Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

@Fred

Jou berekening klopt niet helemaal want de eerste keer had ik hem namelijk niet helemaal vol gegooid.
Dus de eerste keer niet 1:23 gereden maar een hoger verbruik.
Tweede keer niet 1:8 gereden maar een lager verbuik.
Heb zelf gewoon even het totale verbruik tot nu uitgerekend en dat was nog geen 1:16. Moet zeggen vond dit wel tegenvallen.

FredV

Banned
@Fred

Jou berekening klopt niet helemaal want de eerste keer had ik hem namelijk niet helemaal vol gegooid.
Dus de eerste keer niet 1:23 gereden maar een hoger verbruik.
Tweede keer niet 1:8 gereden maar een lager verbuik.
Heb zelf gewoon even het totale verbruik tot nu uitgerekend en dat was nog geen 1:16. Moet zeggen vond dit wel tegenvallen.
Ik citeerde jouw spritmonitor vincent, wat daar staat....

Edit, lees wat ook Niels schrijft..

Heb het anders gedaan heb die 2tank beurten bij elkaar opgeteld en als 1 tankbeurt ingevuld geeft dan het beste verbruiksbeeld.

paulus474

Senior Member
Zo, weer 2 ritten verder.
twee flinke stukken achter de rug, van Berghem (bij Oss) naar maasdijk (bij rotterdam) en weer terug.
Heenreis gem verbruik 4,6
terugreis gem verbruik 4,7

Weer veel snelweg gereden vandaag.
Kijk, dat lijkt er meer op!
Bij wat voor een snelheid heb je dit verbruik gehaald?

NielsW

Lid
Ik denk het wel Fred,
niet veel anders gereden dan naar Breda of Eindhoven, veel CC.
Denk wel dat de stukken 100 veel hielpen, je ziet het verbruik dan hard zakken naar 4 of daaronder. Bij 120 zie je veel 5/5.5 aantikken.
Wat me wel opvalt is dat het vandaag kurkdroog is en ik de andere dagen met regen heb gereden. Heb hier al eens gelezen dat iemand opmerkte dat het verbruik bij regen omhoog gaat hoe vreemd het misschien ook klinkt.

Wanneer er tuning bestaat die de auto bij hogere snelheden zuiniger maakt wil ik daar best over nadenken. Hoop dat ze ook nog wat weten te bereiken met software optimalisaties. Heb me door een vriend laten vertellen dat deze ook nog wel eens de verhoudingen en het verbruik kunnen beïnvloeden, vooral bij een nieuwe techniek als de greenline/bluemotion/ecomotive.

De stukken die ik 70/80/90 rij in zijn vijf zie je het verbruik rond de 3 hangen (van 2.5 tot 3.5) dus dat is gewoon.

De komende week veel woon werk (100/120 kilometer wegen van +- 30min).
Hierna dus waarschijnlijk meer over het verbruik.

Viper

Lid
Gisteren voor de eerste keer getankt:

38.83 liter a €1.129 daar heb ik in totaal 740km mee gereden. 5.3L/100 dus.

Meteen de bandenspanning gecontroleerd, alles was 2.5. Dit verhoogd naar 2.6!

Nu de volgende tank maar eens afwachten of het wat beter gaat.

Nee Er zijn 10 blokjes in totaal en bij de laatste 2 geeft hij aan dat die in reserve is.
Maar zover rij ik een tank nooit leeg te bang dat ik stil kom te staan.
Ik weet onzin maar het is een gevoel.

Hoef je idd niet bang voor te zijn.
Vorige week heb ik met samengeknepen billen gereden. Het lampje ging branden en ik ben vrolijk een heel stuk door gereden. Met nog een actieradius van 35km (minidot) wilde ik gaan tanken. Helaas waren de pinkastjes van dit onbemande tankstation uit de lucht.
Ben toen dus maar doorgereden naar de eerst volgende goedkope tankstation.
Was erg spannend aangezien dat 30km verderop was. Werd extra spannend toen ik nog 10km moest en de actieradius ook op 10km stond!
Uiteindelijk 1 km voor eindbestemming de boordcomputer op 0km actieradius en alle blokjes uit.....gelukkig die laatste km ook kunnen rijden en met een opgelucht gevoel kunnen tanken :grin:

Oftewel, zelfs de boordcomputer heeft nog een reserve. Kan gewoon de boordcomputer aanhouden in geval van twijfel.....:super:

Hoeveel liter heb je dan toen kunnen tanken?
Ik heb namelijk 2 blokjes boven reserve (minidot) 39.51 liter kunnen tanken.
Vraag me dus nu namelijk af wat de daadwerkelijke tank inhoud is omdat de brochure zegt 45liter, alleen mijn gevoel overgehouden aan laatste tankbeurt zegt dat dit meer is.

[MODERATORBREAK]Graag aandacht voor het onnodig quoten![/MODERATORBREAK]

wanderer

Senior Member
en als je met het vulpistool het nokje in de hals van de vulopening indrukt kan er opeens nog veel meer in....is al eens eerder hier opgemerkt...

EdK

Forumguru
Man hele topics vol zijn erover geschreven of het wel of niet schadelijk kon zijn voor je auto.
Maar doe maar eens een zoekactie op forum , kom je het vanzelf tegen

FredV

Banned
En als t nokje niet in je instructieboekje staat, afblijven!
Het heeft een functie en dat is niet om extra bij te tanken (hamsteren).

Bart_G

Lid
Het ritje terug van de dealer ging net met een verbruik van 4L/100km.
Begonnen met een stuk snelweg, de rest voornamelijk 100km/h. Totaal zo'n 70km gereden.

FredV

Banned
En dat met een auto die vlgs je handtekening nog in bestelling is...:)

Ik heb zaterdag de bandenspanning eens gecontroleerd.. Je raad het nooit, spanning was 2.4 waar het 2.6 moest zijn!

Heb nu voor 2.6 en achter 2.7 gedaan.. 1e ww ritje meteen 4 liter op 100 km waar ik laatste tijd 4,2-4,4l per 100 km rij :D met gewoon 120 km/h op teller :)
Dus allen controleer de spanning!!

Newbee

Actief lid
Ik heb de auto nu 2 mnd in gebruik. Gemiddeld over 8300km nu 1:20,2 gereden. Valt me niet tegen gelet op de 16" 205 bandjes en mijn rijgedrag (het autootje haalt idd 175km/u op de teller en kruist prima tot 150km/u :winkie: Het verbruik schommelt dan rond 5.5tr:grin:)

Edit: idd gaat het geheugen van de maxidot maar tot 6000km. Dus verbruik over langere afstanden handmatig bijhouden!!

Bovenaan Onderaan