm). Hoewel ik waarschijnlijk wel erg ver ga met de bandenspanning ontkom je er denk ik niet aan de spanning te verhogen als je bijzondere verbruikscijfers wilt gaan halen. Enkele forumleden hebben gewaarschuwd tegen het rijden met hogere bandenspanning vanwege oa loopvlakvervorming en een verhoogd risico op een klapband.

Ik geloof helemaal niks van dit verhaal.
Hij/zij neemt ons in het ootje!

van_der_P

Senior Member
@Erik2907,

40 a 50 per uur in de vierde versnelling gaat prima (1100-1300 tpm).
Dat hoef ik met mijn GL niet te proberen want dan loopt die hopeloos onder zijn toeren. Bromt, trilt kortom rijdt niet echt lekker. Ook heb ik het idee dat er dan niet echt zuinig gereden wordt.
Zo tussen de 1700 en 2000 toeren loopt het het fijnst

Dat hoef ik met mijn GL niet te proberen want dan loopt die hopeloos onder zijn toeren. Bromt, trilt kortom rijdt niet echt lekker. Ook heb ik het idee dat er dan niet echt zuinig gereden wordt.
Zo tussen de 1700 en 2000 toeren loopt het het fijnst

heb dezelfde ervaring met lage toeren rijden. Hij trekt dan ook helemaal niet.

Bovenaan Onderaan