in het begin ja, bij mij loopt de snelheid waarbij je dat verbruik haalt langzaam op. nu ongeveer tussen 95 en 105km/u (op de teller). maar om 3.3 bij 105 km/u te halen moeten de omstandigheden wel perfect zijn, dus geen vals plat, geen wind, geen a/c en geen passagiers/baggage.
Bij 85 geeft hij bij mij tussen de 2.8 en 3.0 aan. Dan moet de motor wel warm zijn, als ik net wegrijd is het iets meer.
Vandaag op weg naar huis over 60 km (voornamelijk snelweg) 3.5/100 gehaald van deur tot deur, heb op de snelweg 95 gereden. En heel lang genoten van een BMW die me met een noodgang inhaalde, om vervolgens nog een minuut of 10 te zien hoe hij aan het kleven en duwen was en nauwelijks bij me wegreed. 95 is niet zo'n gekke snelheid als het druk is. ik heb hem gewoon lekker op de cruise control en trek tijdelijk op naar 110 als ik een vrachtwagen moet inhalen, ik heb het overige verkeer niet gehinderd. Als de rit langer was geweest had het nog lager gekund. ik zat op de snelweg constant tussen 3.1 en 3.4 l/100km. maar goed, met 3.5 kom je al aardig in de buurt van die 1 op 29.
Als de weg leeg is ga ik geen 95 rijden, dan komt mijn verbruik ongeveer op 4.0. Mijn gemiddelde bij spritmonitor wordt hoog gehouden omdat ik meer dan de helft van mijn kilometers met één of twee passagiers en zo'n 100kg baggage maak