Dat hoef ik met mijn GL niet te proberen want dan loopt die hopeloos onder zijn toeren. Bromt, trilt kortom rijdt niet echt lekker. Ook heb ik het idee dat er dan niet echt zuinig gereden wordt.
Zo tussen de 1700 en 2000 toeren loopt het het fijnst
Ik rijd vanaf 50 echt in 4. Bij 50 in 5 geeft de schakelindicator ook echt aan dat je naar 4 moet.
Vanaf 1300 toeren heb ik een hele goede trekkracht.
Hoef daarvoor niet terug te schakelen.
Bij accelereren schakel ik meestal tussen 1700 en 2000 toeren, ook wel door tot 2800 als ik de grote weg op ga.
Ik schakel op meestal wat later dan de indicator aangeeft, maar schakel onmiddellijk terug als de indicator dat aangeeft.
Wat de bandenspanning aangeeft, is 2.6 en 2.6 leeg en 2.8 en 3.0 volbeladen.
In principe is 0,1 tot 0,2 hogere spanning boven de aanbeveling geen probleem.
Immers, wat als je de spanning aanhoudt van leeg en je neemt passagiers mee. Dan zou je dus vaak met TE LAGE spanning rijden.
Dus ik ga altijd voor 0.2 boven de aanbeveling van leeg.
Ga ik op vakantie, dan houd ik de aanbeveling aan.