Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

NielsW

Lid
hehehehe,
Dat probeer ik dan niet te doen :tongue:
Met 100 per uur is de auto ook nog steeds zuinig genoeg :)
Voorheen reed ik altijd te hard op 100 KM wegen en nu houd ik me netjes aan de snelheid. mijn gem verbruik is dus al gezakt naar 4.8 en het WW verkeer zakt richting de 4. Ik ga nergens meer dan 20 km zachter rijden dan is toegestaan omdat dit mijn inziens veel te gevaarlijk is.
Brandstof verbruik is leuk maar ga liever voorlopig nog niet :2133:
 

Greenliner

Senior Member
Haha, geintje uiteraard.
Ik rij ook gewoon 100 als het druk is maar als het echt goed kan zak ik wel naar 90. Het (extreem) zuinige rijden is nu even een sport voor me.
 

erik2907

Actief lid
hehehehe,
Dat probeer ik dan niet te doen :tongue:
Met 100 per uur is de auto ook nog steeds zuinig genoeg :)
Voorheen reed ik altijd te hard op 100 KM wegen en nu houd ik me netjes aan de snelheid. mijn gem verbruik is dus al gezakt naar 4.8 en het WW verkeer zakt richting de 4. Ik ga nergens meer dan 20 km zachter rijden dan is toegestaan omdat dit mijn inziens veel te gevaarlijk is.
Brandstof verbruik is leuk maar ga liever voorlopig nog niet :2133:

Vreemd toch dat de andere weggebruikers wel knipperen als je met een personenauto 85/90 rijdt op de snelweg maar dat ze niet knipperen als een vrachtauto 85/90 rijdt. Dan is men weer blij dat deze harder rijdt dan de maximale snelheid van 80! En als een Greenline achter een vrachtauto rijdt knippert men ook niet. Raar, ik begrijp dat niet :)!
 

FredV

Banned
De turbo komt er bij een bepaald toerental dus niet "bij", hij zit er bij ieder toerental "in". Het koppel van de motor piekt bij ongeveer 2000 toeren. Vanaf 1300 toeren is er al genoeg koppel om rustig te accelereren
Daar heb je ook helemaal gelijk in.
Wat ik bedoelde is dat bij 1300/1400 toeren juist door die turbo het koppel al ruimschoots aanwezig is en dus goede trekkracht levert. En dat je juist dan het effect van die turbo goed merkt.
 

erik2907

Actief lid
Ik neem aan dat je mbt de lichtsgnalen de post van Greenliner bedoelt?
Lees daarom het timegab van 5 minuten terug....en alles wordt glashelder (zonder nanotechniek :) )

Yep, soms gaat het wel eens mis met scrollen op een iPhone :) en dan gebeurt dit!
 
Vrijdag een testje gedaan met mijn 1 maand oude Greenline en een 6 jaar oude volvo V50 1.6D (PSA motor) met 190k km.

We zijn nagenoeg tegelijkertijd, via het zelfde traject, van Rotterdam naar de Veluwe gereden.
5 minuten na elkaar vertrokken en 5 minuten na elkaar aangekomen.
Het was erg druk, veel files gehad en we konden nergens 'doorrijden'.
Gemiddelde snelheid over dit traject van ongeveer 150 km was 65 km/h

En nu komt het:
Gemiddelde verbruik van de Volvo 4.1 liter per 100 km.
Gemiddeld verbruik van de Greenline 4.2 liter per 100 km.

Ik rij zelf zakelijk een Peugeot 307 1.6 HDi, zelfde motor als de Volvo V50, en het viel me al eerder op dat deze auto's enorm zuinig zijn, vandaar dit testje.
 

NielsW

Lid
Collega van mij rijd een S40 en die rijd ook rond de 1 op 20/22.
De Greenline is zo zuinig nog niet nee.
Weet bijna 100% zeker dat wanneer je BPM en MRB moest betalen de auto half niet zo succesvol zou zijn geweest.
 

LenK

Forumguru
Weet bijna 100% zeker dat wanneer je BPM en MRB moest betalen de auto half niet zo succesvol zou zijn geweest.
Dat geldt voor alle onbelaste auto's. Fabia verkocht maar mondjesmaat tot de lancering van de GL.
Alle mainstream merken zullen op een gegeven moment een of meer belastingvrije auto's leveren en dan wordt de spoeling per merk vanzelf ook dunner.
 

FredV

Banned
Weet bijna 100% zeker dat wanneer je BPM en MRB moest betalen de auto half niet zo succesvol zou zijn geweest.
Dat klopt voor mij ook wel, was echt niet op zoek naar een GL, maar eigenlijk naar de Yeti of de O2.
Maar hoef niet meer zo groot en dan was de GL een mooi alternatief en tot nu toe sta ik volledig achter die keuze, want ondanks de scepsis die ik over de GL had, bevalt deze mij zeer goed!
En als er geen vrijstelling van BPM/MRB was geweest, was het ongetwijfeld één van die geworden.
 
@ NielsW

De zuinigheid bij 1500 tpm valt mij ook op, vooral in de vierde en vijfde versnelling. Op de snelweg rij ik geregeld 1600 tpm (80km/u). Het achterop komend verkeer geeft dan enthousiast lichtsignalen. Waarschijnlijk omdat men de Greenline badge achter op mijn Faab ziet en via de lichtsignalen wil aangeven hoe goed ik bezig ben. Ik steek dan vaak mijn duim omhoog, vreemd genoeg reageren de passanten daar dan weer met obscene gebaren op.

Misschien ga ik de 80 km/h traject controle naar me werk van Rotterdam naar Den Haag nog waarderen dan!!!!
 
Vrijdag een testje gedaan met mijn 1 maand oude Greenline en een 6 jaar oude volvo V50 1.6D (PSA motor) met 190k km.

We zijn nagenoeg tegelijkertijd, via het zelfde traject, van Rotterdam naar de Veluwe gereden.
5 minuten na elkaar vertrokken en 5 minuten na elkaar aangekomen.
Het was erg druk, veel files gehad en we konden nergens 'doorrijden'.
Gemiddelde snelheid over dit traject van ongeveer 150 km was 65 km/h

En nu komt het:
Gemiddelde verbruik van de Volvo 4.1 liter per 100 km.
Gemiddeld verbruik van de Greenline 4.2 liter per 100 km.

Ik rij zelf zakelijk een Peugeot 307 1.6 HDi, zelfde motor als de Volvo V50, en het viel me al eerder op dat deze auto's enorm zuinig zijn, vandaar dit testje.


Grappige test! Mijn gevoel zegt (als ik hele topic lees) toch dat de GL een stuk beter zou zijn met een 6e versnelling. Wat vinden jullie?
 
Haha, geintje uiteraard.
Ik rij ook gewoon 100 als het druk is maar als het echt goed kan zak ik wel naar 90. Het (extreem) zuinige rijden is nu even een sport voor me.


En best leuke resultaten als gevolg....

greenline.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 
Bovenaan Onderaan