Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Vandaag weer eens getankt.
Verbruik begint nu ook bij mij te zakken.
De tank 5.1/100 gereden komt uit op 19.6/1.
gemiddeld zit ik nu op 5.9/100 komt uit op 1/16.9

Het begint dus de goede kant op te gaan.

FredV

Banned
@
Ik zou serieus willen pleiten voor een maximumsnelheid van 100 ofzo hoor.
De door de regering voorgestelde verhoging van de max snelheid levert aan extra uitstoot CO2 2,5 % op, ongeveer geljik aan de besparing door de bpm-vrije auto's.
Bovendien levert het 15 extra verkeersdoden en 200 extra gewondne op. Premies zullen dus wel weer stijgen

LenK

Forumguru
Blij dat er wat bevrijding komt. Zag er ondertussen al aardig naar uit dat bebouwde kom 30, buitenwegen 60 en autowegen 80/100 zou worden, maar dat betuttelen is hopelijk tot staan gebracht: autootje pesten heeft lang zat geduurd en enorme bakken met geld gekost, die beter aan asfalt uitgegeven hadden kunnen worden.
Langzaam rijden leidt alleem maar tot minder opletten.

FredV

Banned
Gelijk heb je LenK, dus zullen we maar de duitse snelheid hier aanhouden op binnenwegen.

En zo worden de bermen ook wat fleuriger met de bloemen en kruisjes langs de wegen.

LenK

Forumguru
Weet niet hoe het in Drenthe is maar hier zijn een groot deel van die monumentjes getooid met namen als Jordy, Jeffrey e.d.
Allemaal van die Golfjes rijders die eenzijdige ongelukken krijgen door stoerheid, roekeloosheid en drankgebruik. Daar helpt een maximum snelheid echt niet voor omdat ze zich daar toch niet aan houden.

Noord26

Forumguru
Jij moet je gemak houden. Denk toch eens na voordat je zoiets zegt man!

Goede vriend van mij is ook omgekomen in een eenzijdig ongeval. Maar dat kwam door dat hij een onverlichte dronken fietser wilde ontwijken op een 80 km weg. Er stonden teveel dikke bomen langs de weg om dat na te kunnen vertellen. Generaliseren over een bepaald type/merk autorijder en deze vervolgens bestempelen als allemaal Golf-rijders met een eenzijdig ongeval door stoerheid, roekeloosheid en drankgebruik... Hij reed ook toevallig wel in een Golf.

Dit ga je terug nemen. Gewoon een schoft opmerking.

Heb gelijk even melding gemaakt van je post. Lijkt mij zeker op zijn plaats.

LenK

Forumguru
Tragisch maar geen reden om zo te reageren.
Als je het nu gewoon nog eens rustig leest, dan zie je dat er iets heel anders staat dan je denkt dat er staat.

Noord26

Forumguru
Allemaal van die Golfjes rijders die eenzijdige ongelukken krijgen door stoerheid, roekeloosheid en drankgebruik.

:mad:

Ik ben rustig. Dat kunt totaal niet merken of zien achter een scherm. Schijnbaar lezen anderen exact hetzelfde blijkend uit hun reacties, op uzelf na. Ik trek mij maar terug uit de discussie. Uw quote spreekt boekdelen.

Dit topic gaat over brandstofverbruik. Daar gaat het inmiddels al lang niet meer over.

Multi1100

Actief lid
Blij dat er wat bevrijding komt. Zag er ondertussen al aardig naar uit dat bebouwde kom 30, buitenwegen 60 en autowegen 80/100 zou worden, maar dat betuttelen is hopelijk tot staan gebracht: autootje pesten heeft lang zat geduurd en enorme bakken met geld gekost, die beter aan asfalt uitgegeven hadden kunnen worden.
Langzaam rijden leidt alleem maar tot minder opletten.

...enige nuance is ver te zoeken...generaliseren is gemakkelijker..
EDIT Heb mijn reactie aangepast..anders doe ik er zelf ook alleen maar aan mee..maar schoot even verkeerd...kwam ook voor mij dichtbij... nu weer on topic

EdK

Forumguru
Wat een verhitte discussies hier heren !!
Maar het gaat nergens om, we weten hoe Lenk soms is in zijn uitspraken maar bovenstaande zegt hij niets fouts mee !!
Oke dat een ander hier persoonlijke ervaringen mee heeft is een tweede verhaal dat te betreuren is zonder meer. Maar dit kan Lenk ook niet ruiken !
En om dan zo tegen Lenk uit te schieten is ook een redelijke vorm van onbeschoftheid !

Dus stop allen met dit verhaal en even iets in algemeen, als je iets leest en het schiet in een fout keelgat lees het dan nogmaals eens een keer.
Vaak is het zo dat je het verkeerd leest of verkeerd begrijpt dan de schrijver bedoeld.
Ik ben hier ook wel eens de fout mee ingegaan !
En we zijn grote mannen en vrouwen hier dus we habben niet elke keer de hulp nodig van de moderators.
Het kan ook wel eens wijs zijn om niet het laatste woordt te willen hebben !

En hier laat ik het bij en zal u het mee moeten doen !!!

Rosinfield

† In Memoriam
Klopt wel Ed, maar deze of gene zou ook wel eens althans een poging kunnen doen zich wat minder generaliserend en ongenuanceerd uit te laten. B.v. door eerst even tot 10 te tellen. Je zou soms bijna gaan denken dat het om bewust provoceren gaat, maar ik kan me dat haast niet voorstellen nu het om zaken van leven of dood gaat.

EdK

Forumguru
Dus met zijn allen weer naar de dag van vandaag en dus naar de titel van het topic !!
en dat was: Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline
Wel dat weet ik niet want ik heb er geen één.

erik2907

Actief lid
Dus met zijn allen weer naar de dag van vandaag en dus naar de titel van het topic !!
en dat was: Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline
Wel dat weet ik niet want ik heb er geen één.

Nou, ik wel en mijn gemiddelde verbruik de eerste 4.200 km is 24.8 km met één liter!

Greenliner

Senior Member
En ik heb er gelukkig ook een! Vandaag van de randstad naar Tilburg en terug voor precies een tientje. Licht en radio aan en met z'n vijven erin.

Newbee

Actief lid
Ik ben inmiddels 9900km onderweg. Bij 6000km was volgens de BC het verbruik 4,8ltr/100km. Nu staat het gemiddelde op 5.0ltr/100km.
Komt mede omdat ik een tripje van 400km moest maken en dan is het verleidelijk het 3-pittertje even op te jagen; over 80km snelweg met CC op 150km/u was het verbruik 6.0ltr/100km. Niet slecht lijkt me...

Ga trouwens eerdaags winterbanden eronder zetten. Ik ga dan van 16"205 naar 15" 185. Dat moet wel zuiniger rijden.
Al iemand ervaring wat dit met het verbruik doet??

Bovenaan Onderaan