Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

corsaar

Senior Member
Niet vergeten: hoe meer brandstof in de tank, des te hoger het totaalgewicht van de auto en dus een (iets?) hoger verbruik...

Ja dat is een zekere logica maar of ik nu mijn tank vul met 60 liter
of met 30 liter. scheelt 30 kilo, lijkt mij pinuts.

Net de tank gegevens ingevuld op spritmomitor blijkbaar een fout gemaakt bij het uitreken van het verbruik.
Hier kom ik namelijk uit op 4.7L op 100km, dit zou 21.2km per liter zijn.
Dat is dan wel weer netjes vind ik zelf.

Met dank aan Erik2907 het probleem gevonden tussen mijn eigen berekening en die van spritmonitor.
Was namelijk vergeten een erstbetankung in te geven.

erik2907

Actief lid
Met dank aan Erik2907 het probleem gevonden tussen mijn eigen berekening en die van spritmonitor.
Was namelijk vergeten een erstbetankung in te geven.

@Vincent84

Het overzicht is nog niet helemaal lekker. Kijk maar eens bij het gemiddelde verbruik. In de 2e regel wordt dat niet aangegeven. En anders kijk eens bij mijn gegevens zoals het er uit zou kunnen zien (moet niet natuurlijk :D. Het zou kunnen komen omdat je voor beide tankbeurten dezelfde datum hebt aangehouden, waardoor spritmonitor een regel lager kijkt.

corsaar

Senior Member
Wat een giganties verschil Erik en Vincent.
Soms ergens een foutje gemaakt ?
Foute invoer kan je wissen.

corsaar

Senior Member
Probeer de invoer van 8-10 te wissen/verwijderen
begind en eindigd met 892. Wat op zich wel klopt.

erik2907

Actief lid
@Erik

Zou dat pijltje niet betekenen dat je het zelfde verbruik hebt?
Anders weet ik niet waar het mis gaat.

Ik heb je vanuit spritmonitor een e-mail gestuurd. Deze komt in je privé mail aan. Kijk maar eens.

Het zou kunnen liggen aan het feit dat je geen "vollbetankung" hebt aangegeven, tenminste, bij iedere tankbeurt dien je aan te geven of het de 1e is, een gedeeltelijke vulling cq een hele vulling van de tank.

FredV

Banned
Afgelopen vrijdag eerste keer echt getankt.
Mij viel op had op het minidot scherm boven de reserve blokjes nog 2 blokjes branden, echter heb ik 39,5L lunnen tanken.
terwijl er overal staat dat er maar een 45L tank in zit maar dat komt dus niet overeen. Want mag toch aannemen dat er bij bovenstaand nivo nog meer dan 5liter in zit.
Vervolgens uitgerekend hoeveel die gebruikt had, hier schrok ik wel van zou 1op15,7 verbruikt hebben vind ik best veel.

hebben julie een idee of er meschien een grotere tank in zit dan in de folder wordt gezegd?
Kan het niet vergelijken, ik heb maxidot.
Ik tankte ook bij ca 36 liter, zie mijn spritmonitor , gereden afstand en verbruik.
Wellicht dat de aanduiding wat onnauwkeurigis? 1 blokje voor de laatde 5 liter?

FredV

Banned
Wat 1:15 betreft, de dealer zal hem ongetwijfeld niet helemaal gevuld hebben.
Dit begrijp ik niet.
Wat heeft je verbruik te maken met de hoeveelheid brandstof die er in je tank zit?

Of je tank nu vol of bijna leeg is, je rijdt 1:15 of wat dan ook.

@fred

je moet je kan je dat als volgt voorstellen: de 2onderste blokjes zijn het klasieke reserve dan gaat ook het tanklampje branden. Daarboven heb je in totaal nog 8 blokjes, van deze 8 waren er nog 2 aan.
Volgens de actieradius kon ik ok nog ongeveer 280Km rijden.
Dit na een hele dag stadsverkeer dus een hoogverbruik.

FredV

Banned
@fred

je moet je kan je dat als volgt voorstellen: de 2onderste blokjes zijn het klasieke reserve dan gaat ook het tanklampje branden. Daarboven heb je in totaal nog 8 blokjes, van deze 8 waren er nog 2 aan.
Volgens de actieradius kon ik ok nog ongeveer 280Km rijden.
Dit na een hele dag stadsverkeer dus een hoogverbruik.
Met andere woorden, bij een kwart geeft jouw brandstofmeter aan dat je op reserve gaat.

NielsW

Lid
Zo, weer 2 ritten verder.
twee flinke stukken achter de rug, van Berghem (bij Oss) naar maasdijk (bij rotterdam) en weer terug.
Heenreis gem verbruik 4,6
terugreis gem verbruik 4,7

Weer veel snelweg gereden vandaag.

Totaal gemiddeld verbruik dus gezakt van 5,6 naar 5,2.
Gaat dus de goede kant op ;)

Nee Er zijn 10 blokjes in totaal en bij de laatste 2 geeft hij aan dat die in reserve is.
Maar zover rij ik een tank nooit leeg te bang dat ik stil kom te staan.
Ik weet onzin maar het is een gevoel.

FredV

Banned
Nee Er zijn 10 blokjes in totaal en bij de laatste 2 geeft hij aan dat die in reserve is.
Maar zover rij ik een tank nooit leeg te bang dat ik stil kom te staan.
Ik weet onzin maar het is een gevoel.
Als ik je spritmonitor lees, dan is die idd niet goed ingevuld. de eerste tanking was bij 792 en ca 34 liter, de tweede bij 1143 en 39,5 liter.
De eerste keer reed je dus 1 op 23,1 , heel netjes (in je spritmonitor is dit niet aangegeven.
De tweede tanking was je verbruik 1 op 8,8.
En dat is heeeeel erg veel.

En idd bij 1/5 geeft jouw meter dus reserve aan. En als je dan op je actieradius kijkt, weet je ongeveer hoever je nog kunt komen met de rijstijl die je op DAT moment hebt.

NielsW

Lid
Je hebt iets niet goed gedaan als ik dit zo zie :

17.10.2010 1.143 350,0 39,51
08.10.2010 792 792,0 34,22

Je geeft hier aan dat je over 350 kilometer gereden 39 liter erbij hebt gegooid.
Kan het me niet voorstellen of dat eerste getal klopt niet of het 2e.

Bovenaan Onderaan